Foto: iStock
Ovosezonske epizode gleda 40 milijuna gledatelja
povezane vijesti
Brazilska televizija najpoznatija je po telenovelama, ali jedna druga vrsta programa već više od 20 godina očarava gledateljstvo – Big Brother Brazil.
“BBB”, kako ga od milja zovu, kulturni je fenomen u Brazilu, mediji ga opširno prate, a o njemu razgovaraju političari i slavni, uključujući nogometnu superzvijezdu Neymara koji u Francuskoj, gdje igra, dugo ostaje budan i tvita o programu.
Ovosezonske epizode BBB-a prosječno gleda 40 milijuna gledatelja, pet milijuna više nego lani, i drugi je program po gledanosti na najvećoj brazilskoj televiziji Globo. Gledanija je samo jedna telenovela koja se gotovo religiozno prati.
Ova, 21. sezona brazilskog Big Brothera bit će najduža dosad sa 100 epizoda i za TV Globo najunosnija.
Logotipi sponzora sveprisutni su u Big Brother kući, gdje natjecatelje 24 sata dnevno snima 11 kamera. Reklamno vrijeme toliko je skupo da su Globu dovoljna samo tri oglasa od 30 sekundi da pokrije nagradu pobjedniku koja iznosi 1,5 milijuna reaisa (1,67 milijuna kuna).
Iza tih brojeva krije se iskonska televizijska institucija čiji svaki zaplet i obrat mnoštvo fanova, uključujući već spomenutog Neymara, komentira na društvenim mrežama u realnom vremenu.
Poput svjetskog prvenstva
“Kad je BBB na programu svi gledaju i razgovaraju o tome, kao o svjetskom nogometnom prvenstvu ili olimpijskim igrama”, rekao je Laurens Drillich, predsjednik tvrtke Endemol Shine Latino, latinoameričke podružnice produkcijske kompanije koja je osmislila Big Brother u Nizozemskoj 1999. godine.
I baš kao što se slavi svaki brazilski gol na svjetskom prvenstvu, ‘navijači’ redovno padaju u ekstazu ispred televizora kad se njihov omiljeni natjecatelj spasi od izbacivanja iz kuće.
“Imamo strastvenu publiku. Vidimo da ljudi slave na prozorima i balkonima kad njihov miljenik prođe dalje. To nas motivira da svaku večer napravimo dobar show”, kaže redatelj BBB-a Rodrigo Dourado.
BBB je TV Globu pojas za spašavanje u pandemiji jer je uvelike bio prisiljen zaustaviti produkciju telenovela i okrenuti se reprizama.
“Brazil ima tradiciju telenovela koje su uvijek bile odraz društvene stvarnosti u određenom vremenu. BBB nesumnjivo crpi popularnost iz te tradicije”, kaže antropolog Michel Alcoforado.
“Ne možete razumjeti BBB ako ne razumijete ‘B’ za Brazil”, rekao je. Razlika je u tome što Big Brother ima demokratski element jer publika glasa o tome tko ostaje u kući i tko će na kraju pobijediti.
Od mačizma do raznolikosti
Ove se godine show emitira u duboko podijeljenoj državi, rascijepljenoj stalnim konfrontacijama pod desničarskim predsjednikom Jairom Bolsonarom i pandemijom koja je odnijela 300.000 života u zemlji i produbila njezine nejednakosti.
U tako polarizirano vrijeme “BBB je oživio razgovore o temeljnim društvenim pitanjima poput rasizma, mačizma i LGBT prava koji su nestali iz fokusa”, kazao je Alcoforado. BBB nije uvijek bio platforma za razgovor o raznolikosti.
“Svi natjecatelji bili su sličnog profila, mišićavi mladići i djevojke kao s naslovnica časopisa”, kaže Felipe Oliveira, natjecatelj u osmoj sezoni Big Brothera.
“Snaga BBB-a je u tome da se uspio izmijeniti. Društvo se promijenilo u zadnjih 20 godina, a BBB je uspio pratiti trend”, dodao je 34-godišnji Oliveira.
“Kad sam ja bio u kući, razgovarali smo više od sat vremena o afirmativnoj akciji. Ali sve su izrezali. Danas takve stvari maksimalno prikazuju”, kazao je.