Funk-rock kolektiv

Debitantski album Bande turizma daje sliku suvremenog dalmatinskog i hrvatskog turizma

Marinko Krmpotić

Foto: Promo

Foto: Promo

Ironično-satiričnim pristupom banda Antonina Šimića kroz devet je pjesama oformila "Spašavanje turista u japankama na Biokovu"



Debitantski album grupe Banda turizma »Spašavanje turista u japankama na Biokovu« pažnju privlači i prije no što se poslušaju prvi taktovi prve pjesme.


Jer, kad ti grupa imenom Banda turizma pjeva o spašavanju turista u japankama na Biokovu, onda to mora biti zanimljivo. Tako i jest, jer ova banda kojoj je na čelu Antonino Šimić, potrudila se kroz devet pjesama svog debitantskog albuma dati svoju blago ironičnu sliku suvremenog dalmatinskog (pa i hrvatskog) turizma u okviru kojeg se prečesto gosti vole i dobri su samo dok daju novac.


Naravno da već takav društveno angažiran stav traži ironično-satirični pristup pa se neizostavno javljaju poredbe s genijalcima iz TBF, odnosno ako ćemo nešto šire i dalje u prošlost, s nekadašnjim Buldožerima koji su također cinizam i sarkazam koristili da bi pljuvali istini u oči, kako se i zove jedan od albuma tih slovenskih rock majstora.


Danas promocija u Zagrebu



Promocija albuma bit će održana danas u Vintage Industrial Baru u Zagrebu gdje će bend zajedno s gostima prvi put odsvirati sve pjesme s albuma. Podršku će im dati i bend Bilievo Maslo.

Posveta turistima


Banda turizma to čini na svoj način, a to pak znači da ipak nisu toliko oštri kao TBF, ni toliko sarkastični kao Brecelj i društvo, a s glazbene su pak strane okrenuti ponajprije fuziji funka i rocka kojoj povremeno dodaju i neke druge oblike glazbenog izražavanja.


Tako je uvodna »programatska« nazvana po bendu, kombinacija svega i svačega – soul gudači, funky ritam, plesni soul a la James Brown, poigravanje s narodnjačkim zavijanjem i rap brbljanjem…, a tekst nam prenosi »jade« stanovitog Tonija koji istodobno radi tri posla kako bi mogao nadograditi novi kat na kući, a taj će kat biti, logično, namijenjen iznajmljivanju i novoj zaradi od turista kojima su posvećene i sve ostale pjesme ovog albuma.


Naslovna »Nemoj ići u japankama na Biokovo« je funky-soul-rap-hip-hop savjet o tome što treba raditi kad ideš na Biokovo i valjalo bi je puštati većini čeških turista. »Jet ski« je reggae ljuljanje kroz koje upoznajemo iznajmljivača tih vozila koji čita Zagora, voli reggae, koristi društvene mreže i bez zarade od minimalno sto eura ne voli se ni pokrenuti.


»Beton« je definitivno među boljim trenucima albuma s uspješnim seciranjem prekomjerna gradnje, betonizacije i apartmanizacija naše obale, a minijatura »Pršute moj« od naslova do korištenja izraza klapske glazbe navlači na lice osmijeh, kao i »Galeb«, uspješna pop balada srednje brzog ritma s natruhama mediteranskog i Adria sounda koji idealno odgovara ovoj priči o tipičnom dalmatinskom zavodniku starijih dama koje ljeti stižu na obalu.


»Dalmatia Funk« kroz plesni funk daje sliku tipične dalmatinske hvalisavosti i želje da turisti što više ostave i što prije odu, a na tom je tragu i »Pivo, pizza, kukurica« u kojoj na klavijaturama gostuje proslavljeni Tihomir Pop Asanović, kao i završna »Adio Mare« u kojoj uz pomoć Alessandra Bonasere (tj. Saše Antića) ispraćaju turistkinju koja se krajem ljeta vraća u Zagreb, a njen je ljetni ljubavnik prati riječima »Ostajemo samo mi i vrića para«, s dodatkom »Nisan lud da bi se školova!«, čime se još jednom potvrđuje splitsko stanje uma.



Koncertni nastupi


Banda turizma definitivno je uspjela skrenuti pažnju na sebe debitantskim istupom. »Spašavanje turista u japankama na Biokovu« svakako ide u red zanimljivijih albuma ovogodišnje glazbene produkcije u Hrvatskoj, a koliko će Antonino i njegovi banditi biti uspješni, vjerojatno ovisi i o koncertnim nastupima koji bi im, s obzirom na to da članovi bande imaju podosta iskustva te vrste, trebali biti prednost jer je lako moguće da će uživo Banda turizma biti bolja no u slušalicama.


Album je snimljen uživo u studiju Srđana Sekulovića Skansija u postavi: Perki – bubnjevi, Brada – bass i vokal, Gregov – udaraljke, Jurin – klavijature, Kleško – gitara i Tonči – vokal. U Funhouse studiju Berka Muratovića snimljene su brass dionice pod vodstvom Tomislava Kreša, a ostatak dionica je snimljen u Greenwood Studiju. Gosti na albumu su cure iz grupe One Dread (Tea, Nika, Tena), Otpisanimator iz Dubrovnika, SIK s Hvara, Hopo, Šeks i Marijana iz grupe Neki Reperi, Klapa Gabine, Tihomir Pop Asanović i Alessandro Bonasera.


Album u fizičkoj prodaji

Album koji je prvotno objavljen digitalno, sada je moguće pronaći i u fizičkoj prodaji.


– Nakon prošle sezone rekao sam svojoj obitelji kako hoću snimiti svoj autorski album. Tako sam, sa zarađenim novcem od sezone, umjesto gradnje novog kata na kući okupio ponajbolje glazbenike iz Dalmacije i složili smo album. O čemu? O turizmu, naravno. Dosadilo mi je više slušati ljude kako govore da su CD-ovi mrtvi kad ih ja u svom automobilu, starom 15 godina, i dalje slušam. Ako i nitko ne kupi CD, ja ću slušati sam sebe, rekao je Tonči.