MODERNIZACIJA

Predstavljena nova Coolinarika: Najveći kulinarski portal u regiji u 18 godina prikupio 200 tisuća recepata

Biljana Savić

Coolinarika je najveći kulinarski portal u regiji, u ovih 18 godina uspjeli smo prikupiti 200 tisuća recepata, na cijelom svijetu ne postoji kulinarska stranica koja ima toliko recepata.



RIJEKA – Svi ili većina nas ima disleksiju, jer smo svi čitali kulinarka umjesto kulinarika, a Coolinarika nije promijenila ime, tako se zove već 18 godina koliko i postoji, a to pak upućuje na činjenicu da je starija je od “fejsa”, Instagrama i Twittera i Google mapsa. Coolinarika je 13. je po redu najčitaniji portal u Hrvatskoj, odmah iza news portrala.


– Coolinarika je najveći kulinarski portal u regiji, u ovih 18 godina uspjeli smo prikupiti 200 tisuća recepata, na cijelom svijetu ne postoji kulinarska stranica koja ima toliko recepata. Platformu smo dali korisnicima da i oni pišu recepte.


Nakon svih tih godina došli smo do spoznaje da moramo neke stvari promijeniti i modernizirati. Primjerice, hoćeš raditi čupavce, ukucaš ih i izbaci ti 300 recepata, pa te to frustrira. Otvorila se potreba da napravimo red i dobili smo ne samo najveću, nego i najpametniju kulinarskU stranicu, koja je sad pametna web aplikacija koja se može koristiti na svim mogućim gadgetima. Ono što su sedamdesetih i osamdesetih bile “male tajne velikih majstora kuhinje”, to je 2000-tih preuzela Coolinarka.




O našoj veličini govori 650 tisuća pratitelja na Facebooku, 200 tisuća na Instagramu, 100 tisuća Viberu, kazala je na jučerašnjem online predstavljanju nove coolinarike direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Podravke Marinka Akrap i znijevši tako zanimljive podatke za rubriku “Jeste li znali”. No, zapravo je predstavljena nova stranica Coolinarika.com koje se moglo pratiti na stranicama Coolinarike putem streaming linka. Predstavili su je, uz Marinku Akrap, Vanja Bertalan, CEO agencije Human koja je radila na projektu, i Domagoj Sever, food i travel bloger, uz stand-up komičara Ivana Šarića u ulozi voditelja moderatora.


U opuštenoj atmosferi, uz razgovor sa Šarićem, glavni akteri pripremali su recept Čokoladna Muffin torta – koji im je odabrala Coolinarika upravo prema njihovim željama i idejama, a usput su i predstavili što ona još sve može i zna.


Coolinarika.com, najveća regionalna kulinarska web-platforma te s više od 200.000 recepata jedna od stranica s najvećim brojem recepata na svijetu, nakon 18 godina postojanja i deset godina od posljednje izmjene doživjela je velike konceptualne promjene s kojima je potpuno prilagođena potrebama svojih korisnika, a sve pod motom “lakše skuhat’ nego smislit’.” Nova Coolinarika jednostavnija je za korištenje, omogućava brzo snalaženje i lak dolazak do upravo onog recepta koji korisniku treba. Ona je progresivna web-aplikacija (PWA) odnosno web-stranica prilagođena za mobilne uređaje kao prirodan odgovor na potrebe korisnika pametnih telefona. Pristupiti joj se može i kao mobilnoj aplikaciji, ali i na stolnom računalu.


Popis za kupnju još je jedna od njezinih praktičnih funkcionalnosti gdje se lako, iz željenog recepta, sve namirnice koje on sadržava jednostavno pretvaraju u popis za kupnju. Odlazak u dućan sada je ciljan – jer popis je uvijek u džepu.


Takozvane Kolekcije omogućavaju korisnicima da željene recepte lako kategoriziraju i organiziraju te sami stvaraju vlastite kategorije recepata – primjerice jela s ribom, blagdanski recepti, razne pizze, variva, predjela…


Za one kojima nedostaje ideja ili su pak zaboravili otići u kupnju nudi se praktična funkcionalnost “U hladnjaku imam/nemam” koja kroz posebnu tražilicu nudi mogućnost da korisnik odabere koje namirnice ima, a koje nema u hladnjaku i kuhinji te na temelju toga Coolinarika daje preporuku recepata koji točno odgovaraju zadanim kriterijima.


– Coolinarika je neupitno jedan od najjačih promotivnih projekata Podravke. Ono što su u 70-ih i 80-ih bile Male tajne velikih majstora kuhinje, to je u 2000-tima postala Coolinarika – mjesto koje ljudima daje inspiraciju i konkretne ideje što skuhati. Tijekom 2019. pojavila se potreba da moderniziramo Coolinariku, svjesni kako sve što je digitalno, brzo raste i treba se razvijati. Te smo godine radili pripreme i istraživanja, a cijelu 2020.godinu vrijedno smo radili na projektu izmjene Coolinarike.


Tako sada možemo predstaviti ne samo lijepu nego i pametnu kulinarsku stranicu koja je zapravo web-aplikacija. Personaliziranim pristupom s trenutačnim rješenjima Coolinarika postaje osobni asistent u kulinarskim avanturama te neizostavna pomoć dostupna u svakom trenutku. Vođeni idejom da je “lakše skuhat’ nego smislit'”, ponosna sam što Podravka u ovom trenutku sa svojim potrošačima može podijeliti ovakvu modernu, inovativnu, brzu i lako dostupnu kulinarsku platformu, za koju ne sumnjam da će još više i bolje ispuniti očekivanja svakog od dosadašnjih, ali i budućih korisnika, rekla je Marinka Akrap.


U srcu nove Coolinarike nalazi se algoritam, nazvan “Taste Machine”, koji razumije sve o hrani – analizira namirnice, recepte, prigode i trendove – pa uzimajući pritom u obzir i osobni interes svakog korisnika, predlaže sadržaje koji bi mu se mogli svidjeti.Coolinarika je također naučila jezik regije jer njezin algoritam sada razumije da su “rajčica”, “paradajz” i “pomidor” ista namirnica, što je rezultiralo preciznijom klasifikacijom svih recepata i grupa jela te posljedično lakšim snalaženjem za posjetitelja i boljim preporukama sadržaja za svakoga.


– Također, kako bismo razumjeli prehrambene trendove i sezonalnost, analizirali smo smo čak pet godina podataka o posjećenosti različitih recepata, tagova i korištenja tražilice. Na temelju toga izračunali smo sezonalnost za svaki recept, namirnicu i jelo, po mjesecima u godini, te čak i po danima u tjednu, pa se tako posjetiteljima na stranici nude precizno pogođeni sadržaji, primjerice – riba petkom, najbolja jela od šparoga u proljeće, osvježavajuće salate u kolovozu, kazala je Akrap.