Redatelj serije Adam Wimpenny opisao nam je svoj doživljaj Hrvatske
povezane vijesti
Druga sezona povijesne dramske serije »Hotel Portofino« trenutačno se snima u Zagrebu, a ostale lokacije u Hrvatskoj uključuju dijelove Primorsko-goranske i Istarske županije. Ekipa će u Zagrebu provesti jedanaest dana, a snimat će na nekoliko lokacija, među kojima su Narodni dom i Hrvatski institut za povijest na Gornjem gradu te Muzej za umjetnost i obrt.
Redatelj serije Adam Wimpenny opisao nam je svoj doživljaj Hrvatske i rekao da mu je snimanje prve sezone 2021. bio prvi put da je radio ovdje. »Režirao sam prvu sezonu prošle godine, najvećim dijelom u Lovranu i Opatiji.
Za drugu sezonu smo htjeli koristiti još više lokacija, osim Istre i Kvarnera, poput vinograda, kasina, planina, plaža u prekrasnoj Istri, ali i u glavnom gradu Zagrebu. Koristimo frekventna mjesta u centru grada koja ‘oponašaju’ Torino, London, Genovu…
Također, radimo s odličnom produkcijskom kućom ‘Drugi plan’ koja nam je osigurala glumce i ekipu s kojom radimo. Oni paze na nas i imamo odličan radni odnos.«
»Vrijeme radnje je 1927., što je po meni sjajno razdoblje jer su sve boje i teksture bile tako uzbudljive, kostimi su blještavi, auti su bili fantastični, jazz glazba… Dvadesete su bile razdoblje raskošnih zabava, a snimanje nas je vratilo u to vrijeme. Snimali smo ovih dana scenu velikog tuluma u kasinu, na setu je bilo skoro 100 ljudi, ljudi su plesali i zabavljali se dok je bend svirao, ljudi su kartali poker i igrali rulet, a svi smo bili jako sretni kad smo vidjeli koliko je dobro izgledalo na kameri.«
»Walter Iuzzolino, izvršni producent serije, dolazi iz mjesta blizu Portofina te, kad smo razmišljali o lokacijama, on je predložio Hrvatsku i rekao da jako dobro odgovara obali Italije. Sada, gledajući unatrag, shvaćam da je Hrvatska zapravo savršen odabir za prikaz Ligurije i Portofina.
Ove je godine projekt stvarno ogroman, imali smo gotovo 800 statista i sigurno 200 članova ekipe, od kojih značajan dio čine Hrvati. Stvarno volim raditi s Hrvatima, ovo nam je druga godina da surađujemo, a dobar dio ljudi se vratio ove godine na snimanje. Imam sreću što sam mogao raditi diljem svijeta na različitim mjestima, ali moram priznati da je hrvatska ekipa jedna od najboljih s kojima sam ikada radio.«
Idealne lokacije za snimanje
Producentica serije Sarah Forbes Campbell istaknula je kako je njezino iskustvo s hrvatskom ekipom također pozitivno, te da je hrvatska filmska ekipa susretljiva i spremna za suradnju.
Pitali smo je kako joj je raditi s Hrvatima na setu, na što je Sarah s velikim osmijehom na licu rekla: »Fantastično! Hrvati su jako vrijedni ljudi, vrlo su susretljivi prema nama, a kako imamo prilično izazovan i ambiciozan scenarij, on iziskuje i vrlo visoku produkcijsku vrijednost i dizajn, kostimografiju, šminku, kinematografiju… Svaki je dio produkcije jako važan, a rad s hrvatskim koproducentima i snimateljima iz Drugog plana je briljantan.
Naš produkcijski dizajner, Ivan Veljača, a i cijeli umjetnički odjel napravili su izvrstan posao, a odjel za lokaciju odabrao je idealne lokacije za snimanje, razumjevši u potpunosti ono što je scenarij zahtijevao.«
»Tijekom trajanja snimanja imali smo otprilike 750 statista, a za neke scene imali smo 85 ljudi u jednoj prostoriji, što se može činiti kao puno ljudi u malom prostoru, ali bilo je potrebno da oživimo naš ‘svijet’ u Portofinu 1927. godine. Na ulicama smo htjeli vidjeti pekare, cvjećare, ribare, odnosno puno ljudi, statista, koji bi upotpunili i oživjeli taj užurbani talijanski svijet«, dodaje.
»Ivan Veljača, produkcijski dizajner, otprilike je dva-tri mjeseca prije početka snimanja počeo s povijesnim istraživanjem kako bismo dobili vizualnu referencu, a potom se konzultirao sa mnom i redateljem. On bi skicirao, primjerice, kasino, i onda sa svojim timom gradio stolove u kasinu, barski šank i rekvizite. Jedini je kriterij bio da sve mora izgledati u skladu s 1927. i htjeli smo da sve bude autentično.
Slično je bilo i s kostimima, neki su stari 100 godina, a za neke smo radili replike. Kad pogledate sliku na ekranu, kad vidite frizure, šminku, kostime, scenografiju, onda znate da smo u 1927. godini«, rekla je Forbes Campbell.
Osim u Zagrebu, druga sezona serije snimat će se u Lovranu, gdje je smještena Villa Magnolia koja utjelovljuje Hotel Portofino u istoimenom mjestu na talijanskoj rivijeri. Ostale lokacije uključuju Matulje, Grožnjan i Belaj, a snimat će se i u Rijeci. I redatelj i producentica rekli su kako bi druga sezona trebala izaći početkom iduće godine.
Na snimanju u Hrvatskoj sudjeluje 135 hrvatskih filmskih djelatnika, među kojima su scenograf Ivan Veljača i tonski snimatelj Luka Mustač, a od ukupno 14 voditelja sektora, 13 ih je iz Hrvatske.
Na snimanju u Hrvatskoj sudjeluje više od 800 domaćih statista. Serija nastaje u produkciji londonske kuće Eagle Eye Drama, a snimanje se odvija uz pomoć produkcijske kuće koja pruža produkcijski servis Drugi plan na čelu s Nebojšom Tarabom i Miodragom Silom, dok je direktorica filma Ivona Maras.
Sve epizode serije režirao je Adam Wimpenny, a u glavnim se ulogama pojavljuju Natascha McElhone, najpoznatija po ulozi Karen Van Der Beek u seriji »Californication«, a u drugoj sezoni glume i Mark Umbers, Oliver Dench, Louisa Binder, Claude Scott-Mitchell, Carolina Gonnelli, Lily Frazer i mnogi drugi.
»Hotel Portofino« obiteljska je drama puna emocionalnih uspona i padova, s klasičnom ‘whodunit’ misterijom koja se razvija do dramatičnog vrhunca. Seriju je kreirao i napisao Matt Baker, a prikazuje davno uspostavljenu književnu tradiciju komičnih ‘nevinih Britanaca u inozemstvu’ te otkriva mračnije, ozbiljnije priče smještene u povijesnu pozadinu uspona fašizma u Italiji.