Njegove kreacije rijetko kada prođu nezamijećeno, bilo da su na modnoj pisti ili u editorijalu u nekom časopisu, bilo da su na crvenom tepihu ili na ulici – što god dizajner Zoran Aragović stvori plijeni poglede.
U isto vrijeme kreacije njegovog brenda BiteMyStyle su unatoč svojoj upečatljivosti izuzetno nosive, zbog čega svi komadi žive i izvan modne piste i crvenog tepiha. Ususret novoj kolekciji, ali i zbog mnogobrojnih inozemnih tekstova koji prenose priču o njegovim maskicama “protiv” koronavirusa, popričali smo s poznatim dizajnerom i pokušali otkriti koja je tajna njegovog uspjeha.
Svijet bruji o BiteMyStyle maskama “protiv” koronavirusa
U samo par dana od predstavljanja na svojim društvenim mrežama, BiteMyStyle šarene maskice za lice prošle su cijeli svijet. Doslovno. O njima nisu pisali samo hrvatski mediji, priča se proširila čak i do same Kine. Upravo te maskice su najbolji pokazatelj dizajnerovog smisla za humor koji je nezaobilazan u svakom razgovoru s njim, ali jednako tako se proteže od samog početka i kroz njegove kreacije.
Aragovićeve kreacije su razigrane, izuzetno upečatljive, beskompromisne, začinjene ironijom i šalom na tuđi, ali prije svega i vlastiti račun, jake i ozbiljne, ali isto tako se ne shvaćaju pretjerano ozbiljno – spoj koji je tako rijedak, a upravo on čini tajnu uspjeha ovog dizajnera. A maskice, nastale upravo zbog dizajnerovog pogleda na život, su posljednji njegov uspjeh.
“Ideja je došlo vrlo spontano. Naime, krojačica koja radi kod mene ponekad koristi jednokratne maske kada joj smetaju neke tkanine i jednog jutro smo komentirali kako je nemoguće kupiti masku u ljekarni jer su rasprodane, odnosno ljudi ih preprodaju po visokim cijenama. Rekao sam kako ću ja napraviti maskicu od pop art tkanine i pofotkati se za Instagram, kao moja neka reakcija na sve to ‘ludilo’ oko virusa.
Naravno, očekivao sam komentare i lajkove pratitelja, no ne u tolikoj mjeri. Nakon par sati od objave kontaktirala me novinarka sa željom da napravi priču. I tada su krenuli upiti s narudžbama. Naravno, treba napomenuti da se tu radi o pamučnim maskicama s printevima koje koristim u svojim kolekcija, a nikako ne o medicinskim maskama koje štite od virusa”, objašnjava dizajner naglašavajući kako i sam voli putovati i svaki slobodan trenutak koristi za putovanja te u nastavku ističe: “Upravo sam se spremao po tkanine u Italiju, no odgodio sam to s obzirom na situaciju. Nisam paničar, ali treba biti oprezan koliko god možeš.”
Dizajner za “obične” žene koje vole neobične kreacije
Aragović je prošle godine proslavio jubilarnih 15 godina rada, što je izuzetno pohvalno s obzirom na ne tako živu modnu scenu u Hrvatskoj. On se ubraja među rijetke dizajnere koji uspješno radi godinama i odijeva ne samo zvijezde za javne nastupe nego prije svega “obične” žene koje vole neobične kreacije. Unatoč brojnim modnim utakmicama koje Aragovića ima u svojoj mašini za šivanje, on je i dalje zadržao svoj prepoznatljivi modni izričaj, ali ipak svakom novom kolekcijom iznenadi s novim modnim trenutkom.
“Upravo to i jest najteži dio dizajniranja kolekcija u kojima tvoj rukopis mora biti prepoznatljiv, a s druge strane iz sezone u sezonu moraš ponuditi nešto svježe i s nekim pomakom. Drago mi je kad ljudi prepoznaju moj rad i kad dobijem kompliment da sam uvijek svoj i drugačiji.
A prvih 15 godina, da brzo je prošlo. Baš sam nedavno listao stare albume prvih revija i gledao prve članke u novinama. Lijepo se prisjetiti svih tih ljudi i situacija, a još je ljepše što neka od tih poznanstava i prijateljstava i danas traju. Teško mi je nešto posebno izdvojiti, ali, recimo, draga mi je revija u sklopu Fashion Hr-a kada sam u cijeloj kolekciji izbacio boju i bazirao ju na crnoj, bijeloj i sivoj što, naravno, nitko nije očekivao od mene, a za nju sam zaista dobio puno komplimenata”, objasnio je dizajner.
Upravom tom kolekcijom Aragović je dokazao kako se njegov modni izričaj ne bazira na “jarkim bojama i ludim kombinacijama uzoraka i boja”, kako mnogi znaju reći. Njegov modni izričaj je puno jači od toga. Tijekom godina rada uspio je čak pojedine komade pretvoriti u, možemo slobodno reći, već sad kultne koje obožavaju i zvijezde i “obične” žene.
