32. izdanje

Posjetili smo zagrebački Sajam nautike: Mjesto na kojem se kupuje ili sanja

Siniša Pavić

Hrvatska Barracuda - Danijel Petrak sa sinom Mariom i kćeri Marijom / Foto Davor Kovačević

Hrvatska Barracuda - Danijel Petrak sa sinom Mariom i kćeri Marijom / Foto Davor Kovačević

U šest paviljona, na 15.000 metara četvornih izložbenog prostora više od 330 izlagača iz 28 zemalja predstavlja više od 200 plovila. Sajam je otvoren do nedjelje, 23. veljače



Na Zagrebačkom velesajmu danas je otvoren Sajam nautike. U svom 32. izdanju, u šest paviljona, na 15.000 metara četvornih izložbenog prostora više od 330 izlagača iz 28 zemalja predstavit će više od 200 plovila.


Foto galerija: Sajam nautike u Zagrebu Foto: Davor Kovačević


Ili, kako to poručuju domaćini, sve one koji posjete sajam do nedjelje 23. veljače očekuju 22 hrvatske premijere i jedna svjetska, baš kao i vrhunska ponuda jahti, glisera, čamaca, kajaka, gumenjaka, brodskih i vanbrodskih motora, oprema za ronjenje, jedrenje i druge sportove na vodi.


Svjetski trendovi


Otvarajući sajam direktorica Zagrebačkog velesajma Renata Suša rekla je i to da su naši brodograditelji vizionari koji utjelovljuju istinsku predanost moru, a hrvatska brodogradnja prepoznatljiva i cijenjena u cijelom svijetu.




Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver istaknuo je kako je malo stvari u kojima je Hrvatska u samom svjetskom vrhu, kao što je u floti čartera. No, kazao je Bilaver i to da su neki dijelovi sektora već lani počeli dobivati upozoravajuće signale vezane uz poslovanje.



Primjerice, segment usluge pružanja smještaja na plovnim objektima, koji ostvaruje najveće prihode u nautici i obuhvaća najam jahti, brodica bez posade, prošle godine lagano je pao u broju dolazaka i noćenja.


Stoga je Bilaver poručio da se dobro razmisli prilikom kalkulacije cijena za ovu i iduće sezone. A zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević smatra da je Zagrebački sajam nautike iz godine u godinu sve jači i prestižniji, pa je pohvalio hrvatske izlagače koji stalno prate svjetske trendove.


Čim su otvorili sajam, uzvanici su krenuli obilaziti štandove i izložena plovila. Navukli su, primjerice, gumene šlapice da mogu ući u kabinu luksuznog broda Beneteau Antares 11, vjerojatno jednog od najskupljih na sajmu s obzirom na to da mu je bazna cijene s motorom, odnosno motorima 228.600 eura.



– Ovo je definitivno naš bestseler, brod od 11 metara, dvije kabine, salon koji se može pretvorit u ležaj, može primiti do šest ljudi komotno. Vrhunski i dizajnom i što se tiče plovnih sposobnosti. Vanbrodski motori, s obzirom na to da je zadnjih deset godina trend vanbrodskih motora, kazuje nam Marina Poljak iz Nautika centra Nava iz Splita.


Upornost se isplati


A kupaca, kaže, ima. No, gradonačelnik Zagreba je, sve se čini, odolio i brodu i njenom šarmu. Zagrebu Tomašević brod još uvijek kupiti ne misli. Što se pak tiče domaće proizvodnje, naputili su nas dobro informirani do Barracuda Brodova. Domaća je to brodogradnja, stacionirana u Zagrebu, znana po svojim gumenjacima.


– Sva je naših ruku djelo, komplet hrvatska proizvodnja, ističe Mario Petrak.



Doznajemo ubrzo i zašto su nas, osim zbog kvalitete plovila, uputili baš do ovih gumenjaka. Tvrtka, naime, obilježava 20 godina postojanja, i tvrtka je posve obiteljska. Tu je otac Danijel, sin Mario i kći Marija.


Možda su im i zbog toga gumenjaci, kako nam objašnjava Mario, zamišljeni za obiteljske izlete. Inače, Barracuda 470 u koji smo se zagledali s motorom stoji oko 26.000 eura. Pitali smo Danijela Petraka i koliko su modela u ovih 20 godina osmislili i izbacili na tržište.


– Sedam, k’o iz topa će Danijel Petrak.


– A koliko je vremena moralo proći pa da zaslužite da nas ljudi dobro upućeni u brodove i brodogradnju upute najprije k vama, pitamo ga.


– Dvadeset, sa smiješkom će Petrak.