INTERVJU

Svjetski priznata dizajnerica Antonela Gregorović: ‘Kao i prije 20 godina i sada mi je bitna kvaliteta izrade’

Lucija Sučić

Foto: Privatna arhiva, Promo

Foto: Privatna arhiva, Promo

Njezin modni put započeo je još u djetinjstvu, kada je sa zanimanjem pratila rad svoje majke i bake, obje krojačice

Predstavljanje još jedne u nizu ready to wear kolekcija istarske modne dizajnerice Antonele Gregorović bio je i više no odličan povod za ugodan razgovor sa svjetski uspješnom kreatoricom koja više od dva desetljeća svojim kreacijama obogaćuje kako hrvatsku, tako i stranu modnu scenu.


Njezin modni put započeo je još u djetinjstvu, kada je sa zanimanjem pratila rad svoje majke i bake, obje krojačice, te se kao djevojčica počela upoznavati s različitim materijalima, krojevima i tehnikama šivanja.


To je bio samo početak njezine uzlazne putanje u svijetu mode u kojem se etablirala kao uspješna i zapažena dizajnerica, što potvrđuju brojne nagrade i priznanja stečena tijekom godina.


Novu kolekciju nedavno je predstavila u Puli, u modnom studiju Showroom Antonela, koji je tog dana postao prava modna meka.


Osim razgovora o novoj kolekciji, ovom smo prilikom doznali i kako se rađaju pojedine kolekcije, pričali o velikim karijernim uspjesima poput sudjelovanja na Pariškom tjednu mode, ali i planovima za budućnost.


KUPUJ LOKALNO, POMOGNI MALIM PROIZVOĐAČIMA


S obzirom na svježe predstavljenu kolekciju za proljeće/ljeto 2023., razgovor je otpočeo pitanjem koja je bila glavna inspiracija za njezinu izradu.


– Glavna inspiracija za novu kolekciju bilo je ljeto, ležerni stil i mornarski motivi. Kolekcijom prevladavaju plavo-bijele crte, čipka u plavim tonovima, majice s printom, haljine od jeansa, sve ono u čemu se osjećamo ugodno i što je potrebno za prve dane proljeća, pa i kasnije za tople ljetne dane, otkrila nam je.


Osim predstavljanja vlastite kolekcije, veoma zanimljiva i širokogrudna dizajneričina gesta bila je ta da je i lokalnim proizvođačima odlučila ponuditi priliku i mogućnost predstavljanja vlastitih proizvoda široj publici.


– Svoju sam ponudu proširila prošle godine, kad sam se preselila u veći prostor, te sada imam osam lokalnih hand made suradnika i jednog iz Zagreba, kazala je.


– Želja je bila proširiti ponudu i turistima predstaviti lokalne proizvođače kako bi kući osim moje odjeće odnijeli još neku sitnicu kao suvenir, a proizvođačima ujedno dati priliku da se za njih čuje, da prodaju koji komad više, vodeći se mišlju »Kupuj lokalno, pomogni malim proizvođačima«, pojasnila je.



ISTARSKI KREATIVCI


Tako je u svom showroomu priliku za vidljivost pružila brendu Bolkica iz Pule, koji proizvodi heklane torbice, također lokalnoj dizajnerici Ivi Kuzmanović, koja izrađuje torbe i ruksake od ekokože te OKOR-u iz Fažane, koji u ponudi nudi nakit od maslinovog drva i epoxy smole.


Nadalje, među lokalnim umjetnicima pronašao se i brend Cal Nova 1787 iz Vodnjana, iza kojeg stoji tim kreativaca koji proizvodi nakit od maslinovog drva, GIGI iz Premanture iz čije radionice dolazi nakit od gline i fimo mase, brend Sorinelle iz Rovinja, koji proizvodi nakit od plexyglassa, S hand Art iz Pule, koji nudi ručno oslikane unikatne svilene marame te Ideja Art Keramika iz Pule, koji u svom asortimanu nudi šalice i ribice od keramike.


Govoreći o Showroomu Antonela, upitali smo kako se rodila ideja o samom showroomu, na što je pojasnila da je ista nastala iz želje da ne šiva narudžbe, već da se više posveti vlastitim kreacijama.


– Sada, nakon skoro 14 godina, u trećem sam prostoru i trenutačno sam prezadovoljna, imam 50 » kvadrata« čiste kreative, ljubavi i inspiracije, radosno je izjavila, te je uz to nadodala da je svaki od dosadašnja tri prostora sama uređivala i osmislila interijer, što predstavlja još jedan dio kreativnosti koji joj pruža radost i veselje.



PARIZ KAO ŽELJA OD SAMIH POČETAKA


U ovom trenu razgovora osvrnuli smo se na činjenicu da je Antonela nešto više od (dugih) 20 godina na modnoj sceni, te smo je priupitali kako se, promatrajući iz vlastite perspektive, tijekom dva desetljeća mijenjao njezin stil i pristup stvaranju.


– Ništa se nije puno promijenilo. Prije 20 godina, kao i sada, bitna mi je kvaliteta izrade, no sada jedino o čemu više razmišljam je da kreacija bude »prodajna« iako svako toliko zalutam pa opet napravim nešto ekstravagantno, ispričala je.


U reminiscentnoj misaonoj šetnji Antonela se prisjetila i samih početaka svog modnog puta, kao i prvih kreacija.


– Moj modni put je započeo još u ranom djetinjstvu. S obzirom na to da su mi mama i baka krojačice, ja sam među krpicama od rođenja. Prve kreacije radila sam za sebe, a posebno bih istaknula kolekciju koju sam napravila prije 20 godina, a koje se ne bih posramila ni dan-danas. Bilo je volana i boja, nečeg po čemu sam prepoznatljiva i danas.


