Foto: Dalibora Bijelić
Marinski Heartmades je mala obiteljska manufaktura koja se bavi izradom unikatne keramike sanjivog karaktera, a svaki je komad izrađen od početka do kraja u njihovom studiju u Kastvu
povezane vijesti
Marina Marinski je dobro poznato ime na domaćoj kreativnoj sceni, a njezin brend Marinski Heartmades često se nalazi u lifestyle rubrikama raznih medija jer plijeni pažnju svojim neodoljivim dizajnima.
Bilo da je riječ o krasnim keramičkim šalicama iz kojih obožavamo piti kavu čim se probudimo, vazama u pastelnim bojama koje nam donose dašak proljeća kada unesemo cvijeće za stolove ili pak o tanjurima koje izvlačimo za one posebne prigode, Marina Marinski je magistrirala svaki detalj za naš dom pa uložila sav svoj talent i inspiraciju u one male sitnice zbog kojih prostor u kojem živimo nazivamo baš tako – našim domom.
U ozračju gdje nas siva svakodnevnica zatvorenih adventskih kućica i mjera zbog kojih ćemo ovogodišnje praznike provesti malo drugačije, zaključujemo da nam ništa ne može slomiti božićni duh pa uz tu misao kao povod za naš razgovor s riječkom dizajnericom odabiremo njezine predivne božićne kuglice.
Upravo nam one bojaju sivilo nježnim bojama uz dodatak prikladnih zimskih nota crvene, plave i zelene. S Marinom smo, koja za sebe kaže da je povučena sanjarica opsjednuta bojama i perfekcionistica (što vidimo iz samog preciznog dizajna), porazgovarali o svemu i to, u maniri pravog intervjua, od početka i nastanka priče s brendom Marinski Heartmades.
„Kao i sve prave ljubavi u životu, spontano. Iako cijeli život gajim ljubav prema malim stvarima koje svakodnevni život čine ljepšim, cijela priča se počela razvijati tek po završenom studiju profesorskog usmjerenja 2012. godine. Znajući već tada da to nije moj poziv i da posjedujem jaku želju za stvaranjem rukama, bila sam otvorena prema novim prilikama i iskustvima.
Prilika se vrlo brzo i ukazala. Bez ikakvog prethodnog iskustva, prihvatila sam posao pomoćnice u izradi predmeta od keramike u jednom malom studiju / galeriji u Rovinju. To je bila prekretnica mog života. Par mjeseci nakon, odselila sam u Zagreb, upisala tečaj keramike na Pučkom otvorenom učilištu. Po završetku tečaja, otvorila svoj obrt i priča se krenula kotrljati i razvijati“, priča nam naša sugovornica o svojim početcima.
Marinski Heartmades je mala obiteljska manufaktura koja se bavi izradom unikatne keramike sanjivog karaktera, a svaki je komad izrađen od početka do kraja u njihovom studiju u Kastvu; od skice na papiru do modela i kalupa pa sve do krajnjeg proizvoda.
„Koristimo se tradicionalnim tehnikama izrade – na lončarskom kolu ali u upotrebom kalupa, vješto koristeći pritom i moderne tehnologije kao npr. 3D modeliranje i printanje“, dodaje Marina i s ponosom kaže da je njihovo tržište danas cijeli svijet.
Čitava ideja i podloga za kreativan rad, kod ove je umjetnice postojala i ranije. „Fakultetske dane uveseljavala sam si izradom nakita i to je bio moj ispušni ventil. Nakon nekoliko godina izrade nakita, došlo je do zasićenja te sam tražila nove načine i materijale za izradu. Nedostajao mi je adrenalin koje mi stvaranje pruža, upoznavanje i učenje o novom materijalu. Prvi kontakt s glinom me se toliko dojmio kao i njegove beskrajne mogućnosti da sam počela eksperimentirati. Ubrzo sam shvatila da je to svijet u kojem želim ostati. Svijet u kojem se želim razvijati, svijet novih mogućnosti i znanja“, objašnjava.
Uvijek nam je zanimljivo čuti otkuda stiže inspiracija za radove, a Marina nam kaže da je inspiracija za nju trenutak, emocija i gesta.
