Riječka luka

JPS upriličio svečanu smotru novih prinova: “Postajemo vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu”

Orjana Antešić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Uz lučke tegljače "Moretto" i "Gea" veliki investicijski ciklus zapečatit će treći novoizgrađeni tegljač, koji u Rijeku stiže krajem kolovoza



Iz Jadranskog pomorskog servisa (JPS) danas su za brojne uzvanike, kao i građane Rijeke na Gatu Karoline Riječke upriličili svečanu smotru svojih prinova u floti.


Riječ je o lučkim tegljačima “Moretto” i “Gea” s kojima JPS izbija prema statusu vodeće tegljačke flote u sjevernojadranskim lukama.


Foto galerija: Novi remorkeri JPS-a Foto: Sergej Drechsler


Tu poziciju trebao bi zapečatiti dolazak i trećeg novoizgrađenog tegljača, koji bi u Rijeku trebao stići krajem kolovoza ove godine.




Time će se zaokružiti veliki investicijski ciklus ove tvrtke u obnovu i modernizaciju flote tegljača vrijedan više od 20 milijuna eura, a ujedno i otvoriti novih 18 radnih mjesta.



Do dolaska trećeg tegljača, koji će biti njegov brod-blizanac, “Moretto” je postao nova zvijezda JPS-ove flote jer ga 80 tona potezne sile i dva Caterpillar motora, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, u ovom trenutku čini njihovim najjačim tegljačem, a opremljen je i za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.


“Moretto” je ime dobio po Morčiću, autohtonom pučkom nakitu, simbolu Rijeke i Kvarnera dok je tegljač “Gea”, koji raspolaže sa 70 tona potezne sile, nazvan u sjećanje na istoimeni tegljač koji je u riječku luku došao sredinom 70-ih, kao tehnološki iskorak za lokalnu pomorsku industriju.



Osim po imenima, iz JPS-a su i izborom kuma brodova htjeli naglasiti povezanost sa lokalnom zajednicom, i to kroz spoj tradicije i budućnosti.


Tako je Laura Martinis, kćerka dugogodišnjeg djelatnika JPS-a, bila kuma tegljaču “Moretto” dok je ta čast za “Geu” pripala jednoj od najboljih studentica Pomorskog fakulteta u Rijeci, Nini Vukelić.



Kako je istaknuto na svečanosti, s tri nova tegljača, odnosno s ukupno dvanaest brodova u floti JPS postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu jer po snazi tegljača prelazi flote luka Kopra i Trsta.


Za ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića dolazak dvaju novih tegljača nastavak je pozitivnih priča u Rijeci, usko vezanih uz njenu transformaciju. Podsjetio je, pritom, na nedavne velike projekte, kao što je otvorenje ceste D 403, početku radova na završetku Istarskog ipsilona te radove na završetku novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali.



– Jadranski pomorski servis dugogodišnji su i kvalitetan partner Luke Rijeka i važni u funkcioniranju luka Rijeka i Zadar, naftnih terminala Omišalj i Bakar, terminala u Plominu i Raši te LNG terminala u Omišlju. Kad imate takvog partnera koji je stručan i pouzdan, koji kontinuirano ulaže u razvoj i poslovanje, onda imate sve preduvjete da budete najbolji, poručio je Butković.



Rekao je da je promet riječke luke sve veći, dodavši tome u prilog već ostvareni rekordni rezultat kontejnerskog terminala na Brajdici, a stavljanjem u funkciju terminala i na Zagrebačkoj obali sredinom iduće godine riječka luka se, istaknuo je Butković, približava strateškom cilju prekrcaja više od milijun TEU-a.


Foto Sergej Drechsler


– Sa sadašnjih 400.000 TEU-a na Brajdici i otvaranjem terminala na Zagrebačkoj obali mi se približavamo toj brojci, a projekcije iskazuju da ćemo u godinama koje dolaze mogli ostvariti i više od 1.000.000 TEU-a čime bismo prestigli luku Kopar. Potencijali riječke luke takvi su da mora imati najbolje rezultate u ovom dijelu Jadrana i Mediterana, zaključio je Butković.



Dodao je i da zaokruživanje cijele priče oko riječkog prometnog pravca preostaje još izgradnja željeznice kroz Rijeku.


– Projekt, doduše, malo kasni, ali će zato u sljedećem operativnom razdoblju i mandatu projekt drugog kolosijeka i modernizacije dionice pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani biti udarni željeznički projekt, poručio je Butković.


Foto Sergej Drechsler


Direktor JPS-a i član uprave Scafi grupe Paolo Visco podsjetio je da je ulaganje u tri tegljača u samo jednoj godini nastavak strateškog ulaganja Scafi grupe u JPS.


U posljednjih osam godina, otkad je Scafi grupa ušla u vlasničku strukturu riječke tvrtke, u JPS je uloženo ukupno 50 milijuna eura, dodao je.



– Upravo kontinuiranim ulaganjima u flotu, ali i svoje zaposlenike JPS je dosegnuo standarde usporedive s vodećim svjetskim tegljačkim kompanijama te pridonio jačanju hrvatskog pomorskog sektora, istaknuo je Visco.



Izvršni menadžer JPS-a Nedjeljko Kapetanović rekao je da širenjem tegljačkih kapaciteta JPS-a podržavaju gospodarske aktivnosti i potiče rast riječkog prometnog pravca te dodatno potvrđuje njegova liderska pozicija u pomorskom prometu na sjevernom Jadranu.



Dodao je i kako ga posebno veseli što je upravo JPS prva “stanica” kod povratka naših pomoraca s inozemnih kompanija jer to na najbolji način dokazuje visoke standarde koje je JPS uspio postići u poslovanju.



Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa čestitao je JPS na uspjehu i modernizaciji flote, kojim se prate i ostaje ukorak s velikim ulaganjima na razvoju potencijala riječkog prometnog pravca.








Foto Sergej Drechsler