Ivan Alduk
Unatoč koroni i potresu poznati hrvatski dizajner Ivan Alduk je otvorio novu trgovinu koja može stati uz bok svjetskim dizajnerskim kućama.
povezane vijesti
Postoji par hrvatskih dizajnera koje možemo nabrojati na prste ruke koji posljednjih godina samo rastu u svom izričaju. To su ona imena koja su vješto izbalansirali svoj modni potpis i kreativnost, komercijalnu stranu posla, sve izazove biznisa u Hrvatskoj, a ipak su iz godine u godinu samo rasli – vizualno, kreativno, novčano i osobno. Definitivno na taj popis od samog početka svoje dizajnerske karijere pripada Ivan Alduk, ime koje svi ljubitelji hrvatske mode dobro znaju.
Ova godina je za Alduka trebala započeti fantastično. Nakon duge potrage dizajner je pronašao prikladan prostor u centru Zagreba za otvaranje nove trgovine. Radovi su krenuli, uslijedila je korona, no to ga nije spriječilo.
Uslijedio je potres od kojeg se Zagreb još uvijek oporavlja. Većina onoga što je u tom trenutku uložio u novi prostor je bilo uništeno. No, ni to nije spriječilo dizajnera. Zastao je, duboko udahnuo i odlučio krenuti iz početka.
Rezultat toga je novootvorena trgovina u samom centru Zagreba koja svojim izgledom može stati uz bok s brojnim dućanima svjetskih dizajnera. No, to ne iznenađuje. Alduk je uvijek plivao najbolje kada su vode bile najmutnije i najdublje. Uvijek je isplivao s novim idejama koje su ga vodili ka uspjehu.
“Ovu okruglu simboličnu godinu smo zamislili kao jedan novi početak, jednu novu razvojnu etapu u povijesti Alduk brenda koje je odrastao, sazrio u svakom aspektu, postao prepoznatljiv i cijenjen. Sljedeći korak su nova tržišta, nove suradnje i projekti, širenje tima, otvaranje novog, većeg prodajnog prostora.
Usprkos svim kušnjama na koje smo stavljeni prošlih mjeseci, naši planovi se razvijaju, ali realno gledano mnogo slabijim tempom no što je bilo planirano. Jedan smo od rijetkih hrvatskih modnih brendova koji nije nikoga otpustio u krizi u kojoj se nalazimo već smo i zaposlili nove suradnike. Neizmjerno me to veseli iako to znači mnogo veći pritisak na mene kao glavnu i odgovornu osobu u našoj firmi.
Godina je počela divno, neočekivano i to s našom toaletom na crvenom tepihu Zlatnih globusa, a onda se naglo sve zaustavilo – virus, lockdown i na kraju potres.
Usred radova na novom dućanu smo zatvorili poslovanje, a onda nakon potresa sanirali štetu – nakratko vas to obeshrabri i umori, ali uvijek vičem da nemam luksuz očajavati i ne raditi ništa stoga smo zasukali rukave i po drugi put obnovili prostor i napokon, prije nekoliko dana otvorili novi Alduk dućan na jednom od najljepših zagrebačkih trgova – Trgu kralja Tomislava 19”, objasnio nam je sami dizajner.
Ističe kako su od samog početka cijelom projektu pristupili temeljito i jako ozbiljno, a već prve reakcije modne javnosti, suradnika i vjernih klijenata samo potvrđuju kako je Alduk tim napravio odličan posao.
“Bjeloruski arhitekt Alexandr Aranovch, s kojim sam već surađivao na privatnom projektu, je zadužen za rješenje dućana koji je svojevrsni miks galerije i fashion storea.
Ideja vodilja je bila ne zasjeniti izloženu odjeću i stvoriti ugodna moderan prostor u duhu brenda po najnovijim kvalitativnim standardima kakvima se vode najveći svjetski brendovi. Mislim da smo time gradu Zagrebu i našoj modnoj sceni dali izvrstan primjer i smjer u kojemu se svi trebamo razvijati.
