The Other Ones

Tea Šokac izrađuje održive modne komade koji nisu samo za nošenje, nego i za osjećaj

Lucija Sučić

Reći će da je njen pravi talent pretvaranje nespretnih ideja u šarenu realnost

Većinski gledano, odjeću imamo tendenciju profilirati, odnosno stavljati u kategorije. Tako postoje oni komadi kojima sudbinu predodređujemo isključivo za posao, oni koje pažljivo čuvamo za večernje prigode, oni koji nisu vidjeli svijeta van teretane, a ima i onih čija “djelatnost” ne ide dalje od šetnje sa psom ili odlaska po kavu do dućana.


Ali postoji odjeća – za osjećaj! I to onaj sreće, kreative, veselja, onaj koji se javlja kada se u odjeći osjećamo baš kao svoji i apsolutno autentični, opušteni i slobodni. Tako nekako bismo opisali kreativnu modnu “eksploziju” Tee Šokac koja stoji iza brenda The Other Ones, a koja kreira upravo takve komade.


Tea je po struci grafička dizajnerica, a radeći proteklih osam godina u njenom malom studiju grafičkog dizajna reći će da je njen pravi talent zapravo pretvaranje nespretnih ideja u šarenu realnost.


– Iako volim svoju struku, koja je jako kreativna, imam puno interesa, a jedan od najvećih je bio kreirati svoj brend odjeće. Dugo nisam imala hrabrosti za to, ali nisam više mogla ignorirati tu svoju strast.


I evo, nakon puno maštanja i godina oklijevanja, napokon sam odlučila donijeti svoju ideju u stvarnost.


Kako je nastala ideja o osnivanju brenda? Što vas je potaknulo na to?


– Iskreno, ideja je dugo čučala negdje u meni. Oduvijek sam voljela boje, uzorke i odjeću koja te čini sretnom čim je obučeš. Uz to, stalno sam zamišljala svjetove iz bajki i maštala o tome kako bi bilo nositi nešto što doslovno unosi radost.


Shvatila sam da nema baš puno odjeće za one koji se vole izražavati kroz boje i uzorke, a da nije “previše” ili “samo za djecu”.


Tako sam odlučila stvoriti nešto što bih i sama nosila – zabavnu, drugačiju, a opet praktičnu odjeću.




Odijevanje kao kreativan čin


Što biste rekli, po čemu se The Other Ones izdvaja od drugih brendova na tržištu?


– Rekla bih da je naš brend specifičan po svojoj igri – i bojama, i krojevima, i filozofiji.


Radimo odjeću koja nije samo za nošenje, nego i za osjećaj – za onaj trenutak kad ti se sviđa tvoj odraz u ogledalu i jedva čekaš tako zakoračiti u svijet.


I rekla bih da je održivost jedna velika stavka koja nas izdvaja s obzirom da naša odjeća nije masovno proizvedena, već dolazi iz malih lokalnih suradnji s dvije predivne žene iz okolice Zagreba.


Kome je namijenjena vaša odjeća? Kakvu ste osobu imali u vidu pri stvaranju?


– Mislim da naša odjeća može biti namijenjena svima i da svatko može naći nešto za sebe, ali ako baš zamislim tu neku osobu, to bi bila osoba koja se voli izražavati na različite načine i odijevanje doživljava kao nekakav kreativan čin i priliku da se osjeća više poput sebe.


Privlače ju hrabre boje, zaigrani uzorci i odjevni predmeti koji su više osobniji.


Osoba kojoj je održivost važna, ne kao trend već kao vrijednost. Ali isto tako mislim da svi mi imamo jednu takvu osobu u sebi i da je samo pitanje toga koliko joj dopuštamo da dođe do izražaja.


Što je za vas autentičnost i kako se ona očituje kroz odjevne predmete?


– Autentičnost je za mene biti vjeran sebi i odražavati to kroz svoje ponašanje i izražavanje.


Mislim da je autentičnost predivna i jako inspirativna ali i da zahtijeva hrabrosti. I mislim da su naši odjevni predmeti mali podsjetnici na to – da se ne bojimo biti vjerni sebi i činiti stvari koje nas usrećuju i na taj način to inspirirati u drugima.




Autentičnost i održivost


Kako njegujete inkluzivnost? Kroz koje aspekte?


