"Vrućina na terasi hotela Tamaris"

Bilievo maslo predstavlja dugoočekivani debitantski album kreativnog imena

Lucija Sučić

Foto : PR

Foto : PR

Na albumu se nalazi deset autorskih pjesama - u kojima možete očekivati neočekivano - uz zbilja kvalitetan nekonvencionalan izričaj krškog reagge bluesa te osebujan i autentičan stil



Nakon izvrsnog debitantskog singla i videospota “Prljuge”, svojevrsne “himne” berača i ljubitelja maslina “Olive uje” te aktualnog singla “Drinko”, Bilievo maslo objavljuje dugoočekivani debitantski album kreativnog imena “Vrućina na terasi hotela Tamaris”.


Na albumu se nalazi deset autorskih pjesama – u kojima možete očekivati neočekivano – uz zbilja kvalitetan nekonvencionalan izričaj krškog reagge bluesa te osebujan i autentičan stil Bilievog masla.


Prva prilika da čujete i vidite Bilievo maslo uživo je u zagrebačkom klubu Vintage Industrial Bar, gdje će 11. veljače nastupiti s bendom Banda turizma. Cijena ulaznice iznosi 8/10 eura, a koncert počinje u 20 sati.





Album otvara prvi singl kojim se Bilievo maslo predstavilo javnosti, blues pjesma “Prljuge”, koja govori o bratskoj ljubavi (satiričnog značenja) uslijed podjele zemlje i zamršenih ostavinskih rasprava. Za one koji ne znaju, prljuga u jednini znači zemlja, tip tla koje se sastoji od ilovače i pijeska; prljuša, a u Dalmaciji neki kažu tanki sloj zemlje a ispod je kamen… Ili ti ga – parcela!


“Vreli ljetni dan” sa ska ritmom, čardaš violinom i nekonvencionalnom usnom.harmonikom, simbolizira romaniziranu priču gubljenja nevinosti sa strankinjama i odrastanja preko noći zahvaljujući Čekinjama i Slovakinjama, kroz prizmu završnog djela pjesme Češki san.


“Olive uje” govori o usamljenom beraču maslina, što nije rijetka pojava diljem naših maslinika u priobalju. Singl je još jedna u nizu životnih crtica običnog čovjeka u satiričnom izričaju Bilievog Masla te u njihovom prepoznatljivom krškom reggae bluesu, stoji u priopćenju.



“Man’s Got To Do” je intrigantna fuzija reaggea i bluesa o susretu odraslog muškarca sa samim sobom u djetinjstvu, gdje se dotični preispituje i pita dječaka što je to ispravno raditi kroz život da se doživi starost i mudrost.


“Ti bi trebo” jasno progovara o nepotrebnim savjetnicima, koji kroz život uvijek znaju što je to trebao neko drugi napraviti, mjesto nas samih… S jasnim završetkom, gdje svi čekamo svoje mjesto pod suncem.


“Gordanin gues” je klasična priča tegoba nakon raskida ljubavne veze, gdje čovjek ne spominje lijepe zelene oči, ruže i praporke iz ljubavnog života bivše drage, već se prisjeća ljubavnih scena s realističnim momentima, koje kud i kamo otežavaju život nakon prekida veze .


Kako smo svi nekad negdje putovali pa zapeli zbog radova, nebitno gdje oni bili, Bilievo Maslo progovara o toj temi u pjesmi “U Brodarici vječno su radovi”. Naravno, radovi u Brodarici su davno uspješno završeni, ali je ostala satira o prometnim čepovima bilo kad i bilo gdje.


Pjesma u afričko karibskom stilu “Proći će i ovo sve” vrlo jasno progovara o nepotrebnim “sikirancijama” i stresovima kroz život, kad ćemo i onako “svi jednog dana u fenjer”.


“Drinko” je nevjerojatan singl snimljen u svrhu dočaravanja “trešija” iz alkoholnih noći, ali i generalno posljedica konzumiranja prevelikih količina alkohola.


Posljednja pjesma na albumu se zove “Puše” – atmosferični molski blues, sjeta koja nastupa poslije turističke sezone, opisana kroz prizmu mladića koji traži ljubav i prijateljstvo po fortunalima vjetra i južine, u malom mistu koje se generalno isprazni zimi.


Petorka

Bilievo maslo je petorka sastavljena od vrhunskih glazbenika, uglavnom s juga (Primošten, Šibenik), s pretežno zagrebačkim adresama. Postoje dvije godine dok je sama ideja puno starija, a neki se članovi benda poznaju iz ranog djetinjstva. Njihov autorski materijal satiričnih tekstova, s omjerom tuge i smijeha, mogao bi se svrstati pod “miš maš” glazbenih stilova, prvenstveno u reagge blues izričaju.


Upravo iz tog razloga se “rodio” novi glazbeni žanr – Krški reggae blues. Bilievo maslo su Vedran Perkov (usna harmonika, vokal), Sven Matijević (bas gitara), Ivan Perković (bubanj), Jure Celić (violina) i Dario Miškić (gitara).