Staša i Veronika

RED DOT AWARD Riječanke osvojile jednu od najprestižnijih svjetskih nagrada za dizajn

Kim Cuculić

Veronika Uravić Čolak i Staša Brozina/Foto ADRIANA KARUZA

Veronika Uravić Čolak i Staša Brozina/Foto ADRIANA KARUZA

Linija bezglutenskih proizvoda Bakin’ mix dobila je nagradu za dizajn proizvoda, u kategoriji »Communication Design« za visoko kvalitetno rješenje dizajna ambalaže

Riječanke Staša Brozina i Veronika Uravić Čolak dobitnice su jedne od najprestižnijih svjetskih dizajnerskih nagrada. Linija bezglutenskih proizvoda Bakin’ mix dobila je nagradu Red Dot Award za dizajn proizvoda, u kategoriji »Communication Design« za visoko kvalitetno rješenje dizajna ambalaže u prehrambenoj industriji.


Riječ je o hrvatskom proizvodu koji je sa stručnjacima osmislila Staša Brozina, dok dizajnerica Veronika Uravić Čolak iz dizajnerskog studija Reedesign Studio Rijeka potpisuje idejno rješenje. Nagradu dodjeljuje Red Dot GmbH & Co. KG. iz njemačkog Essena.


Za nagradu Red Dot Award: Brands & Communication Design radovi se prijavljuju unutar 17 kategorija i 36 »industrija«, a dodjeljuje se još od 1955. godine te se smatra jednim od najprestižnijih međunarodnih priznanja za dizajn. Visoku kvalitetu dizajna i kreativna ostvarenja na svjetskom nivou ove je godine ocjenjivao žiri od 24 stručnjaka iz područja komunikacijskog dizajna, a Bakin’ mix je nagrađen u konkurenciji od 6.992 rada iz cijelog svijeta.


Vjetar u leđa


– Ovo je velik poticaj i vjetar u leđa za naš prvi brend proizvoda, koji će zasigurno pomoći u uspješnom plasmanu na domaćem i međunarodnom tržištu – kaže Staša Brozina, direktorica tvrtke A1 All Natural koja stoji iza pokretanja ovog brenda.


Ovime smo dokazali da nam je bitna cjelovita kvaliteta proizvoda, da smo ovom projektu pristupili temeljito i pažljivo, da je na projektu radio dobar tim, da je Veronika bila pravi odabir, a osim vrhunske kvalitete proizvoda, imamo i dizajn koji je u skladu s postojećim trendovima, te se time obvezujemo na najviši standard u svakom segmentu poslovanja našeg brenda Bakin’ mix. Reakcije svih koji su vidjeli proizvod su bile od prvog dana vrlo pozitivne, no ipak moram priznati da je nagrada iznenađenje jer je konkurencija doista velika – kaže Staša Brozina.


Proces izgradnje brenda i dizajna


Prema riječima Veronike Uravić Čolak, proces izgradnje brenda i dizajna ambalaže proizvoda trajao je oko šest mjeseci:


– Radili smo temeljito i na osnovi istraživanja i analize sličnih proizvoda na domaćem i međunarodnom tržištu. U području brendinga projekt je uključivao imenovanje, vizualni identitet serije proizvoda i dizajn ambalaže. U svemu tome bila je uključena ekipa ljudi iz tvrtke A1 All Natural i ja. Usko smo surađivali, te smo povezali sva naša znanja i iskustva, a meni je osobno bilo bitno što su bili unaprijed jasno postavljeni i komunicirani ciljevi branda, otkriva dizajnerica Veronika Uravić Čolak.


Bakin’mix ima oblik ambalaže koji je unaprijed određen kao i kod drugih sličnih proizvoda, no kao takav dao je mogućnost u procesu dizajna prikazivanja samog izgleda proizvoda (prašak) koji svojom strukturom stvara »zaštitno lice« brenda – baku s punđom od sijede kose.


Dizajn ambalaže je na taj način naglasio osnovnu vrijednost brenda – povezivanje tradicije sa suvremenim prehrambenim potrebama, ne samo kroz ime, već i cjelokupno rješenje, podsjećajući nas na toplinu i neponovljive okuse i mirise tradicionalne bakine kuhinje. Serija proizvoda uključuje sedam različitih mješavina, a izbor boja temeljen je na istraživanju i trendovima sličnih proizvoda u svijetu i postizanju što bolje vidljivosti na policama trgovina.