Riječka regata

Tko je pobjednik Fiumanke? Prvi su prošli ciljem, ali nisu pobijedili. Evo što je presudilo

Valentina Botica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Prvi su do cilja došli Shockwave 3 – Prosecco.doc (27,50 m) i Ewol - Way of Life (26,60 m), koji su vodili tijesnu bitku sve do samog kraja, kada je nastao problem o kojem su morali vijećati suci



Obljetnička Fiumanka bila je klasična – malo vjetra, puno sunca, dobra atmosfera! Velike jedrilice kojima jedra sežu do većih visina, uspjele su uhvatiti malo vjetra, a one manje borile su se s vjetrenjačama.


Foto galerija: Fiumanka 2024. Foto: Marko Gracin


Idealan lipanjski dan toplo je otpratio sa starta 190 jedrilica – dvjema rutama krenule su regatna grupa te obiteljska i medijska grupa. Već oko 10:45 brodice su polako kretale prema startu, smještajući se s vanjske strane terminala i strpljivo čekajući zvuk remorkera.


Kada je sat otkucao podne, najveće jedrilice krenule su u vodstvo i počele diktirati tempo koje većina brodica nije mogla popratiti pa se zaljev naširoko ukrasio šarenim jedrima.




Da je more puno jedrilica prizor koji ne treba propustiti, pokazala je hrpa oduševljenih starih i mladih, roditelja i djece, koji su se smjestili uz lukobran i iza kafića Terminal, neki s fotoaparatima, neki s dalekozorima, svi uživajući u suncu ranog ljeta i ugodnom povjetarcu.


Iako se na početku činilo da će vrijeme jedrima ići u prilog, kako su se micale kazaljke, tako se jedrenje sve više pretvorilo u plutanje. Velike jedrilice kojima jedra sežu do većih visina, uspjele su uhvatiti malo vjetra, a one manje borile su se s vjetrenjačama.


Tko je pravi pobjednik?


Ove je godine Fiumanka po prvi puta imala regatnu grupu super maxi za jedrilice veće od 24 metra, a upravo su ta tamna jedra pokazala da u ovoj borbi, veći su ujedno i jači, odnosno brži.


Prvi su do cilja došli Shockwave 3 – Prosecco.doc (27,50 m) i Ewol – Way of Life (26,60 m), koji su vodili tijesnu bitku sve do samog kraja, kada je nastao problem o kojem su morali vijećati suci.



Naime, Prosecco je ulažio žalbu na brod Ewol koji je pri samom kraju preuzeo vodstvo i prvi uplovio u cilj. Odlukom odbora za proteste, jedrilica Way of Life je penalizirana s 30% u realnom vremenu zbog prekršaja pravila 10, što Proseccovce čini pobjednicima utrke.


Mitja Kosmina, skiper broda Shockwave, zadovoljan je rezultatom, kao i cjelokupnom vožnjom njegove ekipe.


“Mislim da je svake godine regata tehnički sve bolja. Dobro poznajemo ovaj zaljev, on je težak za regatu. Za njih stvarno treba imati živce, kompleksne su. Danas je bila ona teška Fiumanka, već na startu smo imali vjetar sa sjeverozapada, a na prvoj bovi je vjetar nestao.


Tamo su nam se približili, a vodili smo sve do ulaska u cilj. Možda bi bilo interesantnije da je u ovim vremenskim uvjetima cilj bio više vani, jer kod cilja stvarno nije bilo vjetra. Ali svejedno mislim da smo odvozili jednu vrhunsku regatu”, rekao je skiper pobjedničke ekipe.



Prvi u svojoj kategoriji (Kategorija 0) i četvrti sveukupno bio je brod Generali iz Slovenije, čiji je Samo Žvan na Fiumanci petnaesti put, iako ne s istim brodom. “Prestigla su nas dva super maxija i mali brod iz Opatije Ivice Ščurića.


Sve u svemu, jako smo zadovoljni. Bila je ovo klasična Fiumanka s jako malo vjetra, puno sunca i teške borbe. Teže je po takvim uvjetima jedriti nego po vjetru od 10-15 čvorova. Rado se vraćamo zato što su mi organizatori prijatelji i jer nam se sviđa Rijeka”, zadovoljan je.


Puno rada “iz sjene”


Ove godine, Fiumanka slavi svoju 25. obljetnicu, a kroz te je godine stekla važan status i postala regata s vjernim sudionicima, a svake se godine pojavi i neka nova brodica.
“To što smo došli do 25. godine znači puno, to je promocija grada.


Zapravo, meni je to teško reći iz pozicije organizatora radimo li dobro ili netko može bolje – mi znamo da dajemo sve od sebe”, kaže Ivetac, a iza uspješne, već tradicionalne regate, stoji velik broj ljudi koji rade ‘iz sjene’.



“Svaka organizacija treba imati nekog tko će se malo više postaviti, ali stvarno sudjeluje jako velik broj ljudi i to prekrasnih mladih ljudi s kojima imamo sreću surađivati, koji nebrojene sate i dane posvete Fiumanci, a to je ono što se ne vidi.


Uvijek ostane iza nekih medijskih izvještaja. Sad ste imali priliku proći Rivom i vidjeti sve ove ljude u sivim majicama s akreditacijama. Oni su tu dan i noć da bi Fiumanka zaplovila i da bi sve izgledalo ležerno i lijepo – barem izvana. A iznutra ima dana kad jedva na nogama stojimo”, rekla je uz osmijeh koji ukazuje na to da se težak rad isplati.


“Mislim da je to jednostavno neminovno ovako velikoj organizaciji u kojoj ovisiš o vremenskim uvjetima, bezbroj faktora na koje ne možemo utjecati – dolazi li kruzer, ima li parkinga – a sve to utječe na našu organizaciju. Ali izvještili smo se pa preživljavamo”, dodala je.


Upravo je zbog spomenutog kruzera bilo potrebno napraviti preinake. Zbog sigurnosti sudionika, startna i ciljna linija pomaknute su iza njega. Bez obzira na male varijacije, a i utakmicu koja se održala popodne, brodica je više nego što su očekivali pa se dogodilo da su ostali bez brojeva!


“Bili smo malo skromni pa smo očekivali da možda neće biti toliko sudionika s obzirom na nogometno prvenstvo. Tome smo doskočili tako da imamo naljepnice i pisali smo brojeve flomasterom. Ali to su slatke brige. To nas veseli”, zadovoljna je Ivetac.