NOVA KOLEKCIJA ZA PROLJEĆE/LJETO

Kreatorica Diana Viljevac: ‘Svatko zaslužuje dozu luksuza’

Sandy Uran

Foto: Karmen Poznić Božić

Foto: Karmen Poznić Božić

U razgovoru otkrila je nastaju kreacije koje odišu bezvremenskom elegancijom, što je inspirira te čemu treba težiti kad su u pitanju odjevni predmeti koje definiramo dugoročnom investicijom

Proljeće je idealno vrijeme za pokretanje, započinjanje nečeg novog. Ta se misao odnosi i na modu i nove modne kolekcije u čijim kreacijama možemo uživati tijekom lijepih proljetnih dana. Stoga je i ovotjedni modni razgovor s renomiranom modnom kreatoricom Dianom Viljevac fokusiran na njezinu novu kolekciju za proljeće 2023.



Kako nastaju kreacije koje odišu bezvremenskom elegancijom, što je inspirira, čemu treba težiti kad su u pitanju odjevni predmeti koje definiramo dugoročnom investicijom, te koja je njena poslovna filozofija, otkrila je u razgovoru za Life.


Žensko tijelo na prvom mjestu


Vremena nisu nimalo jednostavna, no ipak valja uživati u životu i priuštiti si dozu sreće. Kako ste kazali u najavi, novoj proljetnoj kolekciji podarili ste dozu luksuza. Što za vas predstavlja doza luksuza u svakodnevnom životu?


“Istina, nova kolekcija započeta je s mišlju da nakon nekoliko burnih godina svatko od nas zaslužuje dozu luksuza, a ono što ja mogu ponuditi ženama koje vole modu i kvalitetan dizajn, su vrhunski materijali koji zaista mijenjaju smisao mode.



Za mene je luksuz ipak ono što mi u užurbanom životnom stilu najviše nedostaje, a to je vrijeme provedeno s obitelji, prijateljima, opuštanje vikendima i istinsko uživanje u miru. Obična kava s prijateljicom više nije tako jednostavna za dogovaranje, te i to smatram svojevrsnim luksuzom, a vrijeme provedeno u okruženju s meni bliskim i dragim ljudima napuni mi baterije da bih kasnije mogla uživati i u obavezama.


Isti osjećaj zadovoljstva i sreće preplavi me svaki put kad vidim zadovoljnu ženu koja s osmijehom na licu izlazi iz mog dućana, jer znam da sam osmislila i izradila nešto što je drugoga razveselilo. Nema ljepšeg osjećaja!”.


Vratimo se modi i ovogodišnjoj kolekciji. Koja je bila nit vodilja tijekom stvaranja haljina koje odišu elegancijom?


“Volim reći da moje kreacije uvijek na prvo mjesto stavljaju žensko tijelo i da biram jednostavnost, minimalizam i klasiku kao okosnicu svake kolekcije, pri čemu svake sljedeće sezone samo nadograđujem ideje i zamisli kako bih još poboljšala primarnu ideju, te smišljam nove detalje kojima žene mogu obogatiti haljinu, naglasiti neki dio tijela ili prikriti nešto čime nisu zadovoljne.



Ove godine je ta nadogradnja išla u smjeru elegancije podignute luksuznim materijalima, te sam u svoju ionako bogatu paletu boja dodala još desetke nijansi kako bi zaista svaka žena mogla odabrati svoju boju za posebnu haljinu ili kombinezon.


Krojevi i dalje odišu ženstvenošću, variraju od klasične elegancije, romantike i damskog stila, sve do odvažnih haljina s korzetima i pomalo neobičnih modela s predimenzioniranim detaljima koji privlače pozornost. Kad sam na tim modelima dobila viziju materijala koji je lak i nježan poput pera, idealan za ljeto, vrhunske kvalitete, znala sam da je ovo godina kad ću ponuditi dašak luksuza svima koji su ga nestrpljivo čekali”.


Ambicije ostaju u Hrvatskoj


Što biste savjetovali klijenticama, u kojim prigodama da odjenu vaše haljine?


