
povezane vijesti
Naša je kompanija odlučila jednu od svojih grana posvetiti – hrani. Odlučili smo to iz niza razloga, jedan od njih je svakako i jako loša slika razvijenosti tog sektora u Hrvatskoj, ali prije i iznad svega naša je to odluka jer su samostalnost, samodostatnost ili suverenost u proizvodnji hrane strategija opstanka.
Bez hrane i vode istinski nestajemo, bez svega drugog nekako, bez hrane i vode – nikako.
Bile su to najvažnije misli Stjepana Oreškovića, suvlasnika Bosqar Investa, inače uglednog hrvatskog poslovnog čovjeka – mada moramo priznati kako smo na trenutak zastali jer s obzirom na polivalentnost zanimanja s kojima se bavio kao i tvrtki koje je vodio uistinu ga nije lako definirati ovim našim “običnim” podjelama – na jako zanimljivom, poticajnom naprosto inspirativnom panelu prvog dana Weekend Food Festivala koji je u petak počeo u Rovinju.
Iako je prije četiri godine taj festival u organizaciji tvrtke Pepermint krenuo u smjeru promocije, pa i glorifikacije visoke gastronomije, u najširem smislu te definicije, njegovo aktualno, četvrto izdanje pokazuje nadasve iznimno visoku – socijalnu svijest.
Dobre i poticajne poruke
Osim samog Stjepana Oreškovića, koji je na panelu “Hrana, sigurnost i kapital – investicije u regionalnom food sektoru” “jedan na jedan” uspješno vodio Petar Štefanić, jako su se dobre i nadasve poticajne poruke mogle čuti i na prvom panelu festivala “Mali kod velikih – vidljivost, autentičnost i ustrajnost – put prema uspjehu”, s kojim je to dvodnevno rovinjsko događanje i otvoreno.
Na njemu su, vodila ga je Nevena Rendeli Vejzović, svoja iskustva u stvaranja brenda “ni iz čega” iznijeli Tijana Bogdanović, Maja Fertalić i Antonio Matušan redom osnivači tvrtki u čijem je fokusu hrana – Morning Lab, Nutty Barice te Crumbs.
Prva dva brenda na jedan pomalo ironičan način svoj uspjeh i jako dobru perspektivu mogu zahvaliti činjenici da su Hrvati jedan od najdebljih naroda Europe.
Njih dvije naime proizvode visokokvalitetnu i nadasve zdravu, ma koliko da su “eko”, “bio” i “zdrava” hrana danas i nemalo profanirani pojmovi, koja se uspješno širi na poželjne adrese – primjerice na prehranu u školama.
Kod Matušana je pak u pitanju aplikacija čija je osnovna nakana minimizirati bacanje hrane. Prvenstveno u restoranima ali i hotelima, kao i na drugim adresama gdje se događaja jedan od, civilizacijski gledano, najdestruktivnijih procesa.
FoodTech Startup Competition
Koliko je značajan zdravstveno-socijalni moment Weekend Food Festivala podcrtala je i Tina Turk Lupieri, kadrovska direktorica Maistre Hospitalyti Groupa.
Ona je naime istaknula kako su i ove godine zajedno s partnerima – Pepermintom, Infobipom i Kauflandom – pokrenuli hvale vrijedan FoodTech Startup Competition, akciju kojoj je cilj privući i nagraditi poduzetničke ideje što svoju realizaciju mogu pronaći unutar proizvodnje hrane i s njom povezanih industrija.
No, da ne bi bilo straha kako se WFF pretvorio u jedan pomalo zatvoreni skup kojem je jedini cilj promocija “zero waste” ponašanja, istaknimo kako je i svih ostalih sadržaja na koje smo od 2022. godine navikli u izobilju.
Svi koji se žele gastronomski educirati, ali i uživati jer život nam je u velikoj mjeri dat kako bismo u njemu uživali, mogu se slobodno ovih dana obratiti rovinjskoj Fabrici i WFF-u.
U subotu to može učiniti i enološki orijentirana publika jer od 11 sati kreće veliki, najavljeno je 20 uglednih vinara iz Hrvatske i Slovenije, festival prirodnih i orange vina.
U svakom slučaju – hrana. Pitajte se što jedete, pitajmo se koliko iskorištavamo svoje potencijale u proizvodnji hrane. A kada shvatimo da to što i kako radimo nije dobro – resetirajmo se. Krajnji je čas.
Mlinar i Boškarin
Stjepan Orešković je na svom panelu iznio podatak kako se Bosqar Invest nedavno rebrandirao, a kako je novi grupni brend i ime inspiriran istarskim boškarinom (Bosqar In.).
“Cilj nam je BosqarIn dovesti na njujorški Wall Street, do njihovog poznatog bika postaviti statuu našeg boškarina,” slikovito se i duhovito o planovima izrazio Orešković.
Program
Unutar B2B zone, posjetitelji mogu doživjeti showcooking pozornicu gdje chefovi kuhaju uživo i prenose znanje kroz pokret i miris.
Tu su i masterclass radionice – za dublje znanje, konkretno iskustvo i susret s vrhunskim imenima iz svijeta pića i gastronomije.
Osim programa na pozornici, festival nudi još cijeli svijet doživljaja – od spontanih zalogaja do ekskluzivnih radionica, od razgovora uz vino do kuhanja pred publikom.
Na otvorenom prostoru ispred festivalske zgrade nalazi se Istrian Food Market na kojem su se okupili ponajbolji istarski proizvođači hrane.