Najpopularniji su pop art uzorci
“Suknje su se kroz nekoliko godina stvarno nametnule kao najprodavaniji artikli u kolekcijama. Suknje su odličan komad jer ih možete kombinirati na puno više načina nego npr. haljine. Promijenite gornji dio ili npr. obuću i već ste dobili drugačiji ‘look’. I dalje su najpopularnije suknje s naglašenim volumenom, volanima i to u pop art uzorcima ili pak one od neobičnih tkanina, poput neoprena. Cijene se kreću u prosjeku između 500 – 800 kuna, osim ako se ne radi o nekim specijalnim narudžbama, onda je cijena nešto viša.”
Pjevačice Lara Antić Prskalo, Lea Mijatović, Minea, Žanamari Lalić, Ivana Kovač, Maja Bajamić i influencerice Ella Dvornik, Maša Zibar i Matea Frajsberger su samo neka imena poznatih žena koje obožavaju BiteMyStyle kreacije.
“Dizajniranje scenske odjeće mi je zaista veliki gušt jer tu sam uglavnom kreativno maksimalno slobodan i neopterećen. Bitne su mi samo informacije za koju prigodu dizajniram, odnosno radi li se o fotografiranju, videu ili nastupu. Već dugi niz surađujem s nekoliko njih i tu vlada potpuno povjerenje tako da imam zaista odriješene ruke”, objasnio je Aragović.
S druge pak strane nije rijetkost da iste komade koje vidimo na pojedinim zvijezdama postanu toliki hit da ih počnemo viđati i na ulici. To ne iznenađuje jer većina kreacija, ako baš nisu za poseban scenski nastup pojedine zvijezde, su u prvom redu nosive i trebaju nuditi mogućnost kombiniranja, kako za dnevne, tako i za one večernje kombinacije.
“Primijetio sam da isto tako više vole vidjeti zvijezde u nekim dnevnim ležernim kombinacijama više nego u scenskoj ‘naštimanoj’ odjeći”, ističe dizajner.
Iza dizajnera su brojne godine kreativnog rada, mnogobrojnih suradnji, izuzetnih projekata i revije koje rijetko kada prođu bez posebnog toucha u prezentaciji, bilo da je to u obliku neobičnih frizura ili koncerta koji se odvija na modnoj pisti. No, što je najveća ludost koji je Aragović u svojoj karijeri napravio?
“Najveća ludost je to što sam odlučio da mi moda bude posao (haha). Šalim se naravno, stvarno uživam u ovom kreativnom i dinamičnom poslu. Nema ljepšeg kada radiš ono što voliš i kada možeš od toga živjeti. Ma ne žalim za ničim, sve je očito imalo svoj razlog zašto baš tada i zašto baš tako, eventualno možda da sam neke poslovne odluke donio puno ranije i bio hrabriji u tome, no brend BiteMyStyle se razvija baš onako kako želim, manjim, ali sigurnim koracima”, objasnio je Aragović.
Na pitanje što se tijekom svih ovih godina na hrvatskoj modnoj sceni promijenilo, dizajnera u svom duhu odgovara da se promijenilo puno toga, ali da se i ništa nije promijenilo.
“I danas, kao i na mojim počecima bilo je kreativnih i talentiranih ljudi, no tada je bilo nešto teže doći do modne publike dok danas uz pomoć društvenih mreža to ide puno brže. Danas mladi drugačije razmišljaju, sve mora biti odmah i sada, sve je postalo instant i puno brže možeš postati poznat, no to ima svoju negativnu stranu jer možeš još brže biti i zaboravljen. Ono što se nije promijenilo i što je i dalje u modi jest da moraš puno raditi, obrazovati se, stvoriti prepoznatljiv i kvalitetan brend i onda sve ostalo je samo nadogradnja i pitanje sreće”, savjetuje dizajnera mlađim kolegama.
Koliko su društvene mreže u današnje doba bitne, Aragović je već odavno shvatio. Njegovi profili prije svega prate njegov modni izričaj, stoga ne iznenađuje da je razigran, upečatljiv i dinamičan. Iza njih prije svega stoji sustavno planiranje i poseban trud koji je u današnje vrijeme neophodan.
“Bez društvenih mreža danas je apsolutno nemoguće prezentirati rad tako velikoj masi ljudi i potencijalnih kupaca. Naravno da profili i na FB i na IG moraju pratiti estetiku i priču brenda i korektno i brzo odgovarati na upite pratitelja i na dnevnoj bazi nuditi im svježe fotografije i zanimljive objave. To je zaista opsežan posao i bez tima ljudi ti profili ne bi ovako izgledali. Mreže su također odlične platforme i za poslovne suradnje, tako da dobar i aktivan profil je u današnje doba virtualna osobna iskaznica kojom se predstavljaš drugima.”
Aragović trenutno radi na svojoj novoj kolekciji stoga nismo mogli, a da a ne pitamo što sprema za novu sezonu.
“Zadnje pripreme su u tijeku, još trebamo finalizirati detalje, odraditi fitting s modelima i spremni smo. Volim da svaka kolekcija ima svoju priču pa smo se tako u ovoj poigrali grafičkim elementima, ali u glitter varijantama s jako puno patchworka i kombiniranja uzoraka po čemu me publika i prepoznaje. Naravno i za samu reviju pripremano jedno audio iznenađenje, tako da se nadam se će se publici svidjeti što smo pripremili”, za kraj je istaknuo Aragović.
Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.