Foto: iStock
Odgovor su nam otkrile Andrea Anić Dokmanović, utemeljiteljica brenda Andrea Anić Profound Apparel, Paula i Đulijana Knapić iz Bura DesignStorea, Marijana Hero, vlasnica brenda Hero4Heroes, Antonela Gregorović, vlasnica brenda Showroom Antonela, te Gorana Nedić, alfa i omega brenda Miau Couture
povezane vijesti
Kraj godine uvijek nanovo sa sobom donosi novo-staru dilemu: što odjenuti za doček nove godine?
Krenuli smo u potragu za odgovorom, a rješenje modne “zavrzlame” pronašli smo kod renomiranih kreatorica. Postavili smo im tri pitanja. Prvo je bilo vezano uz temu novogodišnjih modnih kombinacija i outfite koje predlažu. Drugim smo pokušali doznati kakvi nas modni trendovi očekuju u 2025. godini, odnosno što će biti in, a što out. Dakako, zanimalo nas je i kakve poslovne planove dizajnerice imaju.
Ostvarena velika želja
Andrea Anić Dokmanović, utemeljiteljica riječkog brenda Andrea Anić Profound Apparel, kazala je kako je, što se tiče dočeka na otvorenom, lijepo vidjeti zanimljive kapute na ulicama, upotpunjene raznim šeširima, šubarama, kapama, šalovima, rukavicama, čizmama…
– Zima može biti jako razigrana, a dobar kaput uvijek treba imati u ormaru. Što god da odjenuli, bitno je da se u tome dobro osjećamo i da to prati prigodu. Za doček u zatvorenom ću predložiti nešto bezvremensko crno, isto upotpunjeno dodacima, ili omiljenu suknju ili haljinu koja dugo nije nošena. Izvucite ih iz ormara, i one žele malo pažnje, rekla je.
U pogledu modnih trendova istaknula je kako je njezina vizija uvijek ista: dobro odjevene žene.
– Žene koje vole kvalitetu, koje kupuju pametno, cijene rad i nose ono što žele, najčešće bezvremenski dizajn. To će uvijek biti in, kao i prirodne tkanine kojima bismo češće trebali dati pozornost. Uvijek je in ono u čemu se baš dobro osjećaš, ono što čuvaš u ormaru za najgore dane. Odjeća puno toga govori i puno nam može pomoći, kao i odmoći. Zato je bitno dobro se osjećati što god da nosimo, biti svjesni o onome što želimo da odjeća govori o nama, rekla je, a potom nam otkrila i nešto o svojim planovima.
– Najdraži projekt u kojem sam sudjelovala ove godine, i ujedno ostvarena velika želja, je riječki film “Soba 23” u kojem se pojavljuje moj premium model kaputa, Brandon. Film izlazi 2025., snima ga fantastična ekipa, odsrca navijam za njih i filmu želim veliki uspjeh.
Što se tiče ostalih želja i planova, uvijek se nešto događa, uvijek istražujem nove puteve i čini se da se jedan novi put otvara. Vidjet ćemo više početkom godine, treba biti strpljiv i pustiti da se stvari poslože kad trebaju. Volim što u svome poslu uvijek imam kreativnih mogućnosti.
Andrea Anić Dokmanović – Andrea Anić Profound Apparel, Foto: Privatna arhiva
Krenite od kraja
Bura DesignStore čine Paula i Đulijana Knapić, kći i majka koje ne samo što vode dizajnerski dućan, već i same kreiraju. I one su nam otkrile svoju viziju savršenog novogodišnjeg stajlinga.
– Uz, naravno, našu vlastitu estetiku te doživljaj i osjećaj za istu, naše promišljanje općenito o modi, te što i kako nosimo, zapravo su poprilično oblikovale naše dugogodišnje suradnje s nekima od najvećih i najdugovječnijih imena hrvatske modne scene.
Za blagdane, osobito za novogodišnju večer, prevagu u odluci “što obući” uvijek odnose malo svečaniji komadi koji će nerijetko biti srebrni, zlatni, čipkasti, šljokičasti… No, mi preferiramo prvenstveno one komade koji su zapravo nosivi u svim prigodama. Koji su podložni promjenama i koji se mijenjaju ovisno o našim željama, potrebama i osjećajima. Pa tako jedan klasični ili naizgled možda običan dnevni komad može postati modna rapsodija uz odabir drukčijeg modnog dodatka.
