Foto: iStock
Sin je neprestano ispitivao mamu koliko je još dana ostalo do Božića...
povezane vijesti
Približno smo negdje na kraju 19. stoljeća, mali Gherard Lang jedva čeka Božić i svake godine uoči Božića stalno ispituje mamu koliko je dana ostalo do zabave.
Kako bi zadovoljila njegovu znatiželju i pomogla mu s izračunom, jednog dana žena je odlučila objesiti 24 keksa na kartonsku kutiju i predati ih svom Gherardu da mu pomogne s odbrojavanjem.
Godine prolaze i mali Gherard postaje odrastao, a u 1920-ih dobiva briljantnu ideju!
Odlučuje potražiti inspiraciju u projektu svoje majke kako bi izradio reklamni pano s 24 prozora.
Tako je nastao prvi adventski kalendar kakvog danas poznajemo.
Adventski kalendar: porijeklo
Istini za volju, već početkom devetnaestog stoljeća njemački su protestanti odbrojavali do Božića: u nekim se obiteljima, na primjer, iz dana u dan povlačila crta kredom po zidovima ili vratima, u drugima su se palile svijeće.
I uvijek su protestanti tiskali prve kalendare poput “adventskog sata” početkom 20. stoljeća.
Dvadesetih godina 20. stoljeća Gerhard Lang, koji je u međuvremenu postao izdavač, dao je tiskati kalendar sastavljen od dva lista papira: na prvom su bile reproducirane 24 slike, na drugom 24 prazna okvira.
Djeca su morala izrezati po jednu sliku dnevno i zalijepiti je na za to predviđeno mjesto.
Gerhard se nije ograničio na ovaj primjer, proizveo je mnoge druge, uvijek izmišljajući nove ideje.
Stvorio je Christkindleinhaus (Kuću djeteta Krista) koju su roditelji mogli napuniti čokoladama, kalendare već napunjene čokoladama, Adventsbaum (Adventsko stablo) za ukrasiti ga anđelima i kartonsku Adventshäuschen (malu adventsku kućicu) s prozorima i vratima na otvaranje, iza kojih se nalazio paus papir u boji koji je paljenjem svijeće u kućici stvarao sugestivan ugođaj.
Zbog toga se smatra tvorcem suvremenog adventskog kalendara.
Njegov posao prestao je neposredno prije izbijanja Drugog svjetskog rata, kada su kalendari gotovo potpuno nestali, osim nekoliko primjeraka koji su sadržavali priče, pjesme i ideje vjerne načelima Partije.
Proizvodnja tradicionalnih adventskih kalendara počela je ponovno nakon završetka sukoba, kada je Richard Sellmer iz Stuttgarta dobio dopuštenje da ih tiska i prodaje.
Bio je to međunarodni uspjeh!
Danas je Richard Sellmer Verlag jedina tvrtka u Njemačkoj koja se bavi isključivo proizvodnjom i distribucijom adventskih kalendara, izvozi ih u mnoge zemlje svijeta i tržišni je lider.