
Foto: Thomas Andy Branson
Nova kolekcija nakita Grubić design inspirirana je Škotskom gdje je i snimljena cijela kampanja
povezane vijesti
Nova kolekcija nakita Grubić design inspirirana je Škotskom gdje je i snimljena cijela kampanja. Kampanju je snimao putopisac i fotograf Thomas Andy Branson u Edinburghu.
Bilo je to za sve jedinstveno iskustvo koje je spojilo sofisticirani dizajn nakita s bogatom poviješću i šarmom škotske prijestolnice.
Jedinstvena povijesna kulisa bogatog kulturnog nasljeđa bila je savršena za predstavljanje viteških i viktorijanskih komada nakita koje su dizajnirali Mladen i Petar Grubić, otac i sin koji već godinama nadopunjavaju iskustvo i razmjenjuju ideje osvajajući stalno novu publiku.
Foto: Thomas Andy Branson
Viteška kolekcija
Kolekcijom pod nazivom “Metalne veze i beskonačnost lanaca – oni su urbani ratnici”, još jednom su ispričali priču o unikatnim komadima nakita i visokom zanatskom umijeću. Svaki je komad nakita pomno dizajniran i ručno izrađen. Mladen Grubić otkriva sve o novoj kolekciji, ali i doživljajima sa snimanja škotske kampanje.
Poznato je kako kampanje za predstavljanje svojih kolekcija snimate diljem svijeta. Što vas je ove godine odvelo u Škotsku? Veže li vas neko osobno iskustvo uz Škotsku?
– Duže smo maštali i planirali posjetiti Škotsku koja bi se mogla nazvati i domovinom naših brojnih kolekcija čijih je bila česti izvor inspiracija od viteškog do viktorijanskog nakita. Osim toga, to je zemlja puna prirodnih ljepota, od planinarskih područja do prostranih pašnjaka, čuvenog Loch Nessa, kao i visoravni na kojima živi milijun ptica, dok se na obalama viđaju sivi tuljani kao najbrojnija vrsta.
Utvrda naše inspiracije i oblikovanja viteških kolekcija kroz sve ove godine bili su brojni dvorci, među kojima i Glamis čija se raskoš i danas prostire unutar zidina, a koja je utkana u stoljetne i spektakularne vrtove. Osim toga uživali smo u tradicionalnim delicijama u njihovoj kuhinji Castle Kitchen.
Nakon što smo prešli zahtjevnu rutu od gotovo tri tisuće kilometara, došli smo u Edinburgh. Grad je bio savršena kulisa gdje smo između brojnih turista uspjeli fotografirati dvoje mladih Škota, Lily-Rose Allix i Maca Cruickshanka.
Utopljeni u vizuru grada zaokružili smo našu ranije započetu priču. U ritmu grada približili smo likove iz prošlosti urbanoj sceni kroz šetnju od Ulice Royal Mile do Victoria Streeta, pa sve do vrata Edinburškog dvorca. Burna prošlost i intrige unutar zidina velika su inspiracija u našoj viteškoj kolekciji i metalnim vezama uz beskonačnost lanaca…
Foto: Thomas Andy Branson
Ne moderno, već svevremenski
Kako je došlo do suradnje s turističkim vodičem, putopiscem i fotografom Thomasom Andyjem Bransonom?
– Thomas Andy Branson je izvrstan turistički vodič, ali još više od toga je putopisac i fotograf. Njegove kvalitete su garancija gdje putovanje pretvara u filmsku priču s bezbroj informacija, gdje je nemoguće postaviti i jedno pitanje. To što je odličan i nagrađivani fotograf, bio je veliki doprinos da povežemo naš nakit sa Škotskom.
Karakteristika vašeg nakita je to što često nije samo modni dodatak, a ovom kolekcijom potvrđujete kako postaje sastavnim dijelom odjevne kompozicije. Imate li u planu uskoro neki novi iskorak, možda kreiranje pojedinih komada odjeće u stilu Grubić Designa?
– Odjeća i nakit veliki su i nerazdvojni prijatelji. Već ranije prilikom naših samostalnih revija ili snimanja editorijala izrađivali smo odjeću koja zaokružuje našu priču.
U inspirativnom startu već imamo sliku koju slijedimo do konačnog rješenja. Svaki komad nakita ima svoje pripadanje, pa je originalan kostim cjelovit prikaz osobnosti naših modela koji nose nakit…
Zadnje takvo iskustvo bila je međunarodna suradnja jedanaest institucija, a mi smo na poziv direktorice i koordinatorice Muzeja Cetinske krajine, Sinj, Darije Domazet, izradili replike nakita i kostime za izložbu pod nazivom “Delmati: Snaga zajedništva”.
