Foto: https://weekendfoodfestival.com/
White, kojeg obožava velik broj hrvatskih chefova, "na kuharske je noge" postavio mnoge, pa tako primjerice i Gordona Ramsaya
povezane vijesti
- Vrhunski hrvatski chefovi: ‘Treba nam domaći proizvod koji će biti za masovne potrebe’
- Gastromanifest Kvarnera: ‘Namirnice koje imamo su nama pod normalno, a u svijetu je to nulta kategorija kvalitete’
- Cijenjeni program Chef at sea održan na čak deset adresa. Ispunjena gastronomska i humanitarna misija
Marco Pierre White, karizmatični, 63-godišnji engleski kuhar, po majci talijanskih gena, jedan od najznačajnijih kuhara današnjice spektakularni je gost četvrtog, odnosno petog računamo li njegovu zagrebačku praizvedbu, izdanja Weekend Food Festivala čiji je sadržaj novinarima predstavljen je u rovinjskom hotelu Park.
White, kojeg obožava velik broj hrvatskih chefova, “na kuharske je noge” postavio mnoge, pa tako primjerice i Gordona Ramsaya, zauvijek će u povijesti ostat zapamćen kao najmlađi chef restorana koji je zaslužio tri Michelinove zvjezdice.
Detalje, bolje rečeno ideju aktualnog WFF-a koji će se u Rovinju održati od 11. do 13. travnja predstavio je njegov idejni tvorac, autor i Weekend Media Festivala, Tomo Ricov.
– Najvažniji moto ovogodišnjeg WFF-a je “jedi lokalno, razmišljaj globalno” što znači da dodatno dajemo naglasak na korištenje domaćih resursa u stvaranju vrhunske, globalno konkurentne gastronomije.
Uvijek je stav ovog festivala bio poticanje razvoja domaće gastronomije jer je ona nužno važna za čitav niz djelatnosti, od lokalne poljoprivrede do turizma.
Ovogodišnji je festival posebno tome podređen, dok je gostovanje “chefa nad chefovima” s kojim će prvog dana festivala, u petak razgovor voditi naš chef Mate Janković, sasvim je sigurno događaj koji također ide u prilog prepoznavanju značaja kako ovog rovinjskog događaja, tako i hrvatske gastronomije u cijelosti, istaknuo je Ricov.
Tomo Ricov i Darko Ivančević
Uz njega novinarima se, ne samo iz klasičnih medija nego i niza onih koje danas definiramo “influencerima”, obratio i direktor WFF-a Darko Ivančević.
I u njegovom slučaju riječ je o ponajboljem hrvatskom marketinškom stručnjaku s obzirom da je svoje vještine stjecao i u Zagrebačkoj pivovari, što znači i na brendiranju “Žuje”, koji je pak predstavio “trojstvo” što oblikuje modernu gastronomiju.
– Iako pojam “industrija” u gastronomiji koja teži maksimalnom povezivanju s malim poljoprivrednicima nema baš pozitivni predznak, jasno je da bez suradnje s prehrambenom, ali i turističkom industrijom ne bi moglo doći do pomaka u rastu kvalitete i općenito poimanja nečije nacionalne gastronomije.
Balans sva tri čimbenika, chefova i njihovih timova, OPG-a i njihovih vlasnika ali i industrije temelj je snažne gastro scene na čemu će se inzistirati i na ovogodišnjem WFF-u, zaključio je Ivančević.
A dio te “industrije”, u ovom slučaju turističke, predstavio je i David Flam, direktor marketinga Maistre, partnera festivala.
– Rovinj je jako dobar primjer kako je visoka gastronomija zapravo produkt zajednice. Zahvaljujući suradnji svih čimbenika današnjeg Rovinja, u njemu je jedini hrvatski restoran s dvije Michelinove zvjezdice, ima i drugi s jednom, dok su još tri naša restorana u zoni “Michelin preporuke”.
Sam restoran Cap Aureo u našem hotelu Park primjer je kako se zajedničkim snagama stvaraju kvalitetni gastronomski pomaci, zaključio je Flam.
I kao pravi, chefovski uvod u ono što slijedi drugog vikenda u travnju – Jeffrey Vella, ugledni chef restorana Cap Aureo hotela Park.
– Izraziti sam pobornik slogana koji je odabran za ovogodišnji moto jer upravo suradnja s malim poljoprivrednicima, OPG-ima i direktni kontakt s proizvođačima jamče najbolje, odabir najkvalitetnijih namirnica.
Kad s njima surađujemo siguran sam da dobivamo i najzdravije, tek nakon toga počinje stvaranje vrhunske gastronomije. Bez takvog puta, nje nema, naglasio je Vella dodavši kako je rad njega i njegovog tima svakako moguć i zahvaljujući Maistri koja je pak zaslužna za svu “logistiku”.
Press konferenciju koja se pretvorila u pravu malu panel raspravu vodila je Nevena Rendeli Vejzović, danas jedna od najuspješnijih hrvatskih PR stručnjakinja i promotorica.
S obzirom pak na zanimanje i uključenost novinara u modalitete stvaranja moderne hrvatske gastronomije, dodali bismo kako ona zapravo nema samo tri spomenuta stupa – malu poljoprivredu, kuhare i prehrambenu industriju nego – četiri: ni bez medija se takav posao ne bi mogao realizirati.