FOTO/PR
povezane vijesti
Mnogi od nas su za ovu kobnu 2020. imali posve drugačije planove. Nekako smo svi u nju uletjeli naglo, puni energije i entuzijazma, puni želja i s pregršt obveza.
Među njima je i uspješni poduzetnik Vinko Filipić kojemu je ova godina u znaku brojnih obljetnica – iza njega je 20 godina poslovanja, ispred njega je 30. jubilarna sezona najvećeg modnog eventa u Hrvatskoj Bipa Fashion.hr-a, a privatno slavi okrugli 40. rođendan.
Brojni planovi su se kovali, no i Vinko je morao, nažalost, zastati i duboko udahnuti. I promijeniti zacrtane planove. Ali svi znamo da se život događa dok planiramo.
Vinko Filipić se ubraja među vodeće aktere hrvatske event industrije koji ne stoji samo iza modnog eventa Bipa Fashion.hr nego u sklopu marketinške agencije RED i iza brojnih uspješnih događaja, poput gastro-glazbenih događaja Advent u Klovićevim ili Baš naš. Upravo je event industrija pandemijom koronavirusa posebno pogođena.
I dok su pojedine branše krenule sa svojim poslovanjem, određene grane event industrije i dalje se muče i pokušavaju započeti s projektima, a mnogima donesene mjere ne idu u prilog.
“Ova godina je i našoj kompaniji po svim pokazateljima trebala biti najbolja do sada. Nažalost, ako uzmemo u obzir da su nam zbog prirode posla prva dva mjeseca u godini ionako smanjenih poslovnih aktivnosti, a u ožujku nas je zadesila korona kriza zbog koje se tek sada lagano pripremamo za nastavak poslovanja, nama nije uništen jedan kvartal, nego dva, tj. pola godine.
No, ono što smo zaključili prvi dan lockdowna jest da su nam najveća vrijednost kompanije ljudi, i unatoč činjenici da su nam prihodi pali za 90%, nismo otpustili nikoga. Zbili smo redove, osluškujemo tržište i korona krizu smo odlučili dočekati kao priliku”, za početak se osvrnuo Vinko.
Ističe kako vjeruje da će se najprije oporaviti vjenčanja koji su ljudi ionako planirali, te mali nišni eventi i konferencije, a najkasnije veliki festivali kojima treba dug vremenski period za pripremu projekta, a koji su ovisni i o avionskom prijevozu.
“No generalno, iako će pomaci biti vidljivi već u mjesecu lipnju ove godine, potpuni oporavak event industrije očekujem u kasno proljeće 2021. U tom smislu, event industrija je vjerojatno najviše pogođen sektor u ovom trenutku, ali se u medijskom rakursu relativno malo spominje jer obuhvaća manji broj zaposlenih nego npr. turizam, ugostiteljstvo, prijevoz i slično.”
Bipa Fashion.hr održat će se početkom srpnja ove godine
Jedan od najvećih događaja ove godine trebala je biti proslava jubilarne čak 30. sezone Bipa Fashion.hr-a. Izložba, panel diskusije, modne revije – cijeli mjesec je trebao biti u znaku hrvatske mode. Nažalost, vrijedna ekipa je uspjela ostvariti samo modnu izložbu “Backstage to Runway” fotografa Zvonimira Ferine koji se već godinama ubraja u dobri duh backstage svake modne revije. Poznavajući Vinka, koji doslovno nikad ne staje i uvijek poslovno gura dalje i više, bilo je posve jasno da planovi nipošto nisu pali u vodu.
“Naravno da nećemo odustati 🙂 Već na početku pandemije, donijeli smo odluku da ćemo započeti FHR nastaviti najprije kada to bude moguće. Ovom prilikom mogu i ekskluzivno najaviti da će se jubilarni 30. Bipa Fashion.hr održati i to u periodu od 02.-04. srpnja u Parku skulptura zagrebačke Gliptoteke. Mislim da je to bitno ne samo zbog moje kompanije, nego i zbog ukupne modne scene koja će tako simbolički pokazati da je preživjela najgore.
Kreativnost je uvijek nalazila najmaštovitije načine za svoj izričaj, tako da vjerujem da će i moda slijediti taj put. I prije pandemije, u vlastitim promišljanjima, 30. Fashion.hr je trebao biti kruna jedne epohe odnosno puta koji je obilježio gotovo 20 godina mog života, koji me je uvelike oblikovao kao osobu, a kao poduzetniku mi pružio šansu da se afirmiram na tržištu rada kao jedan od najozbiljnijih profesionalaca u branšama kojima se bavim”, objasnio je Vinko.
Na globalne promjene koje su se dogodile zbog pandemije koronavirusa nije imuna ni modna branša koja se trudi prilagoditi novonastaloj situaciji. Vinko ističe kako su i oni premišljali kako prilagoditi zacrtane planove, stoga uskoro možemo očekivati Garden verziju Fashion.hr-a na kojima dizajneri mogu predstaviti trenutne kolekcije.
