Sretan sam i ispunjen poslovno i privatno. Nisam ništa postigao preko noći i sve je došlo u svoje vrijeme. Živim točno onako kako trebam živjeti, kako treba živjeti osoba koja se bavi mojom strukom, a to je stvarati i raditi
povezane vijesti
Juraj Žigman ili u svijetu mode jednostavno Zigman, ime je koje je već niz godina poznato izvan hrvatskih granica. Kad se prije više od deset godina pojavio na hrvatskoj modnoj sceni, mnogima je bilo jasno da pred ovim mladim i energičnim dizajnerom stoji obećavajuća karijera. Otada su njegove prepoznatljive kreacije koje pršte osobnošću prošetale svjetskim showima, poput Grammyja ili Victoria Secert Showa, obilježile reklame globalnih proizvođača i odradile cijele glazbene turneje inozemnih zvijezda. Hrvatskoj publici njegova moda od prošle je godine dostupna u dućanu u Zagrebu, a Juraj, rođeni Kostrenjan, i dalje marljivo stvara u svojem ateljeu u Žurkovu.
– Sretan sam i ispunjen poslovno i privatno. Smatram da moram gledati širu sliku zbog čega sam tu gdje jesam. Sve što sam prošao puno je vrednije od ovoga što sad imam. U deset godina sam prošao toliko projekata, suradnji i te godine su mi donijele iskustvo i uspomene koje su oblikovale sve ono što danas imam. Nisam ništa postigao preko noći i sve je došlo u svoje vrijeme. Živim točno onako kako trebam živjeti, kako treba živjeti osoba koja se bavi mojom strukom, a to je stvarati i raditi. Nisam nikad dopustio da moj rad bude iza mene, ne stavljam svoj privatni život u prvi plan, niti smatram da sam kao lik važniji od onoga što stvaram. Daleko sam još od svog cilja, ali idem k tome, kaže Zigman.
Industrija na koljenima
Pandemija koronavirusa ga ne brine, ali je uvjeren da će promijeniti modne paradigme. Ne misli ipak da će odsad sve lijepe haljine zauvijek stajati u ormaru, niti da će nas rad od kuće pretvoriti u ljude u trenirakama, što je utješno čuti.
– Ova situacija s koronavirusom je katastrofalna. Goleme su posljedice, a tek je počelo. Morat ćemo naučiti živjeti s tim i prilagoditi se u svim segmentima. Modni svijet se mijenja i traži neki novi oblik, i to prvenstveno komunikacije i prezentacije. Prodaja putem web shopova jača i u trenucima kada je sve moralo biti zatvoreno, jedino je to funkcioniralo. Vjerujem da će se tu u skoroj budućnosti puno ulagati. Veliki igrači osjete najveće gubitke, a mali se provlače kroz trenutnu situaciju ili potpuno umiru. Težak je period, modna industrija je na koljenima, ali ja nikad nisam pesimist i smatram da će sve proći, vratiti se u normalu i biti puno bolje nego što je bilo. Moda je ionako bila u fazi kada se nešto moralo mijenjati. Najveći zagađivač u svijetu je tekstilna industrija, tu je i zasićenost proizvodima, otpad, kreativna blokada. Sve je to došlo do razine na kojoj je nešto trebalo mijenjati. Ako ništa drugo, bar će se te neke stvari promijeniti. Potrošač će biti tu dok god bude imao mogućnost trošiti. No, ne vjerujem da će lijepa haljina biti zauvijek u ormaru, niti da ćemo u budućnosti kupovati isključivo pidžame jer moramo raditi od kuće ili nemamo svadbu u najavi. Općenito smatram da se nitko ne bi trebao odijevati samo zbog prigode, već zbog sebe. Uvjerio sam se tisuću puta u to. Žene mi znaju kupovati najposebnije revijske komade, a niti idu na svadbe, niti izlaze, jednostavno to kupuju radi sebe, objašnjava Zigman.
Za svoj dizajn kaže da je fokusiran na određenu klijentelu koja će uvijek imati potrebu biti posebna.
– Moja odjeća nije trendovska odjeća koju ćeš zbog krize moći kupiti u još 20 dućana, sličnu ili istu. Ne nudim robu koju možeš i drugdje pronaći pa ćeš radi krize radije kupiti jeftiniju varijantu. Moda s potpisom će biti uvijek tražena, ljudi koji stoje iza takve mode su prvenstveno kreativci koji nešto stvaraju, a bila kriza ili ne, svijetu trebaju kreativci, optimističan je.
Individualna kreacija
Upravo je izbacio nekoliko noviteta za ovu sezonu. Žene su, kako kaže, poludjele za njegovim print haljinama, a potražnja mu diktira i inspiraciju, pa stalno nešto izbacuje i nadopunjava kroz manje serije koje su pristupačnije, što cijenom, što veličinama i modelima.
