40 godina

Gotov je Tjedan mode u Londonu. Predstavljen je živopisni prikaz budućnosti mode

Sanda Milinković

Od početka Tjedna mode u Londonu 1984. godine, modna i tekstilna industrija kontinuirano doprinose značajnom udjelu BDP-u Ujedinjenog Kraljevstva, dosežući čak 6 %.1

Ljubitelji mode još uvijek uživaju jer je nakon Tjedna mode u New Yorku, uslijedio Tjedan mode u Londonu koji je ove godine proslavio 40 godina. Veliku obljetnicu organizatori su proslavili prikazom Londona kao svjetske kulturne prijestolnice i kreativne zajednice, stavivši upravo kreativce u centar zbivanja kroz njegovanje mladih talenata i iduće generacije modnih vizionara.


London je jedna od četiri glavne modne prijestolnice poznate po kreativnosti, zajednici i kulturi, samo u modnoj industriji (koja doprinosi oko 21 milijarde funti gospodarstvu) zaposleno je gotovo 900.000 ljudi.


Od početka Tjedna mode u Londonu 1984. godine, modna i tekstilna industrija kontinuirano doprinose značajnom udjelu BDP-u Ujedinjenog Kraljevstva, dosežući čak 6 %.1, stoji u priopćenju organizatora. Godine 1985. modna i tekstilna industrija zapošljavale su 500 000 pojedinaca, a svog početka, Tjedan mode u Londonu doživio je gotovo 800 dizajnera na modnim revijama, prezentacije, revije u salonima i posljednjih godina, onih digitalnih.


Nakon velikog finiša u britanskoj prijestolnici, modni svijet polako seli u Milano


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli London Fashion Week (@londonfashionweek)



Chopova Lowena


Među revijama koje su se ove godine istaknule, svakako je ona brenda Chopova Lowena.


Dizajnerski duo Martina Chopova i Laura Lowena svoje su prijateljstvo započeli tijekom studija na Central Saint Martinsu, a od 2020. su redovite na najvažnijem britanskom modnom događaju, redovito stavljajući naglasak na održivost i ručni rad.


Prijateljstvo bilo glavna tema njihove kolekcije koja nosi naziv “Chukaboo”, što je viktorijanski termin koji opisuje dragu osobu.


Chopova Lowena predstavio je zanimljive suradnjeobuću na kojoj je udružio snage s ASICS-om te kolaboraciju s Hellmann’s majonezom.


Popularna Sofia torbica upotpunjena je  žlicom i teglicom majoneze te preimenovana u Margaret, prema Margaret Hellmann’s koja je osmislila originalni recept.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Chopova Lowena (@chopovalowena)



Nensi Dojaka


Brend kojeg obožavaju Rihanna, Emily Ratajkowska i Bella Hadid, svoju je kolekciju predstavio u hotelu St. Pancras Renaissance.


Albanska dizajnerica s londonskom adresom nakon pauze od dvije sezone vratila na Tjedan mode u britanskoj prijestolnici s proljetnom kolekcijom koja je uključivala i neke modne komade nastale u suradnji s brendom Calvin Klein.


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Calvin Klein (@calvinklein)



Paul Costelloe


Irski dizajner Paul Costelloe uzvanike je odveo u “imaginarni” Pariz svojom proljetnom kolekcijom kojom su dominirale pastelne nijanse plave, žute, zelene i roza boje. Kolekcija naziva “Le ciel est bleu” (nebo je plavo), otvorena je lookovima u pretežno plavoj boji, a modeli su nosili jakne i haljine od tvida. Poneke su modne kombinacije sadržavale cvjetne printeve i volane. Dizajner je liniju opisao kao vrlo mladenačku.


“I dok je London kasnih šezdesetih odnosno ranih sedamdesetih, bio svojevrsna modna prijestolnica, Pariz je bio centar visoke mode u kojemu sam odrastao. Sve je to ostalo u meni pa ova zbirka na neki način održava to razdoblje”, kazao je za Reuters.



Foto: Reuters

Bora Aksu


Dizajner Bora Aksu opisao je svoju majku kao “najveći izvor inspiracije” pa joj je odao počast novom kolekcijom koja je bila prepuna ženstvenih detalja i intrigantnih vezova.  Modeli su nosili krojene sakoe, neki s pufnastim ramenima ili rukavima s uzorkom, kao i haljine od čipke i drapira, a neke od dizajna krasilo je i cvijeće.  Aksu je koristio paletu boja bijele, blijedo ružičaste, žute i plave, ali s naletima jarko crvene i tamnoplave boje.,



Foto: Reuters

Simone Rocha


Simone Rocha predstavila je kolekciju za proljeće i ljeto uz – balerinske haljinice kojima je dala pomalo mračan zaokret. Irska dizajnerica plesala je na tankoj liniji između koketiranja i melankolije, a baletne tute bile su utopljene u blistave nijanse crvene boje. Kolekcija nije se udaljila od Rochina suštinskog stila, od delikatno ukrašenih komada do prozirnih blijedo ružičastih slojeva, uravnotežujući primarne detalje s mračnom dekonstrukcijom. Balletcore je postao TikTok hit krajem prošle godine, a ove sezone Rocha je pokazala da trend može postati puno više od pukog hira na društvenim mrežama.



Foto: Reuters


TOVE


Samopouzdanje TOVE žene ogleda se kroz snagu predstavljenih profinjenih linija. Nova kolekcija nije izlaženje iz zone komfora brenda kojeg čine prijateljice s jednim ciljem – dizajneriati modernu i ženstvenu odjeću koja će se savršeno uklopiti u užurbani stil života.


Brendu su ime dale po danskoj riječi za snagu i ljepotu, a londonske dizajnerice produciraju vrlo male količine modnih komada, nerijetko od luksuznog materijala. Njihovi se komadi mogu kombinirati čime se stvara bezvremenska garderobna kapsula, pogotovo u novoj kolekciji gdje su prikazale detalje draperije u haljinama od žerseja, kombinezone, haljine i meke krojeve uz lepršave svilene suknje.


A model presents a creation at the TOVE catwalk show during London Fashion Week in London, Britain, September 15, 2024. REUTERS/Hollie Adams