Štorija od mašte

Nakit Reccina nas je oduševio elegantnim dizajnom pa smo razgovarali s vlasnicom Ksenijom

Mija Dropuljić

Foto: Mateo Gobo photography

Foto: Mateo Gobo photography

“Život je kratak i predivan. Igrajte ga po svojim pravilima!”, poručuje dizajnerica

Nakit od polimerne gline nudi pregršt mogućnosti prilikom izrade. Najčešće taj nakit izgleda razigrano i, slobodno možemo reći, pomalo djetinjasto.


Rijetko kada vežemo ovaj materijal uz elegantan i bezvremenski nakit.


No, Ksenija Valentić Duvnjak, majka dva dječaka koja živi i radi u Kaštelima, svojim brendom Reccina dokazuje suprotno – njene kreacije su ženstvene, profinjene i imaju dašak luksuza – kao stvorene su za žene koje vole vječne komade koje će nositi bez obzira na aktualne modne trendove. 


Nakon što je diplomirala na FESB-u u Splitu i radila 12 godina kao software inženjer, Ksenija je odlučila napustiti stabilan posao i u potpunosti se posvetiti poduzetništvu.


Kako je sama priznala, odluka da napusti sigurnu IT karijeru šokirala je mnoge oko nje, no osjećala je da je dosegla svoj maksimum u toj industriji i bila spremna za nove izazove.


Ksenijin primarni posao danas je web dizajn i SEO optimizacija, dok je izrada nakita, koja je krenula kao hobi, ubrzo postala pravi biznis.



FOTO: Mateo Gobo photography

“Kako sam odlučila da u životu ipak biram nove izazove koje me vesele i ispunjavaju – tako sam odlučila okrenuti novu stranicu i našla se na novom početku”, započinje svoju priču Ksenija.


S obzirom na to da je njen primarni posao vezan uz rad na računalu, ova uspješna poduzetnica je tražila hobi s kojim bi se mogla zabaviti u slobodno vrijeme te s kojim se može posve odmaknuti od ekrana. 


“Tako sam jedan dan na Instagramu naletjela na razne reelse američkih kreatorica nakita od polimerne gline koji je jako popularan u SAD-u te se zarazila gledajući proces stvaranja tog nakita.


Uz to sam gledala razne tutorijale na YouTubeu i zapisivala korake, razne tips&tricks, savjete, sve što sam smatrala korisnim.


Tako je iz dana u dan u meni rasla želja da se i sama okušam u tome i rekla sam ‘Pa zašto ne? Idem probat!’


Naručila sam sav potreban alat i repromaterijal i krenula. Sjećam se svog oduševljenja kad sam napravila prvu kolekciju nakita. Pomislila sam – pa meni ovo baš odlično ide, želim ovo nudit i drugim ženama!”



FOTO: Mateo Gobo photography

Suprug je dao inspiraciju za naziv brenda


Ksenija je odlučila da će u fokusu izrade njenog nakita biti naušnice, te objašnjava kako je prvo pitala supruga da joj pomogne oko naziva brenda. 


Na to je on meni odgovorio kao iz topa: ‘Rećina’. Pa da – logično! Cijeli život živim u Dalmaciji gdje naušnice zovu ‘rećine’, a one su ujedno i moj omiljeni komad nakita.


Ali, ne možemo ići sa slovom ‘ć’ u nazivu jer tko zna, možda jednog dana budem svoj nakit prodavala i van Hrvatske. Tako je nastao naziv RECCINA gdje u logu dva slova C simboliziraju dva uha s naušnicama”, opisuje Ksenija nastanak naziva brenda. 



Koji su sve izazovi stvaranja brenda nakita?


Ksenija u poduzetničke vode nije “uskočila” nepripremljeno – imala je dobro razrađen plan. Svoj odlazak sa sigurnog posla je pripremala nekoliko mjeseci, a otkaz je službeno uručila četiri mjeseca prije samog napuštanja firme. 


“Ciljano sam zadnjih nekoliko mjeseci dio plaće ostavljala za trošak edukacija i ulaganja u opremu za nove poslove.


Ta financijska sigurnost mi je pružila stabilnost i omogućila da mogu bez brige krenuti u samostalni biznis i držati svoj fokus tamo gdje mi je tad bio potreban – na građenju brenda i zajednice te samoj izradi i prezentaciji nakita.”



Prvi veliki izazov u početku razvijanja brenda je bilo osmisliti vizualni identitet koji bi održavao Ksenijinu osobnost i koji bi bio prepoznatljiv.


“U tome mi je pomogla grafičarka i ilustratorica Marta Vučković i njen besplatni mentorski program ‘Osnove dizajna za početnike uz postavljanje osnova vizualnog identiteta’ kojeg sam u osvojila u ‘Be your own boss’ zajednici na Facebooku koja danas okuplja preko 30 tisuća žena poduzetnica i onih koje to žele postati.


Uz Martinu pomoć, kreirala sam logo i vizualni identitet za društvene mreže.”



Ksenija u nastavku ističe da joj je i veliki izazov bio naučiti fotografirati nakit tako da prenese realnu sliku. Loš izbor svjetla, krivo odabrana pozadina i slični problemi utječu na rezultat.


I to jednostavno nije izgledalo lijepo kao u stvarnosti – gubila sam jako puno vremena da bi dobila prosječan rezultat.


