FOTO: Jaka Koren
aDORAble izrađuje homemade prehrambene proizvode s izvornim i prirodnim sirovinama i aromama
povezane vijesti
Postoje oni proizvodi koji kao prstom sudbine dospiju u vaše ruke. Ambalaža odmah privuče vašu pažnju, a sami proizvod u vama budi želju za dodatnim istraživanjem. To se dogodilo nama kada smo na poklon drage prijateljice dobili aromatiziranu sol hrvatskog brenda aDORAble. Salata se pretvorila u pravu rapsodiju okusa, a mi smo morali doznati priču koju skriva aDORAble.
Iza ovog upečatljivog, slasnog, must try brenda krije se Daniela Drčec koja izrađuje organske prehrambene proizvode. Svi proizvodi su homemade i 100 % prirodni, napravljeni s pomno probranim i precizno doziranim sastojcima.
Priča aDORAble brenda započela je na otoku Krku, točnije u Portu, gdje je Daniela na djedovini izgradila apartmansku kuću.
“Do značajnijih promjena je došlo prije nepunih šest godina, nakon mog otkaza u korporaciji. Tada više nisam bila samo ‘vikendaš’ nego sam na Krku boravila gotovo pola godine.
Orijentirana na zadovoljstvo gosta tražila sam različite načine kako bih se istaknula. Tako sam otvorila book corner, kids corner, info pult s materijalima s otoka Krka, regije, ali i cijele Hrvatske, dovukla staru barku ispod smokve i preuredila ju u mjesto ugodnog druženja s gostima, posadila začinski vrt i dr.”, započinje svoju priču Daniela.
Kroz izravni kontakt primijetila je kako goste zanima priča o lokalnoj hrani, vinu, izvornim okusima koje ne mogu kušati u svojim zemljama.
“Kako sam i sama nakon napuštanja korporacije krenula za svoju obitelj birati namirnice provjerenog izvora, više kuhati i promišljati u tom smjeru, tako sam krenula i s prvom proizvodnjom pekmeza i aromatiziranih soli.
Bio je to svojevrsni odgovor na sveprisutne plastične kineske delfine s ‘Croatia’ natpisom. Komercijalni proizvodi su uglavnom puni umjetnih aroma i šećera (kada je o pekmezima riječ), a ja sam htjela postići onaj wow efekt i probuditi dugo uspavana osjetila s izvornim, prirodnim sirovinama i aromama”, objašnjava Daniela.
I posve je u pravu. Dovoljno je samo pomirisati aDORAble proizvode kako bi zazubice krenule, a samo mrvica na jeziku budi sva osjetila. Domaće je domaće, ne kaže se bez razloga.
aDORAble je započeo kao Danielina avantura izvan zone komfora
Daniela je prije pokretanja vlastitog brenda dugo godina radila u korporaciji, no u jednom trenutku je odlučila posve promijeniti svoj život. Nakon napuštanja poslovnog kotla korporacije točno je znala što želi, ali i što nipošto ne želi u budućnosti.
Dala si je vremena, išla korak po korak, a to ju je danas dovelo do uspješnog brenda aDORAble.
“Dosadašnje iskustvo mi govori da je dobro ne preskakati stepenice, u bilo kojem poslu pa tako i u vlastitom biznisu. Puno puta sam, naravno, htjela ubrzati stvari, ali pokazalo se da su baš ta brzina i taj put bili pravi.
S vremenskim odmakom smatram da mi je najveći izazov bio promijeniti korporativni način ponašanja i razmišljanja, fokusiranost isključivo na rezultat, lekcija strpljenja kao i lekcija zahvalnosti na malim dnevnim stvarima.
Glavni izazov mi je bio upravo to: napustiti sve staro – od okoline, obrazaca ponašanja, načina odijevanja, načina razmišljanja i sl., te se upustiti u avanturu izvan zone komfora. Poruka manje iskusnoj Danieli bi bila da smanji vlastita (visoka) očekivanja i da puno lakše i prije zatvori neka vrata kako bi se nova otvorila.
Strah od poslovnog izleta u nepoznato vjerojatno bi bio i manji da nemam obitelj. Uz obitelj osjećam odgovornost da promislim više od jednom o nekoj odluci ili smjeru.
Zato sam i odabrala pristup dan po dan, korak po korak te prvo krenula proizvoditi za obitelj, goste, prijatelje, zatim sam otvorila OPG-a tek početkom ove godine krećem s otvaranjem tvrtke”, ponosno priča Daniela.