“Većina mojih haljina automatski se veže za posebne prigode – vjenčanja, maturalne večeri, krštenja, bez obzira na to u kojoj ulozi na tim prigodama se moje klijentice nalaze, no uvijek pazim na to da moji modeli budu prilagodljivi i nosivi, te rijetko radim komade koji su zamišljeni samo za jedno nošenje.


Osim što sve haljine koje sam izradila možemo naknadno doraditi skraćivanjem, dodavanjem ili skidanjem rukava i sličnim preinakama, naglašavam da se većina mojih modela može kombinirati modnim dodacima koji mijenjaju samu namjenu haljine. Dodavanjem remena kako bismo istaknuli struk, haljina koju ste nedavno nosili na vjenčanju može se bez problema pretvoriti u idealnu dnevnu kombinaciju.


Ideja je zaista mnogo, samo treba pustiti maštu da proradi kako biste smislili mnogobrojne kombinacije s mojim modelima”.


Dodjela Oscara je iza nas. Vjerujem da bi neka vaša elegantna toaleta lijepo izgledala na holivudskom crvenom tepihu? Imate li ambicije »probiti se« u inozemstvu?


“Uvijek mi je lijepo čuti i pročitati tako pozitivan komentar o mojim haljinama, no moje ambicije ostaju u Hrvatskoj, među hrvatskim ženama koje i u »običnim« modnim kombinacijama mogu stajati uz bok najpoznatijim licima svjetske filmske ili glazbene industrije.



Hrvaticama ne nedostaje samopouzdanja i stila i obožavam raditi za njih jer su one ideje i mašta o kojoj smo ranije govorili karakteristike koje krase većinu naših žena. Vole modu, eksperimentiranje stilovima, odvažne su i ne boje se zakoračiti u sasvim novi modni svijet. Pripremam još mnogo noviteta za ovo naše područje i potpuno sam zadovoljna i ostvarena kad vidim svoju haljinu i na našim manifestacijama i crvenim tepisima”.


Prednost prirodnim materijalima


Lijepe haljine mogu biti dugoročna modna investicija, a nije sramota reciklirati ih svakih nekoliko godina, što je u trendu i kod okrunjenih glava. U tom kontekstu važno je naglasiti kvalitetan materijal. Koji su vaši favoriti: svila, viskoza…?


“Uvijek dajem prednost svemu prirodnom i materijalima koji pružaju nešto dodatno, nešto više od samog lijepog izgleda, zato svakako biram viskozu koja ima UV zaštitu, ne zadržava bakterije, zbog čega omogućava prozračnost i dugotrajnost, i odjeća izrađena od takvog materijala, bez obzira je li u pitanju duga, svečana haljina ili košulja za dnevnu kombinaciju, uvijek je dobra investicija.


Svilu također ističem kao jedan od dražih materijala jer ljeti nema ljepšeg osjećaja od lagane i lepršave svilene haljine u kojoj nećete osjećati sve negativne posljedice visokih temperatura. Ovisno o prigodi i kroju haljine, ne zanemarujem niti udobnost i ljepotu satena, čvrstoću i kvalitetu pamuka, rastezljive materijale koji se prilagođavaju tijelu, a sve su to materijali koje imam u ponudi u svojim kolekcijama, jer želim zadržati mogućnost odabira za žene s različitim ukusima.



Važno je naglasiti da više ne živimo u vremenu kad se slijepo prate trendovi i kad je važno nositi nešto viđeno na svjetskim pistama, iako je većinom u pitanju neudobna ili manje kvalitetna odjeća. Biranje i kupnja kvalitetne haljine koja može biti izrađena po mjeri, gdje žena može sama odabrati boju koja komplimentira njenom tenu, boji kose ili dodacima s kojima je želi ukrasiti uvijek treba shvatiti kao ulog za budućnost, jer je pametno posjedovati barem jedan komad odjeće koji će uvijek biti u planu, ako ne pronađete nešto novo za posebnu prigodu”.


Za nastup na Dori Lorena Bućan odjenula je vašu kreaciju. Kako je došlo do suradnje?