Mada je i dalje mišljenja kako je moda prije svega doživljaj, Vinko smatra da će se u budućnosti ipak morati razmišljati i o novim načinima prezentiranja kolekcija. No, on je poznati kao vječni optimist koji će posložiti sve probleme na stol i pokušati pronaći za njih rješenje. Za Vinka je važno ne stajati na mjestu.
“Ova godina je i iz sentimentalnih razloga trebala biti velika za mene, što ne znači da sam zbog trenutnih okolnosti odustao od tog cilja. Čaša je uvijek polupuna ili poluprazna, a ako je prvo polugodište bila poluprazna, ne znači da u drugoj polovici neće biti u potpunosti puna.
Naime, zbog velikih privatnih i poslovnih jubileja koje obilježavam ove godine, a to su 30.-i Fashion.hr, 20 godina djelovanja na sceni što se poklopilo i s mojim 40. rođendanom, imali smo zaista velike poslovne planove kako to i obilježiti. Naravno da godine nisu samo broj, već su skup iskustava, sjećanja i emocija koje onda te godine definiraju dobrim ili lošim periodima u životu svakog pojedinca.
Kad se osvrnem na prošlost, iako to ne volim, mogu reći da na sve te protekle godine gledam kao na osobni i profesionalni uspjeh. Imao sam padova i uspona, ali u konačnici i padovi su me definirali tako da sam postao čvršći, iskusniji, pa sam te karakteristike mogao kvalitetno integrirati u sve nadolazeće projekte.
Tako da teško mi je nešto posebno izdvojiti jer su mi svi projekti jednako dragi, i prema svakog gajim i emocije koje su po meni bitan faktor u definiranju uspjeha. Što se tiče mirnoće, nisam uvijek miran, samo to dobro skrivam:)”, kroz smijeh objašnjava Vinko.
Modna industrija nalazi se pred velikim izazovima
Nismo mogli, a da Vinka ne pitamo kako on gleda na budućnost modne branše čije je poslovanje na svjetskoj, ali i na domaćoj sceni poprilično poljuljano zbog pandemije koronavirusa. Neodržavanje modnih događaja je samo vrh ledenog brijega, a ispod njega nižu se puno ozbiljniji problemi, poput velikog pada prodaje.
“Ovo je pitanje za milijun dolara na koje je sada nemoguće dati odgovor, jer kako god da postaviš jednadžbu, nemoguće je u nju integrirati faktor X koji se zove neizvjesnost. Dakle, na ove procese će ponajviše utjecati ponašanje virusa u sljedećem periodu. No, ono što možemo reći jest da su se neke stvari promijenile tako da povratka na staro nema.
Modni biznis je i prije pandemije bio u krizi, poslovnom ponoru generiranom velikom utrkom na globalnom tržištu za što većim profitom što je mnoge brendove stavljalo pod nevjerojatno veliki pritisak proizvodnje, marketinga i distribucije, pa na neki način i etičkom ponoru koji je najviše simbolizirala eksploatacija radne snage u nerazvijenim zemljama, te negativna percepcija ekološkog segmenta industrija budući da je moda jedan od najvećih zagađivača u prirodi.
Sada, kada je sve stalo, obrasci razmišljanja su se počeli mijenjati u kontekstu da smo više senzibilizirani za ljude oko sebe, društvo u cjelini, percepciji planeta kao doma. U tom smislu, mislim da će se mnogi brendovi okrenuti kvalitetnijom proizvodnji, filozofiji manje je više, i iako će to kratkoročno generirati pad extra profita, dugoročno će te kompanije činiti samoodrživima i krajnjem kupcu interesantnijima jer će imati kvalitetan storytelling.
Mislim da je potrošačima sve bitnija motivacija u odluci kod kupovine autentična vrijednost koju kompanija zastupa, dakle sadržaj ispred forme. Gledajući tako na globalno tržište, mislim da se u ovim okolnostima stvara i nova prilika za domaći dizajn kojemu je oduvijek snaga bila ta autentična vrijednost koju spominjem”, detaljno se osvrnuo Vinko.
Vinko je možda široj javnosti prvenstveno poznat kroz neizostavni Bipa Fashion.hr, no tijekom godina je svoje poslovno iskustvo usmjerio i na druga područja. Vječno gladan poslovnih izazova prije par godina je pokrenuo agenciju RED, koja ne stoji samo iza autorskih projekata kao što je Fashion.hr, nego radi i s velikim brojem globalnih kompanija. U međuvremenu se agencija latila i novih vlastitih projekata koji su se u samo par sezona nametnuli kao vodeći eventi tog tipa u Zagrebu.