Nakit i kostimi bili su dio performansa koji je nosio snažnu poruku i oživljavao povijest Delmata, jednog od najvažnijih ilirskih plemena. Izložba je bila u Zemaljskom muzeju BiH, a kako je međunarodnog karaktera, nastavlja putovati kroz gradove, pa i šire.
Volite poludrago kamenje, perle, ali ipak najbliži vam je metal. Što vas izaziva u obradi tog materijala?
– Kako nismo vezani uz modna kretanja, tako je i s izborom materijala. Nama inspiracija ne daje mira! Uvijek je nešto u redu čekanja, pa je tako i s materijalima. U potpunoj slobodi stvaranja često smo zaokupljeni s više kolekcija, pa se ponekad čini kao da se međusobno natječu koja će prva biti gotova…
Metal je naša velika ljubav. Snaga i čvrstoća. Nekad kao predimenzioniran ishod, a nekad kao detalj: kopča, ukras, replika dugmadi ili starih kovanica… Svakako nam je metal podložan jer nismo za konstrukciju “perfekcije”.
I kada dobijemo konačan oblik, uvijek su tu namjerna oštećenja i svakako patina, nikako sjaj. Želimo da sve izgleda poput arheoloških pronalazaka. To gledamo kao uspjeh jer naše su vizije oživljavanje prošlosti, uspomena, trajnih vrijednosti… Jednostavno, ne moderno, već svevremenski.
Foto: Thomas Andy Branson
Prijateljstvo kroz nakit
Metalne manžete, ovratnici, ovaj ste se put baš upustili u estetiku viteštva i oklopa, ali neki u tome nalaze i poveznicu s videoigrama. Jeste li možda i sami obožavatelj videoigara?
– Pa i ovo je zanimljivo, Petar je dugo bio fan videoigara. Više puta je pri stvaranju neke kolekcije, pogotovo Metalnih veza, imao asocijacije i poveznice s videoigrom. Tada je to bio Camelot, priča gnjevnog zelenog viteza, gdje kraljevi kroz borbu imaju zaštitu i ukrase poput onoga što smo mi izradili. Upravo takvi predimenzionirani komadi nakita često su u našim pričama kako bismo približili važnost nakita. Znamo kako je nakit postojao prije odjeće jer je bio zapravo prvo odijevanje.
Nova kolekcija posebno je upućena muškoj publici. Imate li povratne informacije?
– Prije nekoliko godina dogodila se nevidljiva linija između ženskog i muškog nakita. To je svakako dobro za poslovni uspjeh, ali nama kao autorima je to veliki izazov u izradi, ali i prepuno zanimljivih ideja koje se uzajamno s klijentima pretvaraju u kvalitetna druženja. Prijateljstva kroz nakit! Još više nas fascinira nova publika, a to su klijenti koji uopće ne nose nakit u svakodnevnom životu.
Oni biraju posebne komade nakita koje nose na koncertima gdje se približavaju stilu glazbenika, ali ne da bi ga imitirali, već poštovali. Tu su i oni koji naručuju personalizirani nakit za svoja intimna okupljanja, tematske partije i sl.
Foto: Thomas Andy Branson
Radovi za širu publiku
Kakav se nakit najčešće naručuje za intimna druženja, i jeste li ikada dobili narudžbu za izradu pojasa nevinosti?
– Privatni tematski party, dvadesete, doba dekadencije gdje bi parovi naručili više niski bisernih ogrlica, ovratnika, broševa i ukosnica s biserima… Isto tako šezdesete, maskenbali i sl.
Pojas nevinosti još nije naručen, ipak smo postali dio moderne Europe, ali uz svu liberalnost nisam siguran da bi bila dozvoljena snimljena kampanja na tu temu.
Jeste li kolekciju predstavili i u Škotskoj, odnosno postoji li mogućnost suradnje s inozemnim tržištem?
– Posjetom Škotskoj i uz dogovor s fotografom, bilo je neminovno ponijeti vitešku kolekciju nakita, kao zahvalu našoj ideji, inspiraciji i našoj najpopularnijoj kolekciji, čija je Škotska domovina.
Ista kolekcija se ne prodaje, ona je naš potpis. Naravno da su u istoj kategoriji brojni komadi nakita istog stila namijenjeni i široj publici.
Kako smo dugi niz godina prisutni u turizmu, naš nakit izložen je u svim gradovima duž jadranske obale, na otocima… Posjećuju nas turisti iz čitavog svijeta, a kroz ovakve kontakte dogode se i suradnje pa klijenti kupuju naš nakit i prodaju ga u svojim galerijama, suvenirnicama…