Foto: Pexels
Omogućuju nam postizanje važnih studijskih i radnih ciljeva, ali - pati zdravlje
povezane vijesti
Doživljavanje negativnih emocija moglo bi biti ključ uspjeha na radnom mjestu i moglo bi dovesti do rezultata daleko superiornijih od onih koji se postižu s opuštenijim stavom, ali kakve su posljedice ovakvog načina razmišljanja na zdravlje?
Pitali su se to istraživači sa Sveučilišta u Essexu (Ujedinjeno Kraljevstvo) koji su proveli istraživanje upravo o emocijama koje dovode do uspjeha i njihovoj obradi u našem mozgu.
U istraživanju je sudjelovalo više od tisuću studenata i odraslih iz četiriju zemalja (Velike Britanije, Njemačke, Amerike i Kanade), a ocjenjivalo se upravljanje emocijama u teškim situacijama na fakultetu ili na radnom mjestu.
Prema znanstvenicima, postoji dvanaest emocija koje potiču i utječu na uspjeh, šest pozitivnih i šest negativnih.
Negativne emocije su:
- ljutnja (frustracija)
- anksioznost
- sram/krivnja
- dosada
- osjećaj beznađa
- razočarenje (tuga)
S druge strane, pozitivne emocije su sljedeće:
- zadovoljstvo zbog obavljenog posla (uzbuđenje)
- nada (predviđena radost)
- ponos (zahvalnost, retrospektivna radost)
- spokoj
- sigurnost
- olakšanje (ispunjenje na kraju djela)
Iako se čini da se sve te emocije međusobno jako razlikuju, one zapravo aktiviraju slične mehanizme u našem mozgu: tjeskoba i ljutnja, na primjer, potiču našu produktivnost jednako kao i uzbuđenje i nada.
Međutim, učinci pozitivnih i negativnih emocija na naše zdravlje vrlo su različiti. Negativne emocije također mogu osigurati visoku razinu produktivnosti, ali imaju dramatične učinke na naše fizičko blagostanje.
Glavobolja, mučnina, bol u leđima, nedostatak sna, poremećaji u prehrani posljedice su koje treba prihvatiti unošenjem negativnih emocija na radno mjesto.
Ali koja je najsnažnija i najkorisnija emocija za naš uspjeh? Možda se čini očiglednim, ali nada je pozitivan pokretač za postizanje naših ciljeva.
Nada za sobom povlači druge pozitivne emocije – zadovoljstvo učenja, želju za uspjehom, ponos na postignute rezultate – stvarajući tako kreposni krug pozitivnosti.
Istraživači se nadaju da rezultati ove ankete mogu pomoći učiteljima, trenerima i poslodavcima u stvaranju radnog (ili studijskog) okruženja koje je što pogodnije za pozitivne emocije.