– Svaka haljina nađe svog kupca i ja sam odavno odlučio da ću biti dosljedan sebi i svojem izričaju. Moj target nije širok i moje haljine možda nisu za svakoga, ali meni je to dovoljno. Ne bih bio iskren prema sebi da radim stvari koje su ziher komercijalne. Čak i moje print haljine nisu na prvu za sve, ali jednom kad je probaš, bit ćeš moj stalni kupac, smatra Zigman.
Na pitanje koliko mu kad radi individualnu kreaciju treba vremena da prepozna tip osobe s kojom radi, kako svoj rad prilagođava karakteru osobe za koju radi i kakav zapravo treba biti karakter osobe koja nosi Zigmanov dizajn, Juraj kaže da ne ide toliko široko u radu s klijentima.
– Iskreno, koliko bi koštala haljina da se još bavim karakterom klijentica, da ih moram upoznati i njima prilagoditi haljinu u toj mjeri da je ona toliko unikatna, samo za nju dizajnirana. Ima li smisla raditi nešto tako? Pa nema. Žene koje se odluče za moju haljinu žele moj dizajn i moju haljinu i tu staje priča. Većina haljina u mojem dućanu su unikati i kad se neka žena odluči za tu haljinu, ona je već sama stvorila neki odnos s tom haljinom. Od svih haljina na svijetu ona je baš nju odabrala i to je divna stvar, odlučan je Jure.
Lista zvijezda
Lista zvijezda koje su nosile Zigmanove kreacije danas je već prilično dugačka.
– Radio sam za najveće zvijezde današnjice, velike projekte od Grammy Awarda, MTV Awarda, reklamu za Pepsi… Moje kreacije su bile u Victoria Secret Showu, Late Night Showu, kao i na kompletnoj australskoj turneji Nicki Minaj. Zanima me taj svijet i općenito svijet kostima.
Ne šaljem haljine pa čekam da netko negdje to odjene, već sam dio projekta i znam za koga radim i za što. Volio bih raditi i siguran sam da ću kad-tad to i raditi kostime za najveće turneje, uvjeren je.
Kad se prihvaća takvih projekata, presudno mu je da je zanimljiv i izazovan, da je kreativni tim pun elana i ideja, a manje mu je važno ime za koje radi ili za koje bi u budućnosti želio raditi. Nema potrebu nekoga izdvajati, no kada bismo baš inzistirali, volio bi vidjeti Zigmanov dizjan na Jennifer Lopez, Beyonce, Rihanni ili Lady Gagi.
– Često surađujem s velikim kompanijama kao što su Philip Morris, Barbie ili slično. Kad radim show, partneri su mi kompanije s kojima surađujem i na raznim projektima tako da često odlutam od same mode i kreativno se izrazim na raznim projektima. Radio sam tepihe, namještaj, cipele, ma svašta sam radio, ali puno je toga još u čemu bih se htio okušati. Što je s kolekcijom za muškarce? U Zigman fashion storeu u Zagrebu imamo kolekciju muških T-shirtova. Kad mi dođe, izbacit ću još koji model za muškarce, ali zasad nemam vremena, priznaje.
Mir Kostrene
Zanimljivo je da je Jure već kod svojih prvih modnih koraka uvijek isticao da je iz Kostrene. U Žurkovu, među barkama na suhom vezu, niz godina djeluje i njegov atelje pa ga pitamo vidi li se možda negdje drugdje u skoroj budućnosti.
– Kad sam počinjao, uvijek sam se vodio time da mi je najvažnije gdje stvaram i da mi je krajnji cilj stvoriti kvalitetni ambijent i uvjete za rad. To mi je bilo prvo na pameti. Nisu mi prioritet bile PR-ovske vratolomije, već stvaranje temelja. Jednom kad to imaš, možeš sve. Moj atelje je 90 koraka od mora, ima mir, naročito zimi i u jesen, a to je iznimno važno za kreativce. Da mi je ovaj grad od kojeg nisam ništa dobio, niti me ičim potaknuo da stvaram u njemu, dao na korištenje neki prostor u kojem bih danas-sutra dovodio svjetsku ekipu, zapošljavao naše ljude, bio bi centar mode u Hrvatskoj. Realno to mogu, a onda bih možda razmislio da odem iz svojeg ateljea. No, sve što sam stvorio, stvorio sam sam i došao do svega vlastitim radom bez ikakvih kontakata. Sam sam pronašao svoj mir u svojem divnom ateljeu i nekako mi je bilo prirodno da on bude u Kostreni, zaključuje Juraj Zigman.