Jahta "Birgit"

Neobičan morski oldtajmer dotegljen u Bakarac. Spašen je rezališta: “Šteta da takav brod propada”

Orjana Antešić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

U dogovoru sa sadašnjim vlasnikom, Nijemcem, dogovorili da ćemo ga zajedničkim snagama obnoviti, ovdje na platou u Bakarcu, kaže Marin Vadim Arsenjuk



Dvadesetpetmetarsku jahtu »Birgit«, za koju su ovih dana kružile priče da se iz Izole tegli u rezalište, i to u kraljevičko brodogradilište, pronašli smo u Bakarcu, gdje je stigla minulog vikenda.


Brod siguran


Direktor Dalmonta Robert Miletić, kojeg smo jučer prvog kontaktirali, potvrdio nam je da je i on čuo za te priče, međutim, da je očito riječ o nekoj greški jer ništa slično u brodogradilištu nisu dogovorili.


Provjerio je, dodao je, i kod Kvarnerplastike, koja je potkoncesionar u Dalmontovom brodogradilištu, no i tamo nisu imali nikakvih saznanja o jahti koja se, navodno, tegli iz Slovenije na uništenje u Hrvatsku.




Informacije iz Lučke kapetanije Rijeka uputile su nas na riječku tvrtku BSK Commerce.



– Da, točno je da smo odradili tegalj ove jahte. Angažirala nas je tvrtka Skydeal Marin koja je koncesionar za privezišta u Kraljevici i Bakarcu.


Jahtu »Birgit« preuzeli smo na morskoj granici u Savudriji, plovilo je pregledao inspektor Hrvatskog registra brodova koji je utvrdio da je brod siguran za tegalj, na osnovi čega je nadležna Lučka kapetanija u Puli izdala rješenje o jednokratnom, nekomercijalnom teglju od Savudrije do luke Bakarac gdje smo stigli u ranim jutarnjim satima u subotu, kazao nam je direktor BSK Commercea Robert Soldatić.



Direktor Skydeal Marina Vadim Arsenjuk tvrdi da jahta »Birgit« ni u kojem slučaju nije namijenjena za rezalište i uništenje već da će se obnoviti odnosno reparirati. »Birgit« je trenutno još uvijek u moru, no namjera ju je uskoro izvući na suho.


– Riječ je o vrlo rijetkom, specifičnom plovilu koje je izgradio talijanski Alfamarine, još tamo osamdesetih godina prošlog stoljeća.


Da je kojim slučajem ta jahta bolje i primjereno održavana, danas bi vrijedila milijune eura, kaže Arsenjuk te tvrdi da je riječ o modelu Alfamarine Cronos 83, čiji dizajn potpisuje Franco Harrauer, a proizvedeno ih je tek nekoliko u svijetu.



Prema Arsenjukovim riječima, riječ je o 25-metarskim jahtama koje su konstruirane i opremljene snažnim motorima s kojima su mogle postizati vrlo velike brzine, respektabilne čak i za današnje vrijeme, a kamoli za prilike od prije gotovo četiri desetljeća.


Testni model


Dodaje i da je ova jahta koja je, eto, sada stigla iz Izole u Bakarac, čak bio testni model, da zapravo za nju nikad nije postojao krajnji kupac.



– Šteta je da jedan tako dobar brod propada, pa smo u dogovoru sa sadašnjim vlasnikom ove jahte, Nijemcem, dogovorili da ćemo ga zajedničkim snagama obnoviti, ovdje na platou u Bakarcu, kaže direktor i suosnivač tvrtke Skydeal Marin.


Prema njegovim riječima, trup ove jahte, unatoč lošem održavanju i protoku vremena, u jako je dobrom stanju, no proces obnove ovog broda, priznaje i sam, nešto je što će potrajati jedno duže vrijeme, vjerojatno godinama.