Foto MMPI; Marinko/Vessel Finder
Srećom u nesreći kopno je bilo relativno blizu, sedmeročlana posada uspjela se spasiti i pomoćnom brodicom pristala u Kukljicu na Ugljanu
povezane vijesti
Ribarski brod Atlant potonuo je jutros ispred punte Parde, najjužnijeg rta otoka Iža, a havariji je kumovala pijavica, javlja morski.hr.
Pomorska nesreća dogodila se utorak ujutro kod otoka Iža, a 17-metarska ribarica Atlant potonula je na dubinu od 60 metara.
Uhvaćen u snažni kovitlac ”Atlant” se nagnuo i prevrnuo, ali na sreću nitko od sedam članova posade nije ozlijeđen.
Riječ je o jednom od najstarijih ribarskih brodova na Jadranu, izgrađenom 1908. godine u Rijeci i u vlasništvu je obitelji Blagdan s Kukljice.
Aplikacija Vesselfinder pokazuje da je brod isplovio iz Kukljice na otoku Ugljanu, te je neko vrijeme plovio ili ribario ispred Sali i Žmana na Dugom otoku, da bi potom krenuo najvjerojatnije natrag u Kukljicu.
No jutros oko 7 sati prestaje mu raditi signal Automatskog identifikacijskog sustava (AIS) u blizini punte Parde na otoku Ižu.
“Kako su oni meni rekli, u momentu je došla pijavica i okrenula ih je”, ispričala je za morski.hr vidno potresena Ingrid Blagdan, supruga vlasnika broda Šime Blagdana.
Prema svjedočenju jednog od mornara na brodu, pijavica ih je podigla, bacila sve plastične spremnike za ribu na jednu stranu broda i more je odmah ušlo unutra.
Srećom u nesreći, kopno je bilo relativno blizu, pa su se uspjeli spasiti.
“Službenici Lučke kapetanije Zadar izvijestili su Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanje na moru (MRCC Rijeka) i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o pomorskoj nesreći ribarskoga broda koja se dogodila 27. rujna oko 7.45 sati u blizini rta Parda, s južne strane otoka Iža.
Obavijest o potonuću zadarskoj Kapetaniji u utorak ujutro, oko 9.20 sati, uputio je zapovjednik ribarskog broda ”Atlant“, dužine 17,89 metara i zastave Republike Hrvatske, istaknuli su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Navode kako je posada s pomoćnom brodicom pristala u Kukljicu na otoku Ugljanu.
Na poziciji potonuća uočeno je manje onečišćenje mora, a s obzirom da je u brodskom spremniku preostalo pogonskoga goriva, organizirana je podmorska provjera olupine, kako bi se ustanovilo eventualno onečišćenje, kazali su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.