Foto Vedran Karuza
Scenicova oceanska ljepotica spremna je za prvu plovidbu
povezane vijesti
- Riječki škver u devet mjeseci udvostručio lanjski gubitak. Dug dobavljačima je sad čak 17 milijuna eura
- 3. maj i Uljanik u stečaju sklopili milijunski posao. Nizozemci kupili dionice inotvrtki USS 12 i USS 13
- Završili tjedni neizvjesnosti u “3. maju”, Kanađani keširaju milijune da konačno dobiju svoj brod
Novi Scenicov istraživački kruzer “Eclipse II” danas u popodnevnim satima isplovit će iz “3. maja” na svoje prvo, inauguracijsko putovanje na koje kreće 12. travnja iz lisabonske luke.
Ovaj impozantni brod, vrijedan više od 160 milijuna eura, završen je i opremljen u svega devet mjeseci nakon porinuća s trećemajskih navoza, tri mjeseca unutar ugovornog roka i unutar planiranog budžeta što je i u svjetskim brodograđevnim razmjerima, naročito u uvjetima globalnih poremećaja i sveprisutne inflacije, gotovo, pa nemoguća misija.
Kao u mravinjaku
Naša reporterska ekipa imala je priliku dan uoči prvog putovanja obići ovu novu Scenicovu oceansku “ljepoticu”, na kojoj je doslovno vrilo kao u mravinjaku. I tako već tjednima i mjesecima.
Na stotine i stotine kooperanata, trećemajaca i MKM-ovih zaposlenika “peglaju” po zadnjim finesama koje se još moraju odraditi prije nego što se ukrcaju prvi putnici.
I na “običnom ” brodu mali je milijun stvari koje je potrebno odraditi u tom zadnjem koraku, a kamoli u slučaju jednog luksuznog kruzera kao što je “Eclipse II”, na kojem će se iskustvo i privilegij boravka, ovisno o turi, plaćati desetak i više tisuća eura. Po osobi.
Na porti “3. maja” odavno su prestali brojiti šlepere koji su svakodnevno dopremali svu potrebnu interijernu opremu za “Eclipse II”.
Ni jučerašnji dan nije bio izuzetak, dapače. U “3. maju”, u prostorima Scenicove tvrtke MKM Yachts susreli smo i vlasnika australske Scenic grupe Glena Moroneyja, koji nije krio zadovoljstvo i ponos svojom novom prinovom u floti.
“Eclipse II” sestrinski je brod, ali i unaprijeđena verzija “Eclipse I”, s kojim je Scenic grupa iskoračila u ekskluzivnu tržišnu nišu ultraluksuznih ekspedicijskih kruzera.
Najviša klasa
Kao i “Eclipse I”, koji je Moroney završio u pulskom brodogradilištu, i Scenicova prinova iz “3. maja” izgrađena je u najvišoj polarnoj klasi za putničke brodove.
Oba Eclipsea dugačka su 168 metara, ali je “Eclipse II” za čak 200 tona lakši od svog prethodnika, a promjene i poboljšanja dogodila su se u svakom prostoru na brodu.
Velika je pažnja posvećena sadržajima na otvorenim palubama, pa će tako gosti na “Eclipse II” moći uživati u čarima velikog otvorenog bazena, smještenog na najvišoj, desetoj palubi broda dok je manji bazen smješten na krmi šeste palube.
Za gastro užitke gostiju brinut će se probrani chefovi koji će svoja kulinarska umijeća nuditi u sedam restorana i lounge barova.
“Eclipse II” raspolaže i ogromnom spa-zonom, teretanom, buticima, a o komoditetu 228 gostiju brinut će se čak 170 članova posade, koji su već na brodu, zajedno sa zapovjednikom, Francuzom Erwan Le Rouzic.
Za istraživačke avanture gostiju po udaljenim i nedostupnim obalama, od Artika do Antartika, “Eclipse II” u ponudi će imati i omanju flotu Zodiacovih brodica, kajaka, dva helikoptera, kao i posebnu podmornicu, izgrađenu po mjeri, koja može zaroniti do 300-ak metara dubine.