Ima i na što biti ponosna. Možda zbog obitelji osjeća veću odgovornosti i pritisak, ali isto tako joj je obitelj podrška. Iza brenda uz Danielu stoji njen suprug Ivan te mali pomagači, djeca Josipa i Dora, po kojoj je brend i dobio naziv.
“Suprug je kao ljubitelj ljutog zaslužan za razvoj našeg ljutog programa na koji smo posebno ponosni. Cijela obitelj sudjeluje u procesu od sjemenke (sadnje chilija) do finalnog proizvoda.
Podrška obitelji je uistinu važna, tako da mi je neizmjerno drago da je moja obitelj uz mene. Svatko u obitelji doprinosi razvoju aDORAble brenda sukladno dobi, znanju i vještinama tako da svi doživljavamo aDORAble kao naš, zajednički, obiteljski projekt i uspjeh.”
Obožavani aDORAble pekmezi napravljeni su od samo tri sastojka
Svoju priču ovaj hrvatski brend je započeo s pekmezima i aromatiziranim solima. Zapravo je Daniela htjela svojoj vlastitoj djeci pronaći adekvatnu zamjenu za komercijalne namaze pune šećera i umjetnih aroma te kasnije stvoriti dodanu vrijednost poklanjajući ih svojim apartmanskim gostima ili pak prijateljima i rodbini.
Zadnjih godina Daniela isključivo poklanja svoje vlastite proizvode ili pak proizvode drugih malih proizvođača koje želi podržati.
Tajna neodoljivih aDORAble pekmeza leži u isključivo organski uzgojenom voću te principu “manje je više”. Pri izradi Daniela koristi samo tri sastojka: organski uzgojeno zrelo voće, bio šećer šećerne trske te agar agar.
“Radim prema vlastitoj recepturi koja je rezultat i mješavina tradicionalnih recepata, tuđih iskustava i mojih dosadašnjih iskustava, s ciljem maksimalnog očuvanja boja i okusa. Agar agar je zdravija i vegan friendly inačica komercijalnih želina. Tajni dodatak je definitivno detalj da su svi proizvodi rađeni uistinu s ljubavlju :)! Dakle, odgovor bi bio: kvalitetna sirovina i tajna receptura uz tajni sastojak 🙂 !”, objasnila je Daniela.
Kako nastaju aromatizirane soli?
Aromatiziranu sol aDORAble je počeo izrađivati jer je Daniela teško pronalazila dobre sirovine i proizvode, posebno one autohtone proizvedene u Hrvatskoj.
“Kada sam otkrila bio certificiranu Ninsku morsku sol bila je to ‘ljubav na prvi pogled’. Vrhunsku sirovinu odlučila sam oplemeniti tada viškom začinskog i samoniklog bilja, a sve ostalo je povijest :-). Danas proizvodim dvadesetak okusa aromatiziranih soli i vjerujem da tu brojka neće stati.”
Bio kristalična morska sol oplemenjuje se s dodacima, poput organski uzgojenog začinskog bolja, chili papričica, rajčica, samoniklog bilja, gljiva, citrusa i drugih sirovina. Pri izradi se koristi kombinacija raznih tehnika.
“Mislim da je to i moja glavna komparativna prednost. Ne radim ‘copy paste’ već svakoj kombinaciji okusa dajem svoj osobni ‘touch’. Aromatizirane soli mogu se koristiti kao ‘finish salt’ ili za kuhanje, ovisno o preferencijama. Ideja je da ‘podignu’ svakodnevna, ‘obična’ jela, ali da se mogu nositi i s izazovima posebnih, svečanih menija.
Na Instagram i Facebook profilu često objavljujem recepte, tj. preporuku primjene svojih proizvoda, a posebno sam ponosna na suradnju s Nastasjom Chiarom Petrić, mamom i cheficom s bloga Chiarin tanjurić koja je kreirala stručnu preporuku primjene za sve okuse aDORAble aromatiziranih soli.”
Aromatizirana sol s autohtonom sortom grožđa s otoka Krka
Kompletna preporuka primjene nalazi se i na službenom webu odnosno webshopu. Uz preporuku koja može olakšati prve korake i ohrabriti vas za korištenje, sve aDORAbleljupce Daniela poziva na istinsko uživanje u kuhinji i eksperimentiranje s okusima.
“Bio morska sol sadrži puno više minerala od, npr. kuhinjske soli koja prolazi kroz razne procese (od izbjeljivanja do dodavanja umjetnih minerala) ili pak popularne himalajske.
Smatram da naša, hrvatska, morska sol zaslužuje puno veći medijski prostor, prostor u našim kuhinjama, ali i kao food souvenir za goste koji posjećuju Hrvatsku.