“Predivna Lorena je 2020. nastupila na Dori u mojoj kreaciji i s oduševljenjem sam pratila kako je bojom i efektom duge, raskošne haljine dodatno naglasila značenje pjesme, a tako se osjećam uvijek kad netko s naše estrade odabere baš moj model za predstavljanje publici.


Do suradnji najčešće dolazi spontano ili putem preporuke, jer sam u više od 10 godina rada surađivala s mnogim poznatim ženama iz svijeta glazbe, mode, televizije i filma, a s obzirom na to da sve kreacije izrađujem i po mjeri u što kraćem roku, suradnje se događaju i zbog jednostavnosti oko dogovora, što je vrlo važno i meni, i klijenticama”.


Kolekcije prepune boja


Kad su u pitanju modni detalji poput torbica, remena, ili možda marama, što vas inspirira za nove kolekcije?


“Modne detalje gledam kao »točku na i« svake modne kombinacije i osobno jako volim torbice i remenje, te uživam u kombinacijama koje to omogućuju. Inspiraciju za modne dodatke koje kreiram vrlo lako pronalazim u aktualnim kolekcijama haljina, kombinezona, suknji i sakoa koje imam u ponudi, jer me žene koje kupuju u mom dućanu često pitaju kakva bi torbica, cipele ili neki drugi modni dodatak pristajao na odjeću koju su izabrale.



Kako su sve moje kolekcije prepune boja i ne bojim se uvrstiti jarke boje u zimske kolekcije, niti tamnije nijanse u ljetne kolekcije, moj prvi izlet u izradu modnih dodataka prije nekoliko godina bio je inspiriran upravo idejama kako i čime obogatiti svečane odjevne kombinacije.


I za modne dodatke uvijek biram mnogo boja i jednaku pažnju posvećujem takvim detaljima, kao i samom dizajnu, te su reakcije i više nego pozitivne”.


Boje su iznimno važan element u modnoj priči. Kako ih vi odabirete?


“U modnoj priči, ustvari, sve je podjednako važno, no kad kreirate novu kolekciju, morate se fokusirati na harmoniju boja i dizajna, svih ostalih detalja koji određeni odjevni predmet čini drukčijim od ostalih, kako biste mogli započetu priču i dovršiti kako ste zamislili.


Često stavljam fokus na boje, ponekad i uzorke, i na samom početku izrade kolekcije moram vizualizirati kako bi se određena boja složila sa zamišljenim krojem, potom slažem ideje prema inspiraciji za kolekciju i taj proces traje puno dulje od same izrade odjevnih predmeta i svega onog što dolazi pri samom kraju.


Kao što sam već navela, osobno nemam problema s implementiranjem neočekivanih boja u određenu sezonu i često se igram i možda plešem po rubu s odabirom boja za svoje kolekcije, no ne želim se ukalupljivati prema uopćenim mišljenjima što se kad treba nositi. S obzirom na to da su moje klijentice zadovoljne činjenicom da uvijek mogu same izabrati boju koju žele, vjerujem da je pristup kojeg se držim uspješan”.


Bezvremenska elegancija


U kojoj mjeri morate napraviti kompromis kad planirate novu kolekciju u kontekstu aktualnih modnih trendova?


“Određeni kompromisi uvijek postoje, no ne brinem oko toga i do sad nisam nailazila na probleme niti s inspiracijom, niti s reakcijama na nove kolekcije. Ne bih rekla da se toliko držim kompromisa zbog aktualnih trendova, jer je okosnica svake moje kolekcije klasika i zbog toga imam zaista mnogo prostora oko smišljanja i kreiranja novih modnih poslastica, više pazim na prihvaćene kodekse odijevanja kako bih klijenticama olakšala potragu za komadima za posebne prigode.


Zbog toga u svaku kolekciju uvrstim nekoliko modela koji su po svemu prihvatljivi, i dužinom, i otkrivenošću dekoltea, bojom ili materijalom, jer znamo da neke prigode poput krštenja ili vjenčanja, ili pak obična poslovna kombinacija, ne trpe ekstravaganciju niti eksperimente.