U počecima su me veselila natjecanja na lokalnoj manifestaciji Sposa News, gdje sam svake godine radila ekstravagantnu vjenčanicu i za njih redovito osvajala nagrade. Te su haljine sada spremljene u kutijama te ih svako toliko izvadim za potrebe neke izložbe, s veseljem se prisjetila.


Govoreći o ekstravagantnim i posebnim haljinama rekla je da je izrada upravo takvih kreacija najviše veseli.


– U tom se području mogu najbolje kreativno izraziti, iako se najbolji rezultat postiže haute couture haljinama, samo što se od njih ne živi, pa je taj dio malo zapostavljen. Da mogu birati, bogate haljine od deset metara tkanine, pa i više, bile bi moj izbor stvaranja, priznala je.


Ovdje se jednostavno nismo mogli ne prisjetiti da je 2020. Antonela sudjelovala na Pariškom tjednu mode predstavivši kolekciju »La vie est belle«.


Na pitanje kakav je bio osjećaj sudjelovati na tako velikom renomiranom modnom događanju dobili smo odgovor iz prve ruke.


– Imati reviju u Parizu bila je moja želja od samih početaka stvaranja, iako sam u počecima mislila da je to samo san. Kad je došla prilika i kada su se posložile financijske mogućnosti, ostvarila sam si želju. Iako termin nije bio najsjajniji jer je to bio početak pandemije, puno je toga bilo drukčije od planiranog.


Ali predstaviti se u Parizu s hrvatskom pjesmom Pocket Palme bio je poseban doživljaj, kao i dan nakon revije, kad su organizatori odabrali moju kolekciju kojom će odraditi photoshooting na ulicama Pariza, prisjetila se.



ŽENSTVEN I ROMANTIČAN STIL


U želji da Antonelu pobliže upoznamo, postavili smo joj pitanje koje svatko voli postaviti, ali na koje je malo teže odgovoriti – kako bi opisala samu sebe.


– U životu sam poprilično jednostavna osoba, volim život iza scene više nego na sceni. Moja djela i moje kreacije nek’ pričaju o meni. Ono oko čega kompliciram je stvaranje i kreiranje. Volim izazove, a ono malo slobodnog vremena što mi ostane najradije provodim u prirodi, bilo da je to šetnja uz more ili istraživanje skrivenih lokacija, rekla je.


Kada ne kreira i ne istražuje skrivene dragulje prirode, voli kuhati.


– Ako ne guglam novosti iz modnog svijeta, onda sigurno guglam neke recepte. Volim isprobavati nove okuse i kuhati za meni drage ljude, te napraviti ne samo lijepu haljinu nego i lijepi tanjur s ukusnom hranom, rekla je.


Dakako, morali smo razgovorno »zaroniti« i u pitanje osobnog stila koji je opisala epitetima ženstven i romantičan, te nas nije začudilo da joj je omiljeni dizajner Valentino. Što se tiče općenitog stila, otkrila nam je da većinu njezinog ormara zauzimanju njezine vlastite kreacije.


– Ja sam ta koja svoju odjeću na neki način testira. Ne možeš mi reći da majica ne valja ako sam je ja oprala 20 puta i još je nosim kao i prvog dana!, ponosno je rekla da smatra da prva mora biti konzument i vlastitu odjeću predstaviti na sebi.


Od odjeće koju kupuje tu je samo ona koju sama nema u ponudi, ispričala je.


Mora da je poseban osjećaj dizajnirati kreacije koje se nose diljem svijeta, dali smo opasku…


– Veliko je zadovoljstvo kad netko kupi moj odjevni predmet, bez obzira na to hoće li se nositi lokalno ili će otputovati na drugi dio svijeta. Posebno me veseli kad se kupci vraćaju.


Ja sam samo jedna kap u današnjem moru ponude odjeće, pa kad taj netko taj tvoj komadić odluči ponijeti kao uspomenu s godišnjeg u svoju zemlju, veliko je zadovoljstvo, a još veće kad se sljedeće godine vrati po još koji komad, odgovorila je.



ZIMU PROVODI ŠIVAJUĆI


Vrativši se ponovo na temu nove kolekcije, upitali smo sugovornicu kako teče proces kreiranja nove kolekcije i koliko je vremena u prosjeku potrebno da nova kolekcija ugleda svjetlo dana.


– Sve započinje nabavom materijala. Kupim ono što mi se sviđa i što je tematski povezano, pa od toga započinje osmišljavanje što napraviti. Stvaranje nove kolekcije najviše ovisi o tome koliko će kolekcija imati komada i koliko su zahtjevni.


Primjerice, ako se radi o samo osam komada za reviju, onda to ide brže, ali ako se priprema za sezonu gdje je miks svega, onda taj proces traje nekoliko mjeseci. Većinom cijelu zimu provedem šivajući kako bih na proljeće bila spremna, rekla je.


Na zanimanje je li se neki komad pokazao kao omiljen među publikom, istaknula je da su se s godinama određeni komadi, poput majice s čipkanim srcem i čipkaste haljine, profilirali kao bestseleri. Svoje klijentice opisala je kao hrabre i odvažne, kao osobe koje se vole istaknuti, a koje ne vole uniformiranost.


Ipak, ono najvažnije, njezine klijentice žele kvalitetan komad odjeće koji nije samo trenutačni hit, kazala nam je dizajnerica, te se osvrnula na odaziv publike na novu kolekciju.


– Odaziv publike zasad je jako dobar. S obzirom na to da se radi većinom o unikatima, oni najbolji komadi su našli svog kupca. Veseli me što je klijentica iz Škofje Loke došla do Pule samo zbog nove haljine.


Za ostale komade koji su ostali nadam se da će tijekom ljeta pronaći kupca te otputovati izvan lokalnih granica, zaključila je.