FOTO/Unsplash
Zašto si zadajemo toliko posla?
povezane vijesti
Naši životi postaju sve zauzetiji i složeniji, a popis zadataka koje si svakodnevno zadajemo postaje sve kompliciraniji. Pronađimo način da pojednostavimo vaš popis obaveza kako biste mogli odrediti prioritete i biti produktivniji.
U današnjem užurbanom svijetu uvijek se čini da ima nešto za raditi, s nekim se vidjeti ili nekamo otići. Čini se da naš popis zadataka traje dulje od našeg dana i obično se prenosi do sutra u jednom beskonačnom ciklusu. Mnogi od nas prisiljavaju se da postignemo previše u prekratkom vremenskom razdoblju. Događaju se stvari koje nismo planirali ili traju dulje od očekivanog. Dakle, na kraju ne završimo sve.
Ponekad bismo trebali stati i zapitati se jesmo li zauzeti zato što moramo biti ili samo zbog toga? I, jesmo li zapravo zauzeti pravim stvarima?
Ako smo zauzeti, ne znači da smo važniji
To svakako ne znači da smo više ispunjeni da su naši životi vrjedniji niti da imaju dodanu vrijednost od osobe pored nas koja ima manje posla. Zauzeti ne znači da smo produktivniji ili učinkovitiji.
Ni to nije točna mjera koliko naporno radimo. U nekim periodima života, neki ljudi su uglavnom zaposleniji od drugih. Međutim, kada postanete previše zauzeti i to dovodi do frustracije, tjeskobe, umora, stresa, preopterećenosti ili samo osjećaja da niste u skladu sa životom koji biste željeli voditi, onda je možda vrijeme za ponovnu procjenu stvari.
Možda biste mogli:
- Naučite govoriti više “ne”
- Bolje odrediti svoje zadatke
- Delegirati zadatke ili zatražite pomoć
- Biti organiziraniji
- Pogledati svoj popis obaveza.
Stvarate li popis zadataka koji je strateški, učinkovit i koristan ili samo bacate misli na papir i nadate se da ćete sve to ispuniti do spavanja? Ako ste to vi, onda vjerojatno nećete baš dobro spavati!
Kako sastaviti kvalitetan popis obveza?
Pogledajmo sada neke smjernice o tome kako napisati dnevni popis zadataka, kako biste bili učinkoviti i obavili stvari i, naravno, kako bi bili jednostavni i efikasni, piše Balance Through Simplicity.
Odaberite samo 3-5 stvari
Kako biste bili sigurni da ćete obaviti najvažnije stvari, odaberite samo 3-5 stvari koje su najvažnije ili najhitnije. Ako cijeli popis bude pun važnih ili hitnih stvari, malo je vjerojatno da ćete i jednu od njih obaviti. Ako odaberete samo 3, veća je vjerojatnost da ćete ih sve završiti.
Odredite prioritete
Navedite odabranih 3-5 stavki prema važnosti i/ili hitnosti. Stavite najvažnije (ili najhitnije) na vrh. To su zadaci koji imaju najveće posljedice ako ih ne ostvarite. Navedite ostale svoje zadatke u padajućem redoslijedu prioriteta.
Budite konkretni
Nemojte samo pisati ‘Očistite kuću’. Navedite je li to gore ili dolje, kuhinja ili kupaonica, pranje ili mijenjanje posteljine. Budite jasni o tome što zadatak zapravo uključuje i stoga što zahtijeva od vas u smislu vremena, energije i resursa. Možete zamisliti koliko će to trajati i, u ovom primjeru, imate li sve proizvode za čišćenje koji su vam potrebni za obavljanje posla!
Podijelite velike zadatke na manje
Ako imate nekoliko velikih zadataka za koje se čini da samo zauzimaju mjesto na vašem popisu (a kamoli vrijeme potrebno za dovršetak samog zadatka), provedite trenutak rastavljajući ih na manje zadatke. Zatim možete podijeliti ove zadatke na nekoliko dana i učiniti ih lakšim i manje teškim za postizanje.
Budite realni sa svojim očekivanjima
Pokušajte ne stavljati previše na svoj popis obaveza u slučaju da stvari potraju dulje od očekivanog ili ako nemate puno vremena. Bolje je da se nađete s malo viška vremena na kraju, umjesto da vam ponestane vremena i da se zbog toga osjećate pod stresom.
Krenite dalje ako zapnete
Ako zapnete, idite dalje i vratite se tome. Ako je nešto teže nego što ste isprva mislili, traje dulje nego što ste očekivali ili ako ste jednostavno zapeli, ostavite to za trenutak i vratite se tome drugi put sa svježim očima i umom. Nemojte provoditi godine boreći se s tim. Zadržite ga na svom popisu obaveza još jedan dan i ponovno ga pregledajte kada se budete osjećali spremni.