Sami modni trendovi ne znače mi toliko da bih u potpunosti mijenjala srž svog brenda koji je godinama poznat po bezvremenskoj eleganciji i modelima koji ističu ljepotu ženskog tijela, držim se svog recepta i radije nudim mogućnost sitnih preinaka na svakom modelu koji će klijentice približiti trendu kojemu se priklanjaju.


Brojne modne kuće osim modnih kolekcija svoju kreativnost usmjeravaju i na kozmetiku, posebno parfeme, ali i na područje dizajna interijera. Imate li želju oplemeniti prostor nekim detaljem s vašim potpisom?


“Prostor u Dežmanovoj 4 sam zamišljala mnogo godina prije nego sam tamo otvorila dućan i moram priznati da je ispao upravo onako kako sam htjela. Željela sam da se kupci osjećaju ugodno, da je naglasak na odjeći te je prostor uređen minimalistički, ispunjen ugodnim i toplim bojama, i cijeli dućan na neki način ima moj potpis jer se kroz njega proteže ista estetika koju primjenjujem i na svojim kreacijama.


Iskorak u drugo područje dizajna trenutno nije u mojoj viziji, jer još nisam ispunila niti polovicu svega zamišljenog u modnom dizajnu, te se čvrsto držim svoje struke koja mi je ujedno i strast, i radujem se novitetima koje ću predstaviti u modi”.


Personalizirani pristup


Pandemija je dosta uzburkala život. Kako stoje stvari u pogledu organiziranja modnih revija i uklapa li se takva vrsta promocije u vaše viđenje modnog marketinga?


“Niti prije pandemije nisam predstavljala svoje kolekcije na modnim revijama, ne zato jer imam bilo kakvo negativno mišljenje o istima, već je moje viđenje predstavljanja vlastitih kolekcija išlo u nekom drugom smjeru.


Vrlo brzo nakon pokretanja brenda postigla sam odličan odaziv i interes na društvenim mrežama, a kasnije je sve veći broj žena povezivao moje kreacije s osobnim doživljajem i isprobavanjem, zbog čega sam nastavila s istim načinom rada, te inzistirala na tome da osobno provodim vrijeme s klijenticama, dajem im savjete, te ih na neki način upoznam prije nego im preporučim neku od kreacija.


Modne revije su izvrsno medijski popraćene i vjerujem da je za mnoge brendove to odličan marketing, no ja sam se pronašla u direktnoj komunikaciji s kupcima i to mi je i dalje najdraža vrsta promocije“.


Za kraj nam otkrijte kakvi su vam planovi: oni kreativni, ali i oni poslovni?


“Nova kolekcija za proljeće i ljeto 2023. je tek izašla, ali priznajem da već smišljam nešto novo i ovim putem ću otkriti da se pripremam na veliku promjenu i iskorak radeći na projektu koji u Hrvatskoj još nije viđen u obliku kakvom ću ga ponuditi.


Voljela bih ostvariti još mnogo toga, možda se i proširiti i izvan Zagreba, iako su svi moji modeli dostupni u web-shopu jer su tijekom godina i moje klijentice navikle na taj osobni doživljaj pa nerijetko putuju stotine kilometara kako bi isprobale jednu haljinu, i to je svakako nešto čemu ću se u budućnosti posvetiti, ali prije toga želim ostvariti svoj kreativni plan za ovu godinu i vjerujem da ću razveseliti mnoge Hrvatice onim što sam zamislila.


Odjenula bih Charlize Theron

Da vam se pruži prilika, koju biste filmsku divu voljeli vidjeti u svojoj kreaciji?

“S mnogim sam divnim ženama i poznatim licima već surađivala, s nekima te suradnje tek očekujem u budućnosti i teško mi je odabrati jednu osobu koju bih voljela vidjeti u svojoj kreaciji, no kad bih morala birati, htjela bih da to bude žena s karakterom koja nije samo fizički lijepa, već posjeduje stav zbog kojeg modna kreacija dodatno dolazi do izražaja jer je ponekad potrebno znati nositi nešto što je netko drugi zamislio za vas. U ovom trenu rekla bih da je Charlize Theron, sa svojom hipnotizirajućom ljepotom i elegancijom kojom odiše, najbliže ženi kakvu sam zamislila”.