„Inspiraciju nalazim u prirodi, svim njenim oblicima i promjenama u vremenu te bojama koje raskošno nudi. Inspiraciju čine sjećanja, lijepe uspomene iz djetinjstva. Glinu doživljavam kao čvrstu i postojanu, istodobno toplu i izvornu u svojoj primitivnosti. Rabim je u službi fine podloge koja mi daje mogućnost isticanja forme svakog predmeta te mogućnost oživljavanja ilustracijom i bojom tih istih predmeta.“
Upitali smo je kako izgleda jedan prosječni dan u njezinom životu na što nam kaže da svaki dan kod nje podrazumijeva igranje više uloga.
„Vrlo je dinamično i mijenja se iz sata u sat što meni odgovara. Od dizajnera, do PR-a, komunikacija putem društvenih mreža, ugovaranje poslova i suradnji, menadžment, vođenje papirologije, izrada skica, stiliziranje proizvoda, nabava rekvizita za snimanje, izrada promo fotografija i tako dalje. Vrlo je intenzivno ali uvijek zanimljivo“, odgovara nam.
Nismo se mogli ne dotaknuti pitanja o tome kako je pandemija koronavirusa SARS-CoV-2 utjecala na njezin posao u ovoj turbulentnoj godini kada su mnogi kreativci bačeni na koljena. Marina nam iskreno priznaje da pandemija nije imala većeg utjecaja na njezino poslovanje zbog njihovog disperziranog tržišta koje nije usko lokalizirano.
U nastavku serije pandemijskih pitanja, zanimalo nas je i je li ova dizajnerica (poput nas mnogih), u vrijeme ožujskog lockdowna imala faze kreativne krize ili inspiracije nije nedostajalo.
„Nakon početnog straha i lagane depresije, krenuli smo dalje puni elana. Ta situacija kao da je pokrenula u meni još veću potrebu da se diferenciramo na tržištu, da pokažemo našu kvalitetu i najbolje snage. Napokon sam imala više vremena za promociju, za fotografiranje i stiliziranje proizvoda, u čemu sam uživala“, objašnjava.
U početku smo naveli da Marina pripada ekipi riječkih dizajnera kojih je na ovom i širem prostoru, itekako puno. Upitali smo ju i kako doživljava samu lokalnu kreativnu scenu te smatra li da se mladim kreativcima teško izborit za svoje mjesto pod suncem, pogotovo sada u vrijeme kada je cijeli svijet online i na društvenim mrežama?
„Mislim da imamo jaku domaću scenu, izvrsne kreativce i proizvode no da nam svima nedostaje osjećaj međusobne povezanosti i želje za dijeljenjem iskustava i znanja u vidu recimo neke platforme. Vjerujem da danas nije lako pronaći svoje mjesto pod suncem već toliko toga viđenog, prisutno oko nas. No s druge strane, vidim u tome i izazov što nije loše“, kaže nam naša sugovornica.
Jedna od važnijih platformi za svakog kreativca i individualca koji se želi pokazati široj publici svakako su društvene mreže. I sama Marina priznaje da ne vidi kako bi njezin posao u današnje vrijeme opstao bez društvenih mreža.
„Mreže su jako važan aspekt u razvoju brend identiteta i percepcije kupaca uopće. Ono što je meni bilo važno od samih početaka je da kupcima ponudim što kvalitetniji sadržaj. Ako je cilj prodaja preko mreža, a ne fizičkim putem gdje kupci mogu uživo doživjeti proizvod, onda fotografije i cijela vizualna prezentacija moraju to odraditi za sebe. Nije nekad dovoljno imati dobar proizvod, treba ga još bolje prezentirati. Stavite sebe u poziciju kupca; učite od konkurencije. Pritom ne mislim da kopirate druge autore već da puno možete naučiti gledajući kako se drugi prezentiraju i odnose na mrežama.
Ako želite ići na inozemno tržište, razmislite o vođenju mreža i komunikacije na engleskom jeziku. I za kraj, za dobre fotografije ne treba skupa oprema nego malo smisla za kompoziciju i znanja o svijetlu i korištenju opreme, a to možete naučiti i besplatno na YouTubeu“, savjetuje Marina.