Prijedlog koji možemo recimo dati, a koji modnu igru čini zaista zabavnom i zanimljivom je – krenite od kraja. Odnosno, odaberite prvo nakit i cipele na koje tek onda možete iskombinirati svoj outfit u kojem ćete se osjećati ugodno. Jer mi nosimo odjeću, ne odjeća nas. Ovu igru ponekad i same igramo. Mogućnosti su nebrojene, probajte. Uživat ćete i iznenadit ćete sami sebe, vjerujte nam, rekle su.
Paula Knapić iz BuRa DesignStorea u kreaciji brenda Charlie Design, Foto: Privatna arhiva
Povratak ljudi u centar
Što se tiče modnih trendova, istaknule su kako su njih nekada postavljale najveće modne kuće i njihova lica.
– Danas su tu ulogu nažalost preuzeli lanci modnih trgovina brze mode koji odabiru kvantitetu nauštrb kvalitete.
Sve je postalo uniformirano i jednako. Nema posebnosti i individualnosti, a da ne govorimo o tome koliko je sve postalo banalno. Zastrašujuća je činjenica da se godišnje baci oko 11 kilograma odjeće po osobi, čime se zagadi jedna trećina svjetskih mora. Što će biti in, a što out? Ne znamo reći. Pobornice smo “slow fashiona”, etičnog pristupa modi, održivih materijala i vječnih modela koji su nosivi dugo godina na različite načine, dodale su, pa govoreći o planovima zaključile:
– Što se tiče 2025. godine, imamo jako puno planova i ideja. Kao i uvijek. No, s obzirom na trenutačnu situaciju u našem gradu, s obzirom na to da je sve stalo, stale su i naše realizacije svega. Trenutačno nam je zapravo fokus – preživjeti, opstati i dočekati kraj radova i povratak ljudi u centar.
Jako ludo i otkačeno
Kreatorica Marijana Hero, vlasnica brenda Hero4Heroes, u pogledu novogodišnjeg stajlinga rekla je kako je, bez obzira na to što odlučite obući za najluđu noć u godini, najvažnije da se osjećate ugodno i da ste zadovoljni.
– Vaše dobro raspoloženje svakako će dati najbolji touch na styling koji ste izabrali. Kako je Hero4Heroes najviše baziran na dizajniranje cipela i torbica, moj prijedlog bile bi neke statement štiklice u ludim bojama za elegantniju, glamuroznu proslavu. Ako ste planirali neki opušteniji izlazak, zlatne čizme preko koljena ili odvažne combat čizmice su uvijek dobra ideja. Na sve to dodati malo šljokica u vidu nakita ili torbice i luda noć može početi, rekla je.
U pogledu nadolazećih trendova navela je kako je njezina vizija uvijek biti svoj i drukčiji, bez pravila i neke šprance.
– Održivost, reciklaža, spora moda i posebni osobni stil su uvijek in. Ono što predviđaju svjetski modni časopisi je povratak boho stila, volana, životinjskog uzorka, pomiješano sa sportskim elementima. No, važno je izgraditi svoj stil bez obzira na trendove, rekla je.
Najavljujući planove za 2025. otkrila je da će, kad je njezin brend u pitanju, definitivno naglasak i dalje biti na cipelama i torbicama.
– U planu je nekoliko novih modela cipela, razmišljam i o veganskim opcijama. A želja je vratiti se i s novom ponudom odjeće. Nešto jako ludo i otkačeno, zaključila je.
Hero4Heroes, Foto: G. Blasiak, A. Camilli
Nova kolekcija za proljeće/ljeto
Istarska dizajnerica Antonela Gregorović, vlasnica brenda Showroom Antonela, govoreći na temu novogodišnjih kreacija istaknula je kako preporuča jedan upečatljiv komad.
– S obzirom na to da je posljednjih godina najčešći doček nove godine na otvorenom, moj je prijedlog crveni kaput, topao, efektan, daje toplinu i malo boje tmurnim zimskim danima, rekla je.
Otkrila nam je i kakvi nas trendovi očekuju u sljedećoj godini.
– Osim smeđe nijanse Mocha Mousse, koja je po Pantoneu boja 2025. godine, po sadašnjim najavama velik je povratak pastelnih boja, od kojih će se istaknuti žuta boja maslaca, baby plava i nježno roza boja. Kod krojeva prevladavat će asimetrija, naglašena ramena i boho stil, rekla je.
Za 2025. godinu ima puno planova, kaže, nešto većih i manjih o kojima još ne bi javno govorila.
– Već sam krenula s dizajnom kolekcije za proljeće/ljeto, nakon praznika i odmora u siječnju krećem u realizaciju. Ono što već dugo planiram, a nikako da realiziram, su radionice o edukaciji o tkaninama.
