Foto Pixabay
Prije 125 godina Daniel Swarovski htio je stvoriti »dijamant« dostupan svima, u čemu je i više nego uspio. Pet generacija gradilo je carstvo koje je brend učinilo svjetskim liderom u proizvodnji kristala
povezane vijesti
Swarovski, tvrtka koja je osnovana 1895. godine, poznata po tome što je na tržište plasirala kristale kao drago kamenje, slavi 125 godina glamuroznom i živopisnom kolekcijom koja ističe poznate vještine izrade, kolekcijom koja zorno pokazuje svu snagu tog diva koji je rezultat fascinacije umjetnošću rezanja kristala mladog boema Daniela Swarovskog, osnivača obiteljske tvrtke.
Daniel Swarovski uveo je električni rezač u obradi kristala zbog kojeg i dan danas Swarovski kristali imaju unikatan rez i specifičan izgled. Želja Daniela Swarovskog bila je stvoriti »dijamant« dostupan svima, u čemu je i više nego uspio, stvorivši imperij koji se probio diljem svijeta te obilježio svijet filma, mode i visokog glamura.
Od tada je pet generacija pomoglo u izgradnji carstva koje je Swarovski učinilo svjetskim liderom u proizvodnji kristala. A to u nakitu predstavlja održivu alternativu dijamantu.
– Danielov san, san čovjeka koji je imao dušu umjetnika, upravo je bio stvoriti dijamant za sve, s pravim aspektima za maksimalnu svjetlinu i zavodljivost. Taj san je pretočio u stvarnost i njegov pionirski i avangardni način razmišljanja uvijek je bio naš izvor inspiracije. To je carstvo koje blista, koje širi svjetlost oko sebe i čini žene lijepima, ističe povodom ove važne obljetnice Robert Buchbauer, predsjednika tvrtke Swarovski.
Aurora Borealis
Prošlo stoljeće obilježio je i veliki proboj Swarovski kristala u visoku modu. U suradnji s velikanom mode Christianom Diorom, 1950-ih godina nastaje efekt poznat kao »Aurora Borealis«, čime su u visokoj modi otvoreni potpuno novi kreativni pravci.
Kristali su tako obilježili i neke od najpoznatijih filmova toga doba, počevši od filmskog hita »Muškarci više vole plavuše« do klasika »Doručak kod Tiffanyja«. Nezaboravna Marylin Monroe upravo je 19. svibnja 1962. godine predsjedniku SAD-a Johnu F. Kennedyju otpjevala rođendansku pjesmu odjevena u veličanstvenu haljinu optočenu Swarovski kristalima.
Ta posebna haljina s 2.500 utkanih kristala 1999. godine srušila je sve rekorde kada je na aukciji prodana za 1,26 milijuna dolara.
Kako bi proslavio 125. obljetnicu, brend Swarovski je stvorio kolekciju sa svijetlim i vrlo glamuroznim bojama koje s jedne strane veličaju majstorstvo u obradi kristala, a s druge smisao glamura sedamdesetih, što je temeljni trenutak u povijesti brenda.
Ustvari, to desetljeće obilježilo je rođenje prvog kristalnog ukrasa, miša koji je postao superpopularan i koji je tada ustupio mjesto dugoj i uspješnoj seriji dragulja. Uz popularne cijene postao je svima dostupan.
– Sedamdesete su bile prekretnica za nas. Brend su učinile planetarno popularnim, učinivši ga poznatim širokoj publici bilo koje dobi. Tako je započela priča o golemom uspjehu koji nam je omogućio i suradnju s najvažnijim svjetskim dizajnerima, umjetnicima, kostimografima i svjetskim arhitektima, naglašava Buchbauer.
Novo ruho
Swarovski koji također proizvodi satove i kristalne predmete, ima kao svoj bestseller – osim slavnog miša – kristalnog labuda koji od 1989. godine simbolizira mudrost i velikodušnost, a koji je tijekom godina postao kultni komad.
Smjer proslave kreće se iz Austrije, iz Wattensa, gdje Swarovski ima svoje povijesno sjedište i gdje su zamišljeni novi rezovi kristala, njihove boje, s budnim pogledom na modne trendove i dizajn.
U digitalnom dobu prodavaonice Swarovskog također su dobile potpuno novo ruho, pretvarajući kupovinu u jedinstveno i nezaboravno iskustvo. Primjerice, moguće je virtualno isprobati nakit ili ući u zajednicu brenda, snimajući selfieje na interaktivnom zidu.
Slavljenička kolekcija
– Ova formula, Studio Crystal koji je već pokrenut u Milanu, Parizu, Pekingu i Šangaju, nova je zamisao naše tvrtke koja nas projicira u budućnost. Započeli smo prije 125 godina u malom i drevnom mjestu u Austriji, pod nazivom Kuća kristala Swarovski, a sada smo prisutni u cijelom svijetu, sa stilom i održivošću, zaključuje predsjednik Buchbauer.
Nova kolekcija »Into The Blue« kojom se prigodno obilježava ova važna obljetnica u fokusu ima plavu boju pod sloganom »plava je nova crna«, a idealna je za svakodnevni, ležerniji stil odijevanja, ali i za specijalne prilike. Kako ističu iz tvrtke: Dopustite da vas iznenade neki od naših legendarnih predmeta koje smo u novoj kolekciji izradili u modernijoj verziji i u različitim tonalitetima plave boje.
Među njima je i kristalni miš, kao i reprodukcije nekih predmeta nastalih na samim počecima tvrtke koje sada možete naručiti u posebnom, limitiranom izdanju i tako vašem domu pružiti novu, šik dekoraciju.
Swarovski je za Majčin dan, 10. svibnja, predstavio i liniju nadahnutu prirodom. Uobičajeno je da na taj dan poklanjamo cvijeće, no Swarovski se potrudio da imate i alternativu.
Osmislili su kolekciju za majke na temu prirode i stvorili kristalni nakit u središtu kojeg su, primjerice, margarete, vilin konjic i pčele koje donose sreću. Poznato je da nakit uvijek obraduje ženu, pa je s ovakvim izborom razigranog komada nakita gotovo pa nemoguće pogriješiti.