Od početka Tjedna mode u Londonu 1984. godine, modna i tekstilna industrija kontinuirano doprinose značajnom udjelu BDP-u Ujedinjenog Kraljevstva, dosežući čak 6 %.1
povezane vijesti
Ljubitelji mode još uvijek uživaju jer je nakon Tjedna mode u New Yorku, uslijedio Tjedan mode u Londonu koji je ove godine proslavio 40 godina. Veliku obljetnicu organizatori su proslavili prikazom Londona kao svjetske kulturne prijestolnice i kreativne zajednice, stavivši upravo kreativce u centar zbivanja kroz njegovanje mladih talenata i iduće generacije modnih vizionara.
London je jedna od četiri glavne modne prijestolnice poznate po kreativnosti, zajednici i kulturi, samo u modnoj industriji (koja doprinosi oko 21 milijarde funti gospodarstvu) zaposleno je gotovo 900.000 ljudi.
Od početka Tjedna mode u Londonu 1984. godine, modna i tekstilna industrija kontinuirano doprinose značajnom udjelu BDP-u Ujedinjenog Kraljevstva, dosežući čak 6 %.1, stoji u priopćenju organizatora. Godine 1985. modna i tekstilna industrija zapošljavale su 500 000 pojedinaca, a svog početka, Tjedan mode u Londonu doživio je gotovo 800 dizajnera na modnim revijama, prezentacije, revije u salonima i posljednjih godina, onih digitalnih.
Nakon velikog finiša u britanskoj prijestolnici, modni svijet polako seli u Milano…
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Chopova Lowena
Među revijama koje su se ove godine istaknule, svakako je ona brenda Chopova Lowena.
Dizajnerski duo Martina Chopova i Laura Lowena svoje su prijateljstvo započeli tijekom studija na Central Saint Martinsu, a od 2020. su redovite na najvažnijem britanskom modnom događaju, redovito stavljajući naglasak na održivost i ručni rad.
Prijateljstvo bilo glavna tema njihove kolekcije koja nosi naziv “Chukaboo”, što je viktorijanski termin koji opisuje dragu osobu.
Chopova Lowena predstavio je zanimljive suradnje – obuću na kojoj je udružio snage s ASICS-om te kolaboraciju s Hellmann’s majonezom.
Popularna Sofia torbica upotpunjena je žlicom i teglicom majoneze te preimenovana u Margaret, prema Margaret Hellmann’s koja je osmislila originalni recept.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Nensi Dojaka
Brend kojeg obožavaju Rihanna, Emily Ratajkowska i Bella Hadid, svoju je kolekciju predstavio u hotelu St. Pancras Renaissance.
Albanska dizajnerica s londonskom adresom nakon pauze od dvije sezone vratila na Tjedan mode u britanskoj prijestolnici s proljetnom kolekcijom koja je uključivala i neke modne komade nastale u suradnji s brendom Calvin Klein.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Paul Costelloe
Irski dizajner Paul Costelloe uzvanike je odveo u “imaginarni” Pariz svojom proljetnom kolekcijom kojom su dominirale pastelne nijanse plave, žute, zelene i roza boje. Kolekcija naziva “Le ciel est bleu” (nebo je plavo), otvorena je lookovima u pretežno plavoj boji, a modeli su nosili jakne i haljine od tvida. Poneke su modne kombinacije sadržavale cvjetne printeve i volane. Dizajner je liniju opisao kao vrlo mladenačku.
“I dok je London kasnih šezdesetih odnosno ranih sedamdesetih, bio svojevrsna modna prijestolnica, Pariz je bio centar visoke mode u kojemu sam odrastao. Sve je to ostalo u meni pa ova zbirka na neki način održava to razdoblje”, kazao je za Reuters.
Foto: Reuters
Bora Aksu
Dizajner Bora Aksu opisao je svoju majku kao “najveći izvor inspiracije” pa joj je odao počast novom kolekcijom koja je bila prepuna ženstvenih detalja i intrigantnih vezova. Modeli su nosili krojene sakoe, neki s pufnastim ramenima ili rukavima s uzorkom, kao i haljine od čipke i drapira, a neke od dizajna krasilo je i cvijeće. Aksu je koristio paletu boja bijele, blijedo ružičaste, žute i plave, ali s naletima jarko crvene i tamnoplave boje.,
Foto: Reuters
Simone Rocha
Simone Rocha predstavila je kolekciju za proljeće i ljeto uz – balerinske haljinice kojima je dala pomalo mračan zaokret. Irska dizajnerica plesala je na tankoj liniji između koketiranja i melankolije, a baletne tute bile su utopljene u blistave nijanse crvene boje. Kolekcija nije se udaljila od Rochina suštinskog stila, od delikatno ukrašenih komada do prozirnih blijedo ružičastih slojeva, uravnotežujući primarne detalje s mračnom dekonstrukcijom. Balletcore je postao TikTok hit krajem prošle godine, a ove sezone Rocha je pokazala da trend može postati puno više od pukog hira na društvenim mrežama.
Foto: Reuters
TOVE
Samopouzdanje TOVE žene ogleda se kroz snagu predstavljenih profinjenih linija. Nova kolekcija nije izlaženje iz zone komfora brenda kojeg čine prijateljice s jednim ciljem – dizajneriati modernu i ženstvenu odjeću koja će se savršeno uklopiti u užurbani stil života.
Brendu su ime dale po danskoj riječi za snagu i ljepotu, a londonske dizajnerice produciraju vrlo male količine modnih komada, nerijetko od luksuznog materijala. Njihovi se komadi mogu kombinirati čime se stvara bezvremenska garderobna kapsula, pogotovo u novoj kolekciji gdje su prikazale detalje draperije u haljinama od žerseja, kombinezone, haljine i meke krojeve uz lepršave svilene suknje.