FOTO: PR
Fjällräven Vardag linija: most koji spaja grad i prirodu
povezane vijesti
Riječ Vardag u švedskom jeziku označava „svakodnevni život“ i upravo na temelju toga je nastala istoimena Fjällräven linija razvijena za sezonu jesen/zima 2020. Linija Vardag osvaja svojim jednostavnim dizajnima, svakodnevnom funkcionalnošću te jasnom povezanošću s bogatim Fjällrävenovim nasljeđem.
Nakon što su prošle godine predstavljeni Vardag ruksaci i torbe koji su doživjeli veliki uspjeh, Vardag je sada prava obitelj proizvoda koja uključuje Anorake, hlače i pulovere izrađene od provjerenih i održivih materijala kao što je G-1000 Eco, Fjällrävenov novi materijal G-1000 Lite Eco Stretch te naravno organski pamuk. Svi Vardag proizvodi ponosno nose klasični upečatljivi Fjällräven logo iz ’70-ih, a osvojit će sve one koji traže odjeću i opremu koja će biti savršen partner za svladavanje svakodnevnih gradskih zadataka, ali i poneki vrlo poželjan bijeg od gradskog okruženja u pustolovinu koja čeka iza ugla.
Fjällräven vjeruje da bi svi trebali provoditi što je moguće više vremena u prirodi. Upravo zato je i stvorena linija Vardag; kako bi svaki vaš bijeg iz grada u prirodu prošao što glatkije.
Kao svojevrsni most koji spaja gradski vrevu i mir prirode, Vardag komadi zamišljeni tako da funkcioniraju jednako dobro na putu do škole ili posla, kao i u šetnji obližnjom šumom ili planinarskom stazom. Vardag linija se primarno sastojala od ruksaka i tote torbe, a za sezonu jesen/zima 2020 je prilično proširena.
Tako je tu Vardag Anorak, tradicionalni odjevni predmet u nordijskim zemljama, koji ima iste jednostavne, ali briljantne značajke kao njegovi drevni prethodnici: patentni zatvarač do pola dužine kako bi hladnoća ostala vani, kapuljača, veliki prednji džep nalik tobolcu te dva prostrana džepa za ruke.
Ovaj bezvremenski i izdržljivi komad prikladan je za čitav niz vanjskih aktivnosti tijekom cijele godine, a klasičan dizajn čini ga odličnim izborom za školu ili posao. Anorak se naravno odlično nadopunjava s ostalim elementima kolekcije, tu je Vardag Sweater okruglog ovratnika od ugodnog džersej pamuka te Vardag Trousers od novog G-1000 Lite Eco Stretch koji pruža dodatnu rastezljivost i udobnost. Vardag Trousers imaju 5 džepova te su zahvaljujući svojoj izdržljivosti i funkcionalnosti odlične za sve aktivnosti koje spajaju grad i prirodu, primjerice šetnja psa ili vožnja bicikla.
Mnoge outdoor kompanije znaju proizvesti izdržljivu odjeću i opremu, ali koliko su ti proizvodi održivi ako djeluju zastarjelo nakon godinu dana?
Ne previše ako pitate Fjällrävenovu direktoricu za održivost Christiane Dolva Törnberg: „Kakva korist da je proizvod izrađen od najizdržljivijeg materijala na svijetu ako će zastarjeti godinu dana nakon što ste ga kupili?
Ugljični otisak koji je nastao proizvodnjom nikako se ne može kompenzirati brojem korištenja. Mora postojati nešto što će stvoriti emocionalnu povezanost vas i proizvoda, a zahvaljujući čemu ćete proizvod nositi godinama, pa čak ga i proslijediti sljedećoj generaciji“ zaključuje Dolva.
Švedska fondacija za strateško istraživanje okoliša MISTRA, ozbiljno se pozabavila brojkama vezanim uz korelaciju između životnog ciklusa odjevnog predmeta i ugljičnog otiska koji je nastao njegovom proizvodnjom. Prema istraživanju, osoba u Švedskoj nosi jaknu 140 puta, što dakle čini njezin životni ciklus.
No kada bi ta osoba jaknu koristila dva puta više, ugljični otisak bi se gotovo prepolovio. To potvrđuje vrijednost onoga što mi u Fjällrävenu radimo još od svog osnutka 1960. godine i zašto se toliko trudimo stvoriti proizvode koji će biti voljeni od svojih vlasnika dugi niz godina.