“Iako 20 godina u event industriji, do prije četiri godine bavili smo se isključivo invitation only eventima, te nam je bila velika želja okušati se u nečem novom. U tom smislu, bio je veliki izazov prije četiri godine na lokaciji Gornjeg grada, u suradnji s Klovićevim dvorima, pokrenuti vjerojatno najambiciozniji music&gastro festival u Zagrebu koji je uključivao činjenicu da moramo napraviti nešto posebno ako ljude želimo privući do tada u relativno pusti dio grada.
Kao rezultat tog rada, ovaj posljednji zimski Baš Naš festival posjetilo je preko 130 tisuća ljudi, a postali smo prepoznatljivi festival zahvaljujući photo pointovima s čudesnim pogledom na Zagrebačku katedralu, jedinstvenim rooftopovima koji gledaju na Donji grad, klizalištem od pravog leda koje smo smjestili u atrij, te najboljom koncertnom ponudom u Zagrebu.
Kod nas su nastupili gotovo svi vodeći izvođači poput TBF-a, Ede Majke, Elementala, Zabranjenog Pušenja, Vatre, Nene Belana i mnogih drugih. S velikim zadovoljstvom mogu reći da će se ovogodišnji ljetni Baš Naš festival održati od 18. lipnja do 05. srpnja i jedva čekamo da se ponovo družimo s našom publikom”, istaknuo je Vinko.
Izlet u beauty svijet rezultirao uspješnim brendom Noelle make up kistova
No, to nije jedini novi poslovni izazov posljednjih godina. Moda i beauty idu svakako jedno uz drugo, ali tek lansiranjem start up projekta u obliku Noelle make up kistova Vinko se izravno okušao u kozmetičkoj branši.
“Beauty brand Noelle je prije nekoliko dana proslavio svoj drugi rođendan i mogu reći da su rezultati koje smo u tom periodu postigli nevjerojatni. Naime, trenutno se prodajemo na tržištu Hrvatske, Srbije, Austrije i Njemačke, kroz drogerijske kanale Bipe, DM-a i Mullera u više od 1 300 poslovnica.
Iako nas je kriza malo usporila, okrenuli smo se i online prodaji gdje bilježimo izvrsne rezultate. Iako start up, zahvaljujući Noelle timu, na čelu s poslovnom partnericom Marijetom Duvnjak i mojom malenkosti, mogu reći da smo na putu da postanemo prepoznat globalni beauty brend. Uspjehu je najviše kumovala kvalitetna vizija razvoja brenda te ono što je najbitnije – kvalitetan proizvod s pozitivnim korporativnim vrijednostima.
Prije nekoliko mjeseci lansirali smo i kampanju ‘We love you to be yourself’ kojom afirmiramo ljepotu kao univerzalnu vrijednost, bez obzira u kakvom obliku ona bila prezentirana.”
Moda, beauty, gastro… U Vinkovom poslovnom portfoliju unazad 20 godina mnogo toga se nanizalo. Stoga ne iznenađuje što smo ga morali upitati na kojem području mu ipak najviše zatitra srce.
“Teško mi je na to odgovoriti. Od mode je sve krenulo, pa onda mogu reći da Fashion.hr ima posebno mjesto u mom srcu, ali to je odrasla beba koja već ima svoju poziciju na tržištu. Svi ostali projekti, koji su ipak nešto novijeg datuma, veliki su profesionalni izazov i u svakog vjerujem jako i jednako. Sretan sam što sam većinu svojih ideja uspio pretočiti u uspješne i prepoznatljive projekte i to me čini zadovoljnim i ispunjenim vlasnikom male, ali velike kompanije.”
Green.hr – najnoviji projekt nastao za vrijeme izolacije
Možda 2020. za mnoge od nas nije započela onako kako smo očekivali. Imamo samo dvije opcije – možemo čekati da ona prođe ili iskoristiti je na najbolji način moguć. Vinko je odlučio sve probleme pretvoriti u izazove, svu neizvjesnost u mogućnost, a vrijeme izolacije u novi projekt.
“To smo dokazali lansiranjem našeg novog projekta, brend Green.hr kao sveobuhvatnu zelenu platformu na kojoj ćemo kroz portal, ali i velik broj offline aktivnosti afirmirati zelene vrijednosti na jednostavan i prosječnom čovjeku blizak način.
Kako se hranimo, odijevamo, koje navike imamo dok se tuširamo, koliko recikliramo, sve su to pitanja kojima ukoliko pravilno pristupamo možemo svojim djelovanjem i načinom življenja pozitivno utjecati na našu planetu.
Taj smo projekt pripremali zadnja dva mjeseca dok je trajala pandemija, na njemu je radio cijeli tim, i s velikim uzbuđenjem čekamo realizaciju svih ideja koje smo stavili u poslovni plan. Pozivam sve da u svom svakodnevnom životu konzumiraju zelene vrijednosti u mjeri u kojoj im to osobni lifestyle dopušta, jer to je jedina šansa koju imamo za opstanak našeg planeta”, za kraj poručuje Vinko.