
FOTO/SCREENSHOT
Kompleksna priča dvaju suprotnih ženskih likova.
Francuska serija čiji je temelj položaj žena u suvremenom kapitalističkom društvu Zapada nudi punokrvnu, napetu i zanimljivu naraciju u kojoj se uspješno isprepliću kriminalistička priča i drama, seks i nasilje, napetost i jake emocije, svjetlo i tama.
Žele li ljubitelji televizijskih serija u ovom tjednu kad se obilježava međunarodni praznik Dana žena pogledati neku od serija koje na dobar i zanimljiv način progovaraju o položaju žene u suvremenom zapadnjačkom društvu, onda je pred koji tjedan kraju privedena prva sezona francuske serije »Cheyenne et Lola« – pravi izbor. Autori serije, a to su scenaristica Virginie Brac i belgijski režiser Eshref Reybouck, radnju ove ženske krimidrame osmislili su i izgradili oko dvaju potpuno suprotnih ženskih likova.
Teški životi
Cheyenne (Veerle Baetens) je tridesetpetogodišnja tattoo majstorica koja živi u naselju autoprikolica negdje blizu Calaisa, a da bi preživjela, mora tom poslu dodati i svakodnevni rad čistačice u jednom hotelu, na trajektu koji vozi prema engleskom gradiću Doveru ili pak radeći po narudžbi po kućama. Bolji posao ona ne može naći jer se upravo vratila s odsluženja jednogodišnje zatvorske kazne koju je zaradila time što nije otkrila pojedinosti brojnih kriminalnih radnji svog posesivnog supruga koji baš u Doveru služi višegodišnju kaznu pa ga, naravno, Cheyenne posjeti ponekad dok radi na trajektu. Lola (Charlotte Le Bon) je desetak godina mlađa atraktivna Parižanka koja u taj sjeverni dio Francuske dolazi s namjerom da konačno svojim dražima osvoji svog ljubavnika i gazdu za kojeg radi i to tako da na njegovim predavanjima o brzim načima zarade velikog novca glumi jednu od tih koje su zaradile jako puno. Naravno, stvarnost je potpuno drugačija jer Lola potpuno ovisi o svom ljubavniku pa ona to želi promijeniti time što planira početi živjeti s njim i njegovom invalidnom suprugom. No, kad stigne do njegova poprilično bogata doma, shvati da supruga nije u kolicima, već je vrlo mlada i lijepa, a usto itekako zna da njezin suprug u raznim mjestima Francuske i Engleske ima svoje »Lole« koje uz dobar seks koristi i za prevare naivaca. Lola izgubi živce i – ubije suprugu svog ljubavnika! Koji tren kasnije u kuću dolazi Cheyenne, kojoj je čišćenje te kuće jedan od stalnijih poslova…

FOTO/SCREENSHOT
Prisilna povezanost
Naravno, prijaviti slučaj policiji bilo bi najuputnije. No, Lola to ne želi jer će završiti u zatvoru, a Cheyenne vrlo dobro zna da će, što god bila istina, i ona zbog svoje zatvorske prošlosti biti itekako sumnjiva. Baš to joj napominje i Lola sugerirajući kako će policiji reći da je ubojica Cheyenne! I tako se dvije žene silom moraju udružiti žele li prikriti ubojstvo. Tijelo nesretne ubijene žene one nastoje prebaciti na nekadašnju farmu Cheyenninih roditelja, ali ih pritom otkriva lokalni kriminalni boss Yannick (Patrick d’Assumcao), koji im je sa svojim ljudima spreman pomoći, ali zauzvrat traži bogatu novčanu nagradu te njihovu pomoć pri švercu droge i migranata iz Francuske u Englesku. Cheyenne i Lola prisiljene su pristati na tu ucjenu i nakon toga kreće zanimljiva radnja puna obrata tijekom koje će dvije žene koje silom postaju prijateljice i suradnice morati naći načine preživljavanja u surovoj igri trgovine drogom i traffickinga, a sve će to biti opterećeno ne samo stalnom prijetnjom beskrupuloznih kriminalaca već i policijskom istragom koju vodi Mickaël (Alban Lenoir), davnašnja mladenačka ljubav Cheyenne. Tako će svemu skupa biti dodani i elementi ljubavne priče što, logično, širi žanrovske okvire ove priče.