Gledajući njezine prekrasne božićne kuglice, lako nam je na trenutak zaboraviti sve probleme i prepustiti se čarima blagdanskih užitaka. Dok nam se priviđa miris cimeta, toplih keksića punjenih marmeladom te grijanje kraj kamina (iako ga niti nemamo), pitanja nam se vraćaju na naš početak – kako su nastale ove prekrasne kuglice?
„Suzice, kapljice ili ‘dropletsi’ kuhali su se godinu dana u mojoj glavi. Inspiraciju za njih pronašla sam u djetinjstvu, to jest u bajci koja je obilježila naša djetinjstva. Radi se naravno o Šumi Striborovoj Ivane Brlić Mažuranić i mojoj interpretaciji ‘Domaćih’. Čista magija na božićnom drvcu. Uz vrijeme potrebno za osmišljavanje proizvoda, 3D modeliranje i izradu prototipa te izradu kalupa, na izradu svakog komada izdvojimo dodatnih sat vremena. Svaki komad uzmemo dvadesetak puta u ruke kroz različite faze izrade. Svaki komad se pali tri puta u pecima za paljenje keramike“, vodi nas Marina kroz proces koji ima fantastičan rezultat i doista donosi pravu zimsku čaroliju, onu kakvu samo ukrasi mogu donijeti.
Blagdani u obitelji Marinski bit će vrlo jednostavni i bez puno pretjerivanja te velikih događaja. „Najvažnije nam je da što kvalitetnije provedemo slobodne dane zajedno uz sitne rituale, ‘uradi sam’ projekte za koje obično nemamo vremena, uz mirise domaćeg kruha i keksića, a nezaobilazni su izleti i odlasci u prirodu“, otkriva Marina.
Zanimalo nas je i hoće li „dropletsi“, krasiti i njezino božićno drvce.
„Uz naše keramičke ukrase za bor, svake godine dodajemo neke nove ukrase. Prošle godine smo ih radili od papira u obliku listića. Volimo uključiti svoje dijete u izradu tako da je ona za ovu godinu već oslikala neke svoje detalje. Bit će to je jedan veseli šareni bor s dušom malog djeteta. Ostali detalji po domu bit će od prirodnih materijala, pokoja grana i mirisna svijeća. Sami radimo čestitke, oslikavamo papire za zamotavanje i podupiremo domaće kreativce“ objašnjava Marina te dodaje da su to sve maleni blagdanski rituali obitelji.
Završetkom božićne čarolije polako ispraćamo i ovu 2020. godinu koju ponekad ne znamo niti kako bi opisali. „Turbulentna“ je ponekad preblagi epiteti za sve što nam je ova godina priuštila, a ako kažemo „izazovna“, kao da umanjujemo sve nedaće koje su mnoge od nas zatekle. Vjerujemo da su i mnogi među vama, dragi čitatelji, izvukli i neku poruku na koncu ove godine. Naša je sugovornica izvukla poruku da se „moramo vratiti prirodi i izvornijem načinu života“ pa upitala: „Zamislite da nam netko samo oduzme slobodu odlaska u prirodu?“
Kao veliki izazov u ovoj godini istaknula je održavanje poslovanja na razini, bez ljudskih i materijalnih gubitaka. „Izazov je čini se bio i ostati zdrav, a sve sam izazove pretvorila u uspjehe. Zahvalna sam na obitelji i životu kojeg imam i svakog se dana podsjećam na to“, zaključuje naša kreativna sugovornica i s vama i nama opraštajući se uz poruku: „Sreća je u malim stvarima, a male stvari su svuda oko nas. Iako na prvi pogled nevidljive, one su tu. Sreća je i u prirodi. Ljubite svoje najbliže i dijelite s njima zahvalnosti za svaki dan.“ Pridružujemo se poruci i želimo vam ugodne blagdane te uspješnu iduću godinu za koju vjerujemo da ćete biti spremni – za ovu smo možda bili nespremni, ali čini se kao da nas više ništa ne može iznenaditi. Nadamo se.