Zato sam upisala tečaj fotografije smartphoneom kod fotografkinje Simone Svaline gdje sam naučila osnovna pravila fotografije i shvatila gdje sam griješila.


Tu je uvijek prisutan i izazov samog procesa izrade nakita – pogotovo kod korištenja novih tehnika gdje mi se i dan danas dogodi da cijela kolekcija ne uspije kako sam zamislila.


Neki bi brzo odustali, ali ja sam tu uporna i super mi je da mi se događaju takve stvari jer iz njih najbolje naučim nešto novo.”



Personalizirani komade


Ksenija ističe da svaki komad nakita brenda Reccina se izrađuje ručno prema njenom vlastitom dizajnu.


U izradi koristi polimernu glinu, a za sjajne varijante tu je smola. Prilikom izrade ne nastaju otpadi jer se višak gline uz pravilnu pohranu može ponovno koristiti. U ponudi se najčešće nalaze naušnice, no tu su i ogrlice s privjescima, narukvice i prstenje. 


“Reccina nakit se izdvaja po tome što je svaki komad unikatan jer je cilj da se svaka žena koja ga nosi osjeća posebnom i jedinstvenom. Nakit je moguće naručiti prema vlastitim željama, u bojama koje se slažu uz određene odjevne kombinacije, u raznim veličinama, oblicima, s raznim dodacima…


Nema granica!”



Kada su u pitanju personalizirani komadi nakita, Ksenija ističe da joj se žene najčešće javljaju s fotografijama pojedinog odjevnog komada ili modnog dodatak te žele nakit u istoj boji/nijansi. 


“Proces je jako zahtjevan jer određene nijanse gline ne postoje u gotovom obliku već ih moram dobiti miješanjem drugih boja.


Također, prilikom pečenja glina malo potamni i tu zaista treba jako puno iskustva i prakse da bi se došlo do krajnjeg proizvoda koji zadovoljava kriterije.


Reccina nakit promovira slow fashion, u prijevodu sporu modu, ručni rad, unikatnost, kvalitetu, eleganciju i ljepotu. Također, tu je i briga za okoliš jer se ništa ne baca – glina se reciklira tako da se uz pravilno skladištenje može koristiti godinama. 



Reccina nakit vole i kupuju žene iznad 25 godina, a Ksenija ističe kako su njena ciljana publika žene koje se žele osjećati jedinstveno i posebno – kupci koji cijene i podržavaju ručni rad i slow fashion trend.


“Žene koje vole kvalitetan nakit koji je ujedno lijep, elegantan i lagan za nošenje. Nakit od kojeg ne bole uši nakon par sati nošenja jer je polimerna glina jako lagan materijal. Prosječna težina jedne naušnice je otprilike dva grama što je jednako težini kovanice od jednog centa.”


Reccina nakit za sada se može kupiti putem službenog Instagram profila, a cijene se prosječnu kreću od 10 do 30 eura, ovisno o pojedinom komadu.



 “Ono što ne bih nosila, ne nudim ni svojim kupcima”


Ksenija inspiraciju za nove kreacije pronalazi u modnim časopisima, na Pinterestu, u trendi modnim kombinacijama i bojama. Prati i druge kreatorice iz SAD-a koje se bave istim poslom putem kojih dobiva puno inspiracije, ali prvenstveno znanja o nekim novim tehnikama koje uvijek rado voli isprobati.


Uz kvalitetu materijala koji koristim, estetika igra najvažniju ulogu. Jedini kriterij koji imam je da ono što ne bih nosila ja, ne nudim ni svojim kupcima.


A vjerujte, teška sam ‘picajzla’ i imam jako visoko postavljene kriterije.


Prilikom dizajniranja bitan mi je odabir boja i to nikad ne prepuštam slučaju. Dizajn većinom ide prvo u moju tekicu i tek onda kreće izrada. Zna se provući i nešto direkt iz glave – kad me uhvati moment inspiracije.


I to u pravilu uvijek rezultira jako lijepim komadima nakita.”



Ksenija ističe kako bi voljela da se ime njenog brenda što više proširi te da se žene uvjere što ono u svojoj suštini je – jedinstven, lagan i kvalitetan nakit koji je prvenstveno rađen s ljubavlju. 


U planu je lansiranje vlastitog webshopa te fizička prodaja u trgovinama domaćih brendova.


Ksenija ističe kako bi voljela uspostaviti i suradnju s modnim influencericama koje dijele slične vrijednosti poput nje, odnosno Reccina brenda. 


Ksenija za kraj ima odličan savjet za sve kreativce koji žele pokrenuti vlastiti brend. To je ujedno savjet koji je ona dobila od jedne divne žene, koja će se u njemu i prepoznati: “Samo kreni!”.



“I zaista, ne treba puno razmišljati ako je to nešto što vas ispunjava i veseli.


Treba probati – jer što je najgore što se može dogoditi? Možete ne uspjeti. Ali… Već ste sad neuspješni! To teoretski znači da ne možete ne uspjeti. Možete samo biti na točki na kojoj ste sad.


S druge strane, ako nikad ne probate, uvijek ćete žaliti zbog toga.


Vrijeme ide, život je kratak i predivan. Igrajte ga po svojim pravilima, vođeni onim unutarnjim feelingom – bez kalkulacija, bez predrasuda, bez strahova i sumnje u sebe.


Ako ste uporni i sigurni u sebe – ne možete ne uspjeti”, za kraj poručuje Ksenija.