Foto: Mateo Levak
Menstrualno siromaštvo veliki je problem današnjice koji se odnosi na čitav spektar prepreka koje mnogim ženama diljem svijeta onemogućuju pristup osnovnim menstrualnim potrepštinama
povezane vijesti
- Primorac predstavio slogan kampanje “Za novog predsjednika koji ujedinjuje”: ‘Neću se svađati s Vladom’
- “Nije važan broj kotača, misli na pravila i vozača”: Skupina motociklista i policajaca provezla se od Rijeke do Kostrene i natrag
- Kampanja HTZ-a i Expedije ostvarila rezervacije od 12 milijuna dolara
S početkom u 12 sati, u Galeriji O.K. održano je predstavljanje nove kampanje brenda Libresse, čiji je glavni cilj borba protiv mensturalnog siromaštva.
Menstrualno siromaštvo veliki je problem današnjice koji se odnosi na čitav spektar prepreka koje mnogim ženama diljem svijeta onemogućuju pristup osnovnim menstrualnim potrepštinama poput uložaka, tampona i lijekova protiv bolova, a ono isto tako uključuje i širok dijapazon problematika koji uključuje i neznanje, stigmatizaciju i sram oko same menstruacije, a što posljedično ima utjecaja i na obrazovanje, posao i brojne druge svakodnevne aktivnosti.
Složivši se da je to problem koji se tiče društva u cjelini, a o kojemu se premalo priča, Libresse je kao vodeći brend u području ženske higijene u Hrvatskoj odlučio pokrenuti kampanju naziva “Ti pomažeš, Libresse nagrađuje” ne bi li time postali aktivni sudionici u ovoj značajnoj borbi, a pritom potaknuli i ostale članove i članice društva da postanu aktivnim dijelom promjene.
Ida Prester
Veliki problem u svim zemljama svijeta
Tako se u sklopu predstavljanja kampanje održao razgovor s Marijom Trcol, Ivom Stefanovski Horvatić i Lanom Par, kojeg je moderirala Ida Prester.
Uvertira u predstavljanje kampanje bio je osvrt Marije Trcol, izvršne koordinatorice riječke udruge PaRiter, na istraživanje o menstrualnom siromaštvu koje je spomenuta udruga provela prije tri godine. Istraživanje je provedeno online, a upitniku je tada pristupilo oko šest tisuća žena.
Trcol je podijelila s neke od (poražavajućih) rezultata, poput podatka da je trećina žena u Hrvatskoj prisiljena štedjeti na menstrualnim potrepštinama, te da si deset posto građanki obuhvaćenih istraživanjem ne može priuštiti dovoljnu količinu menstrualnih potrepština.
Na pitanje moderatorice je li se nešto promijenilo odgovorila je:
“Popravilo se utoliko što se više priča o tom problemu. Ono što me oduševilo je količina inicijativa i ljudi koji se počeli baviti tim problemom. Pozitivni pomaci se događaju, ali uvijek može bolje. Nadamo se novom istraživanju koje bi obuhvatilo i one građanke koje snimo uspjeli obuhvatiti prethodnim, a nemaju pristup internetu”.
Marija Trcol
Skupina kojoj je itekako vrijedno pomoći
Menstrualno siromaštvo je tabu tema o kojoj se i dalje nerado govori, a koju je među prvima ciljano pokrenuo upravo Libresse.
Iva Stefanovski Horvatić je u ime brenda kazala da se Libresse kao tržišni lider osjetio prozvanim da ozbiljno i glasno krene progovarati upravo o toj temi, te se ususret novoj prisjetila kampanje “V za vaginu” iz 2022. koja je imala cilj destigmatizirati menstruaciju i podići svijest o menstrualnom siromaštvu.
“V za vaginu bio je sveobuhvatan projekt koji je prikupio puno pohvala i podrške što nas je osnažilo da razmišljamo o dugoročnijim projektima”, kazala je, te nadodala kako se kao rezultat toga puno kompanija počelo javljati i aktivirati po tom važnom pitanju.
Iva Stefanovski Horvatić
Novu kampanju predstavila je Maša Bašić, istaknuvši kako Libresse i u ovoj godini nastavlja borbu protiv menstrualnog siromaštva, ovaj put s ciljem osiguranja sredstava za sva javna sveučilišta u Republici Hrvatskoj.
“Vlada već odvaja financijaška sredstva za osnovne i srednje škole, a ovoj skupini je itekako vrijedno pomoći. Studentski period je izazovan utoliko što se mladi sele iz obiteljskih domova u druge gradove i žive samostalno, dok je budžet često premalen.
Maša Bašić
S time se složila i Lana Par, predsjednica Studentskog zbora Sveučilišta u Rijeci, koja je istaknula zadovoljstvo time što su upravo studenti prepoznati kao ugrožena skupina.
“Studenti su socijalna kategorija jer nemaju svoje prihode, uz rast troškova života ponekad je zaista teško odvojiti za menstrualne proizvode”, kazala je nadodavši:
“Uloga Studentskog zbora kao i Sveučilišta je ta da širimo tu svijest, a sam ovaj projekt kao i istraživanje udruge PaRiter su pokazatelji koliko je bitno da se akteri iz svih slojeva društva pokrenu i da svi zajedno radimo na tom problemu“.
Lana Par
“Ti pomažeš, Libresse nagrađuje”
“Ovime želimo pomoći studenticama da barem o tome ne moraju razmišljati i da se mogu fokusirati na nastavu i učenje”, istaknula je Bašić, otkrivši da će službeni početak kampanje biti 2. travnja, a trajati će sve do 31. svibnja gdje će svakim kupljenim proizvodom Libresse donirati 15 centi.
Kako bi dodatno motivirali sugrađane i sugrađane na sudjelovanje u kampanji, Libresse je osigurao brojne vrijedne nagrade.
“Apeliram na sve da se uključe u vrijednu akciju, jer to je ipak problem društva u cijelosti. Ovim projektom direktno pomažemo da studentice neometano pohađaju nastavu te da se brinu o svom obrazovanju i zdravlju. Voljela bih da ova kampanja bude poticaj i i inspiracija da svi radimo na promjenama!”, zaključila je.