Generator radnje
Potpune suprotnosti karaktera Cheyenne i Lole temelj su zanimljivosti priče te često i generator radnje. Cheyenne, »išamarana« životom (nerealizirana ljubav s Mickaëlom, brak s bolesno ljubomornim suprugom, zatvorska kazna, siromaštvo…), shvaća da joj je niz gorkih trenutaka u životu »skrivio« njezin spol pa stoga nastoji u potpunosti sakriti svoju ženstvenost zbog čega je ošišana »na muško«, prikriva ženske obline, ponaša se grubo i nepristupačno te na prvi pogled zaista djeluje kao muškarac. Lola joj je potpuna suprotnost. Ona uživa u svom »Barbie girl« izgledu i nastoji ljepotom i senzualnošću doći do svega što joj treba, a pri tome zna biti bezobzirna, čak i smrtonosno opasna, bez obzira na svoj nevin i naivan izgled. Interakcija ovih dviju junakinja često je obilježena i dozama crnog humora, a za uspjeh priče i cijele TV-serije svakako su zaslužne i glumačke sposobnosti obiju glumica koje su zaista jako dobro realizirale svoje uloge pa će tako ova TV-serija ići u red onih dobrih ostvarenja belgijske glumice Veerle Baetens (»In the Name of the Land«, »Alabama Monroe«) odnosno Francuskinje Charlotte Le Bon (»Yves Saint-Laurent«, »Bastille Day«).
Lukavost i seks
Uz njihove razlike autori serije veliku su pažnju – a to i jest temelj cijele serije – posvetili položaju žena u suvremenom kapitalističkom društvu Zapada. Već od samih osnova priče, a to su životi Cheyenne i Lole, svjedočimo činjenici da su obje prisiljene raditi kriminalne radnje jer će u suprotnom ili završiti u zatvoru ili biti teško pretučene, možda čak i ubijene. Štoviše, tijekom tog svog »posla« obje shvaćaju kako nelegalno prebacivanje migrantica iz Francuske u Englesku nije nikakva pomoć tim ženama jer ih na drugoj strani ne čeka normalan posao kako im je obećano, već organizirana mreža prostitucije u koju ih njihovi novi gazde uključuju silom. Naravno, obje im odlučuju pomoći i to će manje ili više uspješno i učiniti, koristeći jedino oružje koje u tim trenucima ženama ostaje – lukavost i seks. Tim su putem obje primorane ići zbog druge bitne teme vezane za odnos prema ženama, a to je – nasilje.
Kazna na kraju
Iz tog svijeta nasilja i stalne smrtne opasnosti Lola, a pogotovo Cheyenne, nastoje se spasiti inteligencijom i lukavošću pri čemu vrlo uspješno pod nosom opasnih kriminalaca izvode hrabru i opasnu spletku utemeljenu na izmišljanju nepostojećeg britanskog kriminalca. Naravno, to ih dovodi u konstantnu opasnost pa je svaka njihova aktivnost vezana uz poslove za Yannicka pod velikom prijetnjom otkrića što podiže napetost u svakoj od osam epizoda ove sjajne serije. Na kraju će Cheyenne i Lola, usprkos svim opasnostima, ostvariti željeno, ali na samom kraju i doživjeti kaznu zbog koje je upitno hoće li biti druge sezone. No, čak i da ne bude tako, ovu prvu sezonu svakako valja pogledati jer »Cheyenne et Lola« nude punokrvnu i zanimljivu priču u kojoj se uspješno isprepliću krimipriča i drama, seks i nasilje, napetost i jake emocije, svjetlo i tama.