Društvo zapošljava 55 djelatnika, od čega su 38 pomorci, a od 1995. godine posluje kao dioničko društvo, vlasnici čijih dionica su Rabljani, kao i Grad Rab
povezane vijesti
- Dan kad se Gorski kotar borio za bolje sutra. Prošlo je punih deset godina od protesta Gorana na Markovom trgu
- Prodrlo more u tankove trajekta Petar Hektorović. Jadrolinija: Sanirali smo problem, brod ide na pregled
- Usred noći u Omišu, predio Priko, planuo brod. Pogasili ga vatrogasci, istražuje se što se točno dogodilo
Rapska plovidba d.d., kao lokalni brodar u vlasništvu Rabljana, ove godine obilježava 60-u obljetnicu održavanja trajektne linije u povezivanju otoka sa kopnom. Priča je počela 1963. godine kada su Rabljani donijeli hrabru i pametnu odluku da osnuju vlastitu otočnu trajektnu flotu.
Tako je preuređeni ribarski brod „Ćutin“ 01.06.1963. godine, koji i sada plovi na kružnim turističkim putovanjima pod imenom „Dalmatino“, otplovio prvu trajektnu liniju od luke Jablanac do luke Rab, pa se po tome 1. lipnja obilježava kao Dan Rapske plovidbe.
Do današnjih dana mijenjale su se luke, nabavljali i gradili trajekti (ukupno 10), tako da se danas plovi od luke Stinica, koja je otvorena 2012. godine, do luke Mišnjak otvorene 1976. godine, a u trajektnoj floti se nalaze 3 trajekta „Sveti Marin“, „Barbat“ i „Četiri zvonika“ koji su prosječno stari 12 godina te imaju ukupan kapacitet za prijevoz 1250 putnika i 206 vozila. Trajekt „Četiri zvonika“, izgrađen u „Dalmontu“ Kraljevica, najmlađi je od svih trajekata koji održavaju državne trajektne linije, a sve linije, osim linije Stinica – Mišnjak, održava „Jadrolinija“.
Zahvala svim djelatnicima i pomorcima
Obilježavanje bogate povijesti brodara lijepa je prigoda za prisjećanje na sve generacije pomoraca i djelatnika brodara koji više nisu među nama, te im se zahvaliti na njihovom radu i doprinosu u razvoju Rapske plovidbe, a sadašnjim i budućim generacijama poželjeti da tako nastave.
Društvo zapošljava 55 djelatnika, od čega su 38 pomorci, a od 1995. godine posluje kao dioničko društvo, vlasnici čijih dionica su Rabljani, kao i Grad Rab.
U svojoj bogatoj povijesti, doprinoseći otočnom razvoju, čije gospodarstvo počiva na turizmu, kao i standardu otočnog stanovništva, do današnjih dana prevezeno je u oba pravca preko 34 miliona putnika i preko 11 miliona vozila.
2024. linija Lun-Rab navršit će 50 godina
Dio pomorske povijesti brodara odnosi se na brodsko – putničku liniju Rab – Lun. Naime, 1974. godine ukinuta je brodska linija koja je preko Raba povezivala Lun s Rijekom. Kako je Lun, uključeno i Jakišnica, tada administrativno pripadao općini Rab, opet su Rabljani stavili glave na kup te je dogovorom Općine i Rapske plovidbe kupljena brodica „Igor“ i uspostavljena lokalna linija, koja je nekoliko godina imala status državne linije. 1988. godine „Igor“ je rekonstruiran i dobio ime „Amico“, dok je brodica „Maslina“, koja danas održava liniju kupljena i prilagođena liniji 2014. godine. Od 01.07.2017. godine linija ima status međužupanijske linije sa cjelogodišnjim poslovanjem. Iako linija ima relativno mali promet, otočani i turisti ju vole. Iduće godine linija ima hvale vrijednu obljetnicu od 50 godina.
Skoro puštanje u promet nove rampe i gata u Stinici
Kao veliki događaj u obilježavanju 60-te obljetnice idućih dana u luci Stinica očekuje se puštanje u pogon nove rampe sa pratećim gatom, čijem financiranju je Lučkoj upravi Senj svojim sredstvima pomogla Država i EU. Rampa će dodatno povećati sigurnost i kvalitetu plovidbe u trajektnom povezivanju otoka Raba s kopnom.
Kako za sadašnje tako i za buduće poslovanje, te razvojne planove brodara, treba spomenuti Zakon o pomorskom linijskom prometu, koji je na snazi od početka prošle godine, a koji sa svojim novinama ima odredbe usklađene s Direktivama EU o slobodi pružanja usluga u pomorskom prometu i otvaranju tržišta i za druge brodare s prostora EU, koji se tako mogu natjecati unutar sadašnjeg sustava pomorskom prometa i povezivanja hrvatskih otoka u nacionalnoj plovidbi.
Isto tako ove godine je u planu donošenje novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, pa tako i odredaba koje se tiču brodara i lučkih uprava. Zakon predviđa znatno ojačavanje nadzora i ovlasti lučkih uprava na prostoru kojim upravljaju lučke uprave kako na kopnu tako i u pripadajućim morskim dijelovima luke. Sve su to novi izazovi i novi poslovi, a djelatnici i pomorci su u svojoj bogatoj povijesti pokazali da se sa time mogu nositi.
U planu izgradnja novog trajekta na električni pogon
Upravo sada, sukladno vremenu zelene tranzicije, naglasimo otočni brodar ima plan izgradnje novog trajekta, sa pogonom motora putem električne struje. Osim brodara u tome imaju važnu ulogu lučke uprave, u našem slučaju LU Senj za Stinicu i LU Rab za MIšnjak, koji trebaju izgraditi, opet u suradnji sa HEP-om, odgovarajuću infrastrukturu. U tim planovima koje bi trebalo, sukladno i Direktivama EU, ubrzano realizirati te uključiti moguće varijante izgradnje solarne elektrane, kao izvor energije, prema specifičnostima Podvelebitskog kraja i otoka.
Rapska plovidba će 01.06. na prvoj liniji iz Stinice vlasnika prvog osobnog vozila koje se ukrca počastiti sa prigodnim darom. Isto tako u razdoblju do kraja godine planira se otvorenje prigodne izložbe sa nazivom „Godine sjećanja“
Svjedoci smo da je ovogodišnja sezona dobro počela i svi se nadamo i želimo da se tako i nastavi. S tim lijepim željama i vodeći ljudi Rapske plovidbe izražavaju dobrodošlicu svima koji koriste usluge brodara u prijevozu.