Ova trgovina je lako zamisliva u svim svjetskim metropolama jer je ista stvar s našim haljinama koje dizajnom i kvalitetom imaju iste karakteristike.”
Potraga za onim savršenim prostorom trajala je skoro osam mjeseci, a dizajner je imao visoke kriterije što se same lokacije tiče. Dućan se prostire na 140 metara kvadratnih, a prostorom vladaju žuti, sivi i bijeli tonovi, što je zapravo preslika onoga što se vidi kroz izloge – žuto nijansirani Umjetnički paviljon, sivi šljunak i beton koji ga okružuje te jedno od najljepših zagrebačkih mjesta – zeleni Tomislavac.
“Prednji dio dućana je predviđen za naše haljine, kombinezone, topove i ostale modele iz ready to wear kolekcija koje se mogu vidjeti na službenoj web stranici alduk.hr te se mogu, u radno vrijeme dućana, pogledati, isprobati, kupiti ili naručiti za izradu po mjeri.
Stražnji dio, intimniji, koji je i fizički djelomično odvojen, je prostor showrooma za Alduk vjenčanice koje se šivaju po mjerama i za isprobavanje istih je potrebno ugovoriti termin kako bi se netko od nas budućim mladenkama u potpunosti posvetio.
Pazimo na svaki detalj i iskustvo u našem dućanu stoga će vas dočekati miris Dolac 2 parfumerskog brenda Notes of Zagreb, dizajnerske fotelje brendova Ditre Italija i Prostoria, ugodna kulisa i jazz, soul i blues glazba. Iskustvo kupovanja kao dio kvalitete života”, istaknuo je Alduk.
Alduk dućan je otvoren svaki radni dan od 12 do 20 sati, a subotom od 9 do 15 sati. Samog dizajnera ćete uhvatiti ako imate dogovorenu bridal probu koju on osobno vodi. Ali isto tako ako pojedini klijent inzistira, Alduk će rado biti prisutan i kod nekog drugog termina.
“Sretan sam što našu trgovinu vodi iskusna i stručna osoba koja će svim klijentima pomoći savjetima i preporukama. Želja nam je da se svi osjećaju kao doma i da budu sretni posjetom Alduk dućanu.”
Relaksacijom mjera polagano se vraća takozvani normalan život u našu svakodnevnicu. Opet možemo šetati gradom, sjesti na kavu na svoju najdražu terasu, ali i otići u shopping kod svog omiljenog dizajnera.
No, unatoč povratku u, kako mnogi nazivaju “novu normalu”, ipak se još uvijek, a osjetit će se i tijekom idućih mjeseci, razorne posljedice korone. Odjeća, pogotovo ona dizajnerska koju mnogi i izvan krize smatraju luksuzom, često je zadnja na listi prioriteta. A, nažalost, naši prioriteti mijenjaju.
“Moda je luksuz i ona prva trpi u ovakvim situacijama. Jednostavno postaje nepotrebna stoga smo svi u modnoj branši pogođeni, prvo mjerama obrane od virusa i zatvaranjem, a sada i s nedozvoljavanjem okupljanja i proslava. Što duže te zabrane budu trajale to će veće posljedice biti po sve nas koji stvaramo i proizvodimo u Hrvatskoj. Mjere Vlade su pohvalne, ali i kratkoročne, a efekt koji je ova situacija ostavila na ekonomiju je dugoročan jer su onemogućena planiranja svadbi, proslava, evenata, a onda vezano na njih i poslovanje svih srodnih branši.
Udarac je zaprimljen, a definitivno i o jakosti pojedinog brenda ovisi kako će ga preživjeti. Poslovanje se prilagodilo svim propisanim mjerama, našim klijentima smo omogućili razne pogodnosti pri plaćanju, uveli smo dodatne proizvode nižeg cjenovnog ranga te nastavljamo stvarati projekte iste kvalitete.
