Foto: Sara B. Moritz
Kolekciju prati mnoštvo ručnog rada, heklanja, štrikanja, paranja, ziherica i dekonstrukcije
povezane vijesti
Dizajnerica Nataša Mihaljčišin predstavila je novu kolekciju vjenčanica praćenu fotografijama snimljenim u jednom zagrebačkom, donjogradskom stanu, koji se upravo sprema za svoj novi životni ciklus.
Konzervirani tragovi prošlih epoha poslužili su kao idealan scenografski okvir za interpretaciju pojma, forme i značenja vjenčanice.
Kolekciju prati mnoštvo ručnog rada, heklanja, štrikanja, paranja, ziherica i dekonstrukcije. Za oko nam je zapeo i jedan veo s vjenčanja od prije pola stoljeća, kao i jedan dragocjeni svileno čipkasti stolnjak s početka prošlog stoljeća.
Sve drugo je novo i minuciozno i strpljivo izvedeno zahvaljujući dizajneričinim divnim suradnicama.
Bjelina i čistoća haljine…
Cilj je kolekcijom vjenčanicu postaviti u simbolički kontekst autentičnog susreta sa sobom, ili s nekim drugim, a čitavu priču zaokružuje priopćenje kakvo rijetko stiže.
“I onda su živjeli sretno do kraja života, a prije toga su se vjenčali, a još prije su morali svladati razne prepreke i proći kroz nezamislive poteškoće – ipak, to je bio samo uvod u plošnu viziju idiličnog života čiji je simbolički početak označen, u gotovo svim bajkama, bjelinom i čistoćom njene haljine, analogno čistoćom duše koje se u svečanom obredu formalno spaja s drugom, to jest sa svojom sudbinskom družicom.
Prepreke su mogle biti materijalne, duhovne, političke, spolne i rodne, možda i transrodne, a nekima, bogami, software niti nije pridružio sudbinskog druga (soulmate) tako da bi smetnje takve vrste mogli okarakterizirati kao nepremostive!?
Bilo kako bilo, od romantične vizije idiličnog vjenčanja i harmoničnog sljubljivanja, došli smo do praktične i komercijalne organizacijske platforme, a realne prepreke i poteškoće organiziranog ljubavnog života su se, često, znale pokazati daleko kompliciranijim od onih koje je trebalo riješiti tijekom uvertire.
No dopustimo: neka san, ostane san! Sanjajmo na javi o ljepoti simbolike vjenčanice; možemo joj dati modnu slobodu u svojoj intimi, možemo je ponijeti kao katarzu oprečnih osjećaja početka, završetka i ponovnog početka- bilo s nekim, bilo sa samom sobom.
Obući vjenčanicu kao čin, kao gestu susreta, kao proces finog ritualnog ukrašavanja kojim se slavi jedan životni ciklus, kao spremnost na transformaciju, igru, samopropitivanje, i opet: snoviđenje! Preplitanje sna i jave, čežnje i konstrukcije potreba može zakomplicirati odnos prema zbilji, ali ga može i oplemeniti tankoćutnom njegom autentične nježnosti i ranjivosti”, stoji u priopćenju koje prati novu kolekciju.
_
Fotografija: Sara B. Moritz
Frizura: Milena Maršić, salon Glamour
Šminka: Saša Joković
Stilistica: Ana Nikačević
Model: Eva Ljubić
Posebne zahvale: Jela, Goga, Ranka, Marija, tri Vesne, Ruža, Asja, Dado, Roberta!