Teški dani

Globalna knjiga narudžbi za nove brodove najniža u posljednjih 30 godina

P. N.

Foto: iStock

Foto: iStock

Kao razlozi navode se nesigurnost na tržištu, odnosno veliki pad potražnje nakon izbijanje pandemije koronavirusa. To je samo pojačalo trend u posljednjih pet godina u kojem svjetska brodogradnja bilježi pad od 41 posto



Od 1989. godine nije naručeno manje novoizgrađenih trgovačkih brodova širom svijeta negoli je to slučaj s 2020. godinom, stoji u izvještaju Danske Rederier, organizacije koja zastupa interese danske brodarske industrije.


Kako prenosi The Maritime Executive, kao razlozi navode se nesigurnost na tržištu, odnosno veliki pad potražnje nakon izbijanje pandemije koronavirusa. To je samo pojačalo trend u posljednjih pet godina u kojem svjetska brodogradnja bilježi pad od 41 posto, ako se gleda tonaža plovila. Iako postoje razlike u tipovima plovila, iz Danske Rederiera tvrde da je u svim sektorima trgovačkog brodarstva, tankera, brodova za prijevoz kontejnera ili rasutog tereta, zabilježen povijesno niski broj narudžbi za gradnju novih brodova.


Svjetska brodogradnja doživjela je veliku ekspanziju početkom milenija, a onda je svijet 2008. utonuo u krizu, što se ekspresno odrazilo na narudžbe novih brodova, no pad nije bio tako velik kao ove godine.




Ono što Danske Rederier vidi kao dobro u trenutnom zlu, je pretpostavka da manje novih brodova znači da će se cijene brodskog prijevoza održati na sadašnjoj razini zbog manje konkurencije na tržištu brodarskog prijevoza.


Pad narudžbi ogleda se i u izvješćima koja dolaze iz Kine, vodeća svjetska sila po pitanju brodogradnje. Opseg novih narudžbi prema kineskim izvješćima smanjio se 14 posto u 2020. godini, za ukupno 16,75 milijuna tona nosivosti (DWT). Kao rezultat toga, vjeruje se da je ukupna kineska knjiga narudžbi pala za 20 posto u 2020. godini.


U danskom izvješću zaključuje se da su pojedini sektori brodarstva pokazali solidne rezultate, no globalno podaci upućuju na dugoročnu krizu brodograđevne industrije.