Online prodaja je izuzetno škakljiva tema kad je luksuz u pitanju jer šansa da se odlučite za kupnju haljine online koju niste isprobali je izuzetno mala”, objašnjava Alduk.
Večernji komadi i vjenčanice su artikli po kojima je Alduk brend prepoznatljiv. Ipak u asortimanu dizajner predstavlja i komade za dnevni i poslovni look, koji otvaranjem dućana više dolaze do izražaja pa ih je dizajner i dodatno proširio u svojoj ponudi.
Tako možete kupiti majice, tunike, ali i haljine za svaki dan, a prve reakcije potvrđuju da je Alduk napravio dobar potez. I dalje većina klijentica traži svečane komade, a popuštanjem mjera polagano se počinju pripremati za svečane prilike koje ih u skoroj budućnosti čekaju.
Alduk je stasao u samom vrhuncu hrvatske modne scene. Vrhunac pri tome označava vrtlog kreativnosti, brojna natjecanja za mlade dizajnere, mnogobrojne modne evente – hrvatska modna scena je bila dinamična, konstantno se nešto događalo, pulsirala je zaraznom energijom… Stigle su velike promjene koje su tražile od svih aktera prilagodbu.
Oni koji su promišljeno sagledali svoj brend su uzletjeli, postali sami sebi dovoljni, bez potrebe za tuđoj podrškom – izgradili su brend koji je postao prepoznatljiv, koji raste i koji iz dana u dan ima sve veći broj klijenata. Uz par drugih krucijalnih aktera hrvatske modne scene to je uspjelo i Alduku.
“Odrastanje, poslovno i privatno je izuzetno bitno jer se odražava na sve aspekte brenda. Ozbiljnost u radu, ustrajnost i zadani ciljevi su razlog zašto vrlo rijetko skrećem sa zadane putanje ili laički rečeno ‘ne gledam u tuđi pijat’.
Krenuo sam jako rano, kao student, stoga ne treba čuditi 12 godina karijere s 33 godine starosti. Jednostavno sam znao što želim, a uz put sam otkrio i kako to postići. Sretan sam što sam i dalje ostao najnormalnija osoba kakav sam i bio, imam zdrav brend koji uživam stvarati te izvrstan tim, prijatelje i suradnike koji život čine ljepšim.
Mislim da smo mi izvrstan primjer da se u Hrvatskoj može nešto stvoriti, no da bilo lakše uz institucionalne podrške – svakako bi.”
Velike promjene događaju se i na svjetskoj modnoj sceni, i tu Hrvatska nije nipošto isključena. Kako vani, tako i kod nas su otkazani svi eventi i sve revije, što se može, prebacuje se u virtualni svijet. Ne samo na modnoj sceni nego i u drugim branšama nas očekuju velike promjene i izazovi. Kako na to gleda Alduk?
“Moda prolazi kroz postupnu katarzu, nepovratno se mijenja, ali upravo ta promjena jest njena snaga i razlog zašto je toliko vitalna, potrebna i prepoznatljiva čak i osobama koje ju ne prate.
Modni ritam se zadnjih godina previše ubrzao, postao preproduktivan i tako postupno jeo sam sebe. Sada se događa lagani zastoj, usporavanje i baziranje na kvaliteti, a ne isključivo profit. To me izuzetno raduje jer vjerujem da je budućnost mode upravo u takvim brendovima koji rade lokalno, podržavajući svoju mikrocjelinu i dajući ljudima kvalitetno plaćene poslove te stvarajući odjeću koja nije vezana za kolekcije, sezone, trendove, već isključivo za kvalitetu ideje i izrade. Ta promjena je tek započela i ostaje za vidjeti u kojem smjeru će ići. Kod nas – nikad dosadno”, za kraj poručuje Alduk.