Blještavilo, fantastični automobili i jazz glazba

Bili smo na snimanju druge sezone serije “Hotel Portofino” pa donosimo detalje

Marija Pajtak

Redatelj serije Adam Wimpenny opisao nam je svoj doživljaj Hrvatske



Druga sezona povijesne dramske serije »Hotel Portofino« trenutačno se snima u Zagrebu, a ostale lokacije u Hrvatskoj uključuju dijelove Primorsko-goranske i Istarske županije. Ekipa će u Zagrebu provesti jedanaest dana, a snimat će na nekoliko lokacija, među kojima su Narodni dom i Hrvatski institut za povijest na Gornjem gradu te Muzej za umjetnost i obrt.


Redatelj serije Adam Wimpenny opisao nam je svoj doživljaj Hrvatske i rekao da mu je snimanje prve sezone 2021. bio prvi put da je radio ovdje. »Režirao sam prvu sezonu prošle godine, najvećim dijelom u Lovranu i Opatiji.


Za drugu sezonu smo htjeli koristiti još više lokacija, osim Istre i Kvarnera, poput vinograda, kasina, planina, plaža u prekrasnoj Istri, ali i u glavnom gradu Zagrebu. Koristimo frekventna mjesta u centru grada koja ‘oponašaju’ Torino, London, Genovu…




Također, radimo s odličnom produkcijskom kućom ‘Drugi plan’ koja nam je osigurala glumce i ekipu s kojom radimo. Oni paze na nas i imamo odličan radni odnos.«


Adam Wimpenny, Foto: Davor Kovačević


»Vrijeme radnje je 1927., što je po meni sjajno razdoblje jer su sve boje i teksture bile tako uzbudljive, kostimi su blještavi, auti su bili fantastični, jazz glazba… Dvadesete su bile razdoblje raskošnih zabava, a snimanje nas je vratilo u to vrijeme. Snimali smo ovih dana scenu velikog tuluma u kasinu, na setu je bilo skoro 100 ljudi, ljudi su plesali i zabavljali se dok je bend svirao, ljudi su kartali poker i igrali rulet, a svi smo bili jako sretni kad smo vidjeli koliko je dobro izgledalo na kameri.«


»Walter Iuzzolino, izvršni producent serije, dolazi iz mjesta blizu Portofina te, kad smo razmišljali o lokacijama, on je predložio Hrvatsku i rekao da jako dobro odgovara obali Italije. Sada, gledajući unatrag, shvaćam da je Hrvatska zapravo savršen odabir za prikaz Ligurije i Portofina.


Ove je godine projekt stvarno ogroman, imali smo gotovo 800 statista i sigurno 200 članova ekipe, od kojih značajan dio čine Hrvati. Stvarno volim raditi s Hrvatima, ovo nam je druga godina da surađujemo, a dobar dio ljudi se vratio ove godine na snimanje. Imam sreću što sam mogao raditi diljem svijeta na različitim mjestima, ali moram priznati da je hrvatska ekipa jedna od najboljih s kojima sam ikada radio.«


Idealne lokacije za snimanje


Producentica serije Sarah Forbes Campbell istaknula je kako je njezino iskustvo s hrvatskom ekipom također pozitivno, te da je hrvatska filmska ekipa susretljiva i spremna za suradnju.


Pitali smo je kako joj je raditi s Hrvatima na setu, na što je Sarah s velikim osmijehom na licu rekla: »Fantastično! Hrvati su jako vrijedni ljudi, vrlo su susretljivi prema nama, a kako imamo prilično izazovan i ambiciozan scenarij, on iziskuje i vrlo visoku produkcijsku vrijednost i dizajn, kostimografiju, šminku, kinematografiju… Svaki je dio produkcije jako važan, a rad s hrvatskim koproducentima i snimateljima iz Drugog plana je briljantan.


Sarah Forbes Campbell, Foto: Davor Kovačević


Naš produkcijski dizajner, Ivan Veljača, a i cijeli umjetnički odjel napravili su izvrstan posao, a odjel za lokaciju odabrao je idealne lokacije za snimanje, razumjevši u potpunosti ono što je scenarij zahtijevao.«


»Tijekom trajanja snimanja imali smo otprilike 750 statista, a za neke scene imali smo 85 ljudi u jednoj prostoriji, što se može činiti kao puno ljudi u malom prostoru, ali bilo je potrebno da oživimo naš ‘svijet’ u Portofinu 1927. godine. Na ulicama smo htjeli vidjeti pekare, cvjećare, ribare, odnosno puno ljudi, statista, koji bi upotpunili i oživjeli taj užurbani talijanski svijet«, dodaje.


»Ivan Veljača, produkcijski dizajner, otprilike je dva-tri mjeseca prije početka snimanja počeo s povijesnim istraživanjem kako bismo dobili vizualnu referencu, a potom se konzultirao sa mnom i redateljem. On bi skicirao, primjerice, kasino, i onda sa svojim timom gradio stolove u kasinu, barski šank i rekvizite. Jedini je kriterij bio da sve mora izgledati u skladu s 1927. i htjeli smo da sve bude autentično.


Slično je bilo i s kostimima, neki su stari 100 godina, a za neke smo radili replike. Kad pogledate sliku na ekranu, kad vidite frizure, šminku, kostime, scenografiju, onda znate da smo u 1927. godini«, rekla je Forbes Campbell.


Ivan Veljača, Foto: Davor Kovačević


Osim u Zagrebu, druga sezona serije snimat će se u Lovranu, gdje je smještena Villa Magnolia koja utjelovljuje Hotel Portofino u istoimenom mjestu na talijanskoj rivijeri. Ostale lokacije uključuju Matulje, Grožnjan i Belaj, a snimat će se i u Rijeci. I redatelj i producentica rekli su kako bi druga sezona trebala izaći početkom iduće godine.


Na snimanju u Hrvatskoj sudjeluje 135 hrvatskih filmskih djelatnika, među kojima su scenograf Ivan Veljača i tonski snimatelj Luka Mustač, a od ukupno 14 voditelja sektora, 13 ih je iz Hrvatske.


Na snimanju u Hrvatskoj sudjeluje više od 800 domaćih statista. Serija nastaje u produkciji londonske kuće Eagle Eye Drama, a snimanje se odvija uz pomoć produkcijske kuće koja pruža produkcijski servis Drugi plan na čelu s Nebojšom Tarabom i Miodragom Silom, dok je direktorica filma Ivona Maras.


Sve epizode serije režirao je Adam Wimpenny, a u glavnim se ulogama pojavljuju Natascha McElhone, najpoznatija po ulozi Karen Van Der Beek u seriji »Californication«, a u drugoj sezoni glume i Mark Umbers, Oliver Dench, Louisa Binder, Claude Scott-Mitchell, Carolina Gonnelli, Lily Frazer i mnogi drugi.


»Hotel Portofino« obiteljska je drama puna emocionalnih uspona i padova, s klasičnom ‘whodunit’ misterijom koja se razvija do dramatičnog vrhunca. Seriju je kreirao i napisao Matt Baker, a prikazuje davno uspostavljenu književnu tradiciju komičnih ‘nevinih Britanaca u inozemstvu’ te otkriva mračnije, ozbiljnije priče smještene u povijesnu pozadinu uspona fašizma u Italiji.