Tekstilna industrija je najveći zagađivač planeta, s najviše smeća i izrabljivanja u proizvodnji, pa ako bar netko razmisli prije kupnje, već je puno, jer manje je više, kvaliteta, a ne kvantiteta. Sretni blagdani i sve najbolje u novoj 2025. svim čitateljima Novog lista, poručila je.
Antonela Gregorović – Showroom Antonela, Foto: Privatna arhiva
Raskošna crvena “Famee”
Gorana Nedić, alfa i omega brenda Miau Couture, na upit što odjenuti za najluđu noć u godini kazala je kako je za nju poprilično nezahvalno generalno izdvojiti i predložiti outfit za doček nove godine.
– Tu ima mnogo odlučujućih faktora, poput toga gdje se čeka Nova, koja je tema, koliko smo različiti te činjenica da svatko njeguje vlastiti stil. Iz Miau Couture kolekcije haljina za doček odabrala bih liniju bogatih tilastih, dvodijelnih dugih i kratkih haljina koje se i nakon eventa mogu nositi u bezbroj kombinacija i stilova. Haljina koju bih odjenula na neki svečaniji ili gala novogodišnji event je bajkovita raskošna crvena “Famee” haljina koju na slici nosi naša Miss Universe Zrinka Čorić, rekla je.
Govoreći o nadolazećim trendovima rekla je – da se ona ne vodi slijepo modnim trendovima.
– Ukorak sam s modnim aktualnostima, ali načelno kroz dizajn imam individualan pristup. Značajan dio kreacija izrađujem po narudžbi, dok pri izradi kolekcije pratim sebe i njegujem vlastiti stil. Svjetska modna scena u 2025. godini nam je plasirala nekoliko zanimljivih stilova koji nas sigurno neće zaobići, a to su famozni boho chic, sporty chic, animalni print, vječna navy elegancija, asimetrija i veliki naglasak na futurizam i boje.
Općenite modne smjernice, predviđanja i trendovi za 2025. godinu zasigurno će biti oblikovani raznim društvenim, tehnološkim i kulturnim promjenama. S obzirom na trenutačne pravce i evoluciju mode, možemo predvidjeti nekoliko ključnih koji će dominirati. Održivost i reciklirani materijali i dalje su glavna tema uz etički pristup proizvodnji koji će biti ključni u modnoj industriji. Moda će se sve više orijentirati na ekološke tkanine poput organskih i recikliranih materijala.
Miau Couture, Foto: Lana Polić
Održivost i inovativnost
Personalizirani komadi odjeće, poput custom-made ili personaliziranih aplikacija na odjeći: izbor boja, tkanina, dizajna, postat će popularni. Moda koja omogućava da potrošači izraze svoju jedinstvenost bit će tražena. Unisex odjeća bit će u porastu. Bit će popularni trendovi koji podržavaju rodnu fluidnost, gdje odjeća nije ograničena tradicionalnim normama, navela je, pa dodala:
– Tkanine koje reagiraju na okolinu, poput pamuka koji se hladi na vrućini ili tkanina koja mijenja boju prema temperaturi tijela, postat će popularne. Maksimalizam, kontrast minimalizmu iz prošlih godina. Jarke boje, složeni uzorci i ekscentrični komadi koji kombiniraju višestruke teksture, boje i printove. Polivalentna odjeća koja je praktična i funkcionalna, poput jakni koje se mogu pretvoriti u torbe.
Out su minimalistički lookovi koji nemaju puno karaktera, jednostavni setovi bez karaktera i “wow” efekta, neudobna odjeća, fast fashion, masovna proizvodnja i potrošnja, što doprinosi zagađenju i neodrživosti, stroga podjela na mušku i žensku odjeću i uniformirani komadi koji ne odražavaju osobni stil.
Zaključimo: 2025. u modi bit će obilježena održivošću, naprednim tehnologijama, fleksibilnošću u dizajnu i individualizaciji, s naglaskom na udobnost i inovativne pristupe u oblikovanju odjeće.
U pogledu želja, planova i ambicija kazala je da će organizirati i sudjelovati u nekim značajnim modnim revijama i događajima u svrhu predstavljanja novih kolekcija, kao i uspostavljanje suradnji s poznatim influencerima ili drugim kreativnim profesionalcima, dok se konkretni planovi i želje u 2025. za Miau Couture brend fokusiraju na pojačani razvoj, digitalizaciju i ekspanziju brenda, uz već planirana modna događanja i zanimljive suradnje.