Trajekt

Nakon kvara Oliver krenuo brzinom manjom od 1 čvora prema Veloj Luci. Javili se iz Jadrolinije

Orjana Antešić, Portal Novi list

Foto Ivana Ivanovic/PIXSELL

Foto Ivana Ivanovic/PIXSELL

Tristotinjak putnika na trajektu Oliver čeka remorker kako bi u večernjim satima konačnom mogli pristati u luku, Trajekt je iz Splita isplovio u 10.30 sati



Jadrolinijin trajekt “Oliver” danas je satima plutao u Korčulanskom kanalu, a s njim i tristotinjak putnika koji su se iz Splita uputili u Velu Luku na otoku Korčuli i kasnije za Lastovo.


Kako neslužbeno doznajemo, došlo je do problema u sustavu hlađenja motora, koji se nisu uspjeli otkloniti u plovidbi tako da je trajekt ostao bez pogona.


Nužna pomoć remorkera


Umjesto u 13.30 sati kad je trajekt trebao pristati u Veloj Luci, u kasnim popodnevnim satima putnici i posada na “Oliveru” čekali su na remorker koji je oko 15.30 sati upućen prema trajektu koji se nalazio na kojih deset nautičkih milja od velalučkog trajektnog pristaništa.




S obzirom na probleme koji su se javili i nisu se uspjeli otkloniti u sustavu brodskih pogona, pomoć remorkera nužna je da bi brod već lagano u večernjim satima sigurno pristao u Vela Luku. Kako su nam objasnili, remorkeru će trebati oko tri sata da stigne do trajekta.


Iz Jadrolinije su potvrdili da je došlo do tehničkih problema na trajektu “Oliver”, uz isprike putnicima. Kako ističu iz ovog linijskog nacionalnog brodara, sigurnost putnika i broda ni u jednom trenutku nije bila ugrožena.


Jadrolinija: Sigurnost putnika nije dovedena u pitanje


“Trajekt Oliver nalazi se na nekoliko milja od Vele Luke gdje se oko 19 sati očekuje remorker koji je upućen iz Splita,” rekla je Hini Jelena Ivulić, koordinatorica Jadrolinijina splitskog plovnog područja.


Naglasila je kako se intenzivno radi na uklanjanju tehničkog kvara na trajektu.


“Kapetan je obavijestio putnike te su o svemu informirani. Sigurnost 340 putnika i posade niti u jednom trenutku nije bila dovedena u pitanje,” rekla je Ivulić.


Kvar na sustavu hlađenja motora, kako neslužbeno doznajemo, nastojat će se otkloniti što prije, kad trajekt bude na vezu u trajektnoj luci, a iz Jadrolinije su obećali da će odmah nakon što dobiju prve informacije o težini kvara i vremenu koje će biti potrebno da se isti otkloni izvjestiti javnost o rasporedbu brodova koji će u petak i u dane vikenda održavati liniju iz Splita prema Veloj Luci, gdje za nekoliko dana počinje glazbena manifestacija u čast i sjećanje na legendarnog Olivera Dragojevića “Trag u beskraju”.


Krenuo brzinom manjom od 1 čvora


Nakon kvara novi trajekt Jadrolinije Oliver krenuo je brzinom manjom od 1 čvora prema Veloj Luci, nakon što je satima plutao usred Korčulanskog kanala, doznaje Morski.hr iz Jadrolinije.


Neslužbeno – pokvario se usisnik za hlađenje. Tako se nakon glavnog pregrijao i pomoćni motor, pa je na trenutke Oliver bio potpuno bez pogona. Ipak, u strojarnici su uspjeli donekle osposobiti motor, pa sada brzinom manjom od 1 čvora plovi prema Veloj Luci.


Brod se nalazi svega jednu nautičku milju od otočića Proizda a u Korčulanskom kanalu puše jaka bura. Iz Jadrolinije smiruju situaciju i službeno odgovaraju da panike za putnike ne treba biti.


“Prema Oliveru je iz Splita za svaki slučaj krenuo tegljač Altair, da ga čim prije dovedemo do Vela Luke.