Želja mi je kroz aromatizirane soli ispričati priču o okusima Hrvatske unutar projekta #aDORAbletasteofcroatia te aromatizirane soli pozicionirati u top 10 food souvenirs Hrvatske. Također htjela bih nastaviti razvijati okuse aromatiziranih soli autohtonih hrvatskih sorti grožđa, odnosno vina.
Za sada sam led probila sa sansigotom, autohtonom sortom koja se od izumiranja spasila upravo na otoku Krku.”
Daniela širi asortiman brenda prije svega prema proizvodima koje i njena obitelj rado konzumira. Objašnjava kako preko ljeta ne kupuju komercijalna pića, već konzumiraju svoje sirupe.
“Gostima je drago kušati nešto novo i gotovo uvijek se oduševe hladnim i ukusnim osvježenjem. Od prošle godine krenula sam i sirupe raditi s bio šećerom šećerne trske kako bi proizvod bio bliži što široj populaciji.
Uz malo truda kao primjerice kockice leda s listićima mente, kadulje, ružmarina, lavande, jestivog cvijeća, limuna ili bobičastog voća. Za potrebe ljetnih jestivih dekoracija posadila sam i mini organski vrt s jestivim cvijećem.
Inspiraciju za širenje asortimana pronalazim svuda oko sebe. Ponekad me privuče boja, ponekad okus ili miris, a ponekad jednostavno priča koja stoji iza namirnice/sirovine koju želim koristiti. Dio namirnica uzgajamo sami na obiteljskom OPG-u, a dio nabavljam od provjerenih proizvođača koji se bave organskom proizvodnjom.”
Koronavirus je u mnogočemu promijenio našu svakodnevicu, no čini se da je donijela i neke pozitivne promjene. Postali smo svjesniji koliko je za naše zdravlje, ali i ekonomiju, važna kupnja i konzumacija bio proizvoda proizvedenih u Hrvatskoj.
“Primjetan je puno veći interes za malim lokalnim proizvođačima i to mi je osobito drago. Ne samo zbog mog brenda, naravno, nego i zbog svih ostalih malih proizvođača koji ručno, s ljubavlju proizvode u Hrvatskoj.
Početkom prošle godine krenula sam s besplatnom formom (google forms) za online narudžbu, a na jesen sam aktivirala i webshop koji sam osvojila na IG darivanju zahvaljujući trojcu: tvrtka Comms, Mali poduzetnici i Grazia Hrvatska. Cilj mi je da osim proizvodnje kvalitetnih proizvoda, razvijam i različite kanale prodaje.
Webshop je definitivno jedan od njih i neizmjerno sam zahvalna na osvojenoj nagradi. Mislim da nas je korona sve natjerala da se preispitamo po različitim kriterijima pa je tako došlo i do osvješćivanja po pitanju podrške malim proizvođačima. Ono što je ključno je prepoznati male proizvođače tijekom cijele godine, a ne samo u božićno vrijeme.
Posebice me vesele nova poznanstva i prijateljstva unutar mreže malih proizvođača i spremnost na međusobnu podršku ali i suradnju”, istaknula je Daniela.
Nismo mogli, a da ne upitamo Danielu koja su top tri najprodavanija proizvoda. To pitanje joj je veoma teško palo, ali nakon malo dužeg razmišljanja istaknula je:
“Pekmez od maline i jabuke – zbog zavodljive boje i okusa te svoje strukture i mazivosti; aromatizirana sol s korjenastim povrćem – zdrava alternativa poznatom komercijalnom proizvodu.
Zbog svog sastava (četiri korijena: peršin, celer, mrkva, peršin i tri lista – peršin, celer i ljupčac), visokog udjela povrća te okusa koje daje svakodnevnim jelima (bistre juhe, krem juhe, variva, gulaš, saft, temeljac za rižoto i sl.); aromatizirana sol chili – razlikuje se od ostalih dostupnih proizvoda na tržištu zbog kombinirane tehnike proizvodnje, bogatog okusa i visokog postotka chilija.”
Inače aDORAble proizvode možete kupiti putem službenog webshopa, na nekoliko portala te u par dućana zdravom hranom, vinoteci, mesnici te concept storeu u Zagrebu, Cresu i Dubrovniku. Cijena proizvoda se kreće od 15 do 35 kn.
“Uživajte u svojim kuhinjama i eksperimentirajte često i rado, neovisno kuhate li samo za sebe, za obitelj ili za prijatelje!”, poručuje za kraj Daniela.
Mi smo poslušali njen savjet i već sada se aromatizirana sol s crnom maslinom te ona s chilijem ubraja u naše favorite. A tek smo počeli eksperimentirati.