– Vjerujemo da šarena i malo neobična odjeća nije rezervirana samo za pomalo ekscentrične ljude već za sve ljude, odnosno za unutarnje dijete svakog od nas. Naša filozofija je da se svatko treba osjećati dobro u svojoj koži i da autentičnost dolazi u svim oblicima, bojama i osobnostima.


Želimo vjerovati da njegujemo inkluzivnost kroz pristup dizajnu koji odgovara različitim tipovima tijela, rodovima i osobnostima.


Trudimo se da naše kolekcije ne poznaju granice kad je riječ o spolu ili veličini, a fokus je na tome da svatko može pronaći nešto što ga čini sretnim i slobodnim.


Mislimo da su sva tijela lijepa i da su različitosti one što ih čini posebnima i želimo njegovati vrijednosti u kojima kreiramo odjeću koja je udobna za svakoga tko ju želi nositi, a istodobno slavi jedinstvenu priču svakog pojedinca.


Ponosite se održivošću. Kako osiguravate održivost i etičnost u vašem proizvodnom procesu?


– Naša odjeća izrađena je od organskih materijale s GOTS i OEKO-Tex certifikatima, sve krojimo i šivamo lokalno, u suradnji s dvije divne krojačice iz okolice Zagreba.


A da stvarno smanjimo otpad, radimo na principu prednarudžbi – proizvodimo samo ono što zaista trebamo. Čak i naši uzorci na tkaninama nisu “fiksirani” – svaki komad je unikatan jer ne pazimo gdje točno pada dizajn, što dodatno smanjuje otpad materijala.


Važno nam je njegovati fer odnose – i financijski i osobno i želimo pokazati da moda može biti odgovorna i uključiva, a pritom ostati zabavna i razigrana.


Trudimo se nekako biti što bolji prema planeti, ljudima i ormarima.


Praksa prednarudžbi i nije tako česta. Kako ste došli na tu ideju?


– Glavni razlog za princip prednarudžbe je naša želja za održivošću. Na taj način proizvodimo samo ono što je potrebno i smanjujemo otpad.


Važno nam je da nemamo veliku produkciju i da smo sigurni da odjeća koju proizvedemo zapravo bude nošena i korištena.


Također, ovaj pristup omogućuje kupcima da na neki način sudjeluju u procesu stvaranja – oni naručuju, a mi s pažnjom izrađujemo svaki komad posebno za njih.




Kvalitetni proizvodi


Koje su glavne inspiracije za vaše dizajne?


– Glavna inspiracija za uzorke koje tiskamo na materijale najčešće dolazi kroz igranje različitim oblicima i bojama. Volim razmišljati da oblici imaju neki svoj život na platnu i gledati kako bi se ponašali da su živi i onda ih slagati kao da se šeću ili bubre ili plešu kroz dizajn.


A što se same odjeće i krojeva tiče, oni su inspirirani mojim vlastitim stilom – volim širu, opuštenu odjeću koja je udobna, ali i daje nekakav statement i izaziva radost u onome koji ju nosi.


Koji su vam najveći izazovi s kojima ste se suočili od osnivanja brenda?


– Možda najveći izazov s kojim sam se suočila je bio uskladiti kreativnost s održivošću i praktičnošću.


Pronaći ravnotežu između vizije i stvarnih ograničenja u proizvodnji i pronaći materijale koji su organski, a opet reagiraju dobro na dizajn i kroj same odjeće i ponašaju se na način na koji bi ja htjela da se ponašaju na tijelu.


Isto tako, tu je i izazov kako doprijeti do ljudi koji bi uživali u takvoj odjeći i kojoj je bitno da iza nje stoje vrijednosti održivosti, slow fashion-a i općenito brige da na svijet donosimo kvalitetne proizvode koji ne donose vise štete nego koristi.


Kakvi su vam planovi za budućnost?


– Želimo proširiti svoju zajednicu, surađivati s više umjetnika i stvarati još šarenije i autentičnije kolekcije.


Također, planiramo uvesti dodatne inovacije u održivom dizajnu i učiniti The Other Ones brendom koji inspirira ljude da budu svoji i biraju održivu modu.


A u nekoj malo daljoj, a opet nadamo se, bližoj budućnosti, voljeli bi imati mogućnosti na neki način mentorirati i podržavati male ljude sa velikim snovima da se odvaže ostvariti te iste snove.