Putnici su u klimatiziranom prostoru, dobili su vodu i sve je pod kontrolom. Nema nikakve ugroze”, odgovorili su za Morski HR iz Jadrolinije.


Plutao zbog kvara


Podsjetimo, trajekt Oliver iz Splita je isplovio jutros u 10.30 sati, a trebao je uploviti u Vela Luku oko 13.30 sati.


No, kako piše Dalmacija Danas, iz Jadrolinije im je potvrđeno da brod star 27 godina, kupljen ove godine za 12 milijuna eura, pri čemu je još 2.7 milijuna eura utrošeno na remont, trenutno pluta, nakon što je drugi put za vrijeme iste plovidbe došlo do kvara.


“Došlo je do tehničkog problema koji je otklonjen te je brod nastavio prema Veloj Luci, međutim, malo nakon tog ponovnog kretanja, ponovno je došlo do kvara i trenutno se radi na otklanjanju istog.


Čekamo nove informacije što će biti. Tehnički je problem koji pokušavamo riješiti”, rekla je za Index Jelena Ivulić iz Jadrolinije, koordinatorica plovnog područja.


Jadrolinija dovodi remorker


Iz Jadrolinije su poslije objavili da rade na dovođenju remorkera.


“Jadrolinija radi na dovođenju remorkera. Brod se nalazi blizu Vele Luke te će se na obali nastaviti rješavanje tehničkog problema.


Putnicima se ispričavamo na neugodnostima i zahvaljujemo na razumijevanju”, poručili su iz Jadrolinije.


Podsjetimo, brod Oliver prije nego što ga je Jadrolinija kupila plovio je u Grčkoj, pod imenom Hermes, a u Hrvatskoj je zaplovio 20. svibnja, nakon remonta u brodogradilištu Viktor Lenac.


Petomjesečni radovi u Lencu


Prilagodba zahtjevima Hrvatskog registra brodova zahtijevala je ukupno pet mjeseci radova u Lencu.


Nakon četiri mjeseca u Lencu inspektor Lučke kapetanije Rijeka bio je stopirao najavljeno isplovljavanje trajekta Oliver, zbog uočenih nedostataka iz zone sigurnosti plovidbe.


No, mjesec dana kasnije novonabavljeni Jadrolinijin trajekt, očito, uspješno je prošao preglede Hrvatskog registra brodova i Lučke kapetanije Rijeka.


Jadrolinija je Olivera angažirala na liniji Split-Vela Luka-Ubli.


Šef NO-a zatražio razrješenje


Predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije Damir Zec prije dva tjedna poslao je pismo ministru Olegu Butkoviću, kojim traži razrješenje s te dužnosti.


U pismu je oštro kritizirao rad Uprave društva na čelu s Davidom Soptom, navodeći kako u zadnjih godinu, dvije poslovna politika koju provodi uprava na čelu sa Soptom značajno odstupa od njegovog viđenja rukovođenja, upravljanja i razvoja Jadrolinije.


Šef NO-a odlazi iz Jadrolinije, nezadovoljan radom uprave. Butković: ‘Nije to ništa alarmantno’



Posebno je nezadovoljan bio poslovnom politikom nabavke brodova, bez temeljite pripreme. Pri tome nije izričito spomenuo brod Oliver.


– Poimence, sav napor Uprave svodi se na nabavku brodova i to bez temeljite pripreme, kako u pogledu provjere brodova koji se kupuju, njihove cijene (koja se nerijetko čini neopravdano visokom), troškova prilagođavanja i tako dalje.


Posljedica je da većina nabavljenih brodova provodi mjesece u brodogradilištima prije nego što krenu u redovne linije, a ukupne nabavne cijene ne odražavaju njihovu tržišnu vrijednost.


Izniman primjer takvog poslovanja je brod “Sveti Duje”, no nije jedini, upozorava u pismu Zec, navodeći kao probleme i “nerazumno visoke” troškove održavanja, ignoriranje pitanja i zahtjeva nadzornog odbora i razvoj ljudskih kapaciteta.


O tome smo opširnije pisali OVDJE.