Maersk Hamburg na Brajdici / Foto Marko Gracin
Prosječna vozarina u pomorskom prijevozu prepolovljena je u odnosu na treće prošlogodišnje tromjesečje
povezane vijesti
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
- Maersk vidi Kopar i Rijeku kao strateške koridore u Europi: ‘Prioritet sad mora biti razvoj željeznice’
- Radnicima s visokom stručnom spremom u SC-u Rijeka ponuđeni poslovi pranja i čišćenja, uslijedili i prvi otkazi
KOPENHAGEN – Danska brodarska grupacija A.P. Moller-Maersk izvijestila je u petak o snažnom padu dobiti i prihoda u trećem tromjesečju i najavila da će zbog nižih vozarina i slabije potražnje za kontejnerskim prijevozom ukinuti 10.000 radnih mjesta .
Prihod im je u razdoblju od srpnja do rujna bio gotovo upola manji nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, potonuvši za 12,1 milijardu dolara.
Oštar pad prati u stopu prepolovljeni prihod u pomorskom prijevozu, uz 58 posto niže vozarine koje je tek neznatno ublažilo povećanje obujma prevezenog tereta., za pet posto.
Neto dobit gotovo se istopila, s 8,9 milijardi na samo 554 milijuna dolara. Dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije smanjila se za 83 posto, na 1,9 milijardi dolara.
“Naš sektor suoče je s novom normalom koji obilježavaju prigušena potražnja, povratak cijena na povijesne razine i inflacijski pritisak na našu troškovnu bazu”, naveo je u priopćenju izvršni direktor Vincent Clerc.
Prosječna vozarina u pomorskom prijevozu prepolovljena je u odnosu na treće prošlogodišnje tromjesečje.
“Od ljeta svjedočimo prekomjernim kapacitetima u većini regija koji su doveli do pada cijena i ne primjećujemo gotovo nikakve naznake reciklaže ili praznog hoda brodova”, dodao je Clerc.
Grupa je već u kolovozu upozorila da očekuje oštriji pad svjetske potražnje za kontejnerskim pomorskim prijevozom u ovoj godini zbog slabog gospodarskog rasta i prodaje zaliha nakon pandemije covida 19.
U petak izvijestili su da će smanjiti broj zaposlenih sa 110.000 u siječnju na manje od 100.000 do kraja godine, što bi im trebalo srezati troškove u 2024. za 600 milijuna dolara. Jednokratni trošak restrukturiranja od 350 milijuna dolara planiraju knjižiti uglavnom u ovoj godini.
Potvrdili su prognozirani raspon ovogodišnjeg prihoda i operativne dobiti, ali sada očekuju da će biti na njegovoj donjoj granici.
Kompanija očekuje temeljnu dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) u rasponu od 9,5 do 11 milijardi dolara i temeljnu dobit prije kamata i poreza između 3,5 i pet milijardi dolara.
Predviđaju ipak nešto blaži pad obujma svjetskog kontejnerskog prijevoza tereta, za 0,5 do dva posto. Do sada očekivali su pad u rasponu od jedan do četiri posto.