CARUJU DRUŠTVENIM MREŽAMA

Diktatorice modnog stila: lista najutjecajnijih celebrityja čiji se modni izričaji slijede i kopiraju

Sanda Milinković

Na prvom je mjestu Rihanna čiji jedinstveni osjećaj za stil generira 35 milijuna spominjanja na društvenim mrežama

Sa sigurnošću se može reći da se društvene mreže, ali i mediji, hrane trajnom opsjednutošću prosječne osobe slavnim osobama.


Veći dio svijeta, iako se Amerikancima mora dati određena prednost kada je u pitanju opsjednutost zvijezdama, neprestance gleda priče na Instagramu, hodočasti po TikToku, prati YouTube videozapise i manijakalno gleda svoje omiljene reality TV emisije.


Od popularnog showa »Keeping Up with the Kardashians« i »The D’Amelio Show« do religioznog čitanja »žute štampe« posvećene izvještavanju o životima slavnih, naša kulturna opsjednutost poznatim zvijezdama seže duboko.


Kako su mnogi i dalje fascinirani svim aspektima privatnog života slavnih, tako mnogi nastoje oponašati njihov modni stil. Dok se nekim slavnim osobama pripisuje praćenje najnovijih modnih trendova, ima i onih kojima se pripisuje da ih postavljaju. No, tko od holivudskih zvijezda s A-liste doista može reći da je među najmodernijim i najutjecajnijim influencerima?


Trendovi koje su pokrenule slavne osobe

Bodycon, trend uskih haljina koje grle obline, u modu je vratila Kylie Jenner, često noseći modele sa spuštenim ili vrlo tankim naramenicama.


Mob-wife estetika je modni trend koji crpi inspiraciju iz glamuroznog i prepoznatljivog izgleda žena povezanih s mafijaškim svijetom kakav je prikazan u filmovima i serijama 80-ih i 90-ih. Ključni modni komadi su krzneni kaputi, upečatljivi nakit, sunčane naočale i – pretjerivanje. Slavne zvijezde koje su promovirale estetiku »mafijaške žene« su Jennifer Lopez, Anne Hathaway, Zendaya i Kylie Jenner.


Cottage-core je estetika koja (na društvenim mrežama) idealizira ruralni život, ali umjesto napornog rada u vrtu, karakterizira ju bijela haljina, piknik na travi i minimalistički make up. Trend su posebno proslavile Kylie Jenner i Emily Ratajkowski.

Rihanna


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli RİHANNA (@rihannaofficiall)



Odgovor će vas možda iznenaditi, ali obožavateljima ove glazbenice koja je postala poduzetnica, to će biti jedini točan odgovor na pitanje: Rihanna, odnosno punim imenom Robyn Rihanna Fenty. Prema nedavnoj studiji koju je proveo jedan brend ženske obuće, analizirajući pritom podatke društvenih medija na nekoliko platformi da bi saznao koji stilovi slavnih osoba se najčešće kopiraju, sama karipska kraljica zauzela je prvo mjesto na listi slavnih čiji se stil najviše pokušava replicirati u 2024. godini.


Na popisu koji uključuje dobro poznate i utjecajne ličnosti poput modnih ikona, glazbenica i glumica koji su izabrani zbog svoje kulturne važnosti u 2024., jasno je da Rihanna uvjerljivo vodi na prvom mjestu.


Njezin prepoznatljiv streetwear chic stil odnosno ležerna ulična moda, vodi do 128,1 tisuća pretraživanja mjesečno. Osim toga, njezin jedinstveni osjećaj za stil generira 35 milijuna spominjanja na društvenim mrežama i inspirira 1.797 spremljenih stavki vezanih uz modu na Pinterestu.


Na vrhu ljestvice slavnih čiji se stilovi najviše kopiraju, evidentno je da Rihannina modna kuća, Fenty Company, koju je umjetnica osnovala pod zastavom LVMH Moët Hennessy Louis Vuittona (skraćeno LVMH), a koja uključuje brendove Fenty Beauty by Rihanna i Savage X Fenty Lingerie by Rihanna, dodatno učvršćuje njezin status jedne od najutjecajnijih slavnih osoba u svijetu mode. Rihanna je svoju karijeru započela kao pjevačica, napredujući pritom do glazbene producentice, spisateljice, glumice i poduzetnice.


Sa svega šesnaest godina preselila je s Barbadosa u Sjedinjene Američke Države, a počela je pjevati nakon što je potpisala ugovor s diskografskom kućom Def Jam Recordings, zamijenivši je kasnije s Roc Nation čiji je vlasnik Jay Z. Svoj prvi studijski album objavljuje 2005. godine, manje od godinu dana kasnije i drugi, a treći stiže 2007. i proizvodi četiri hit singla. Njezin treći album nominiran je za devet Grammy nagrada, od čega osvaja samo jednog, a posljednji album objavljuje 2011. godine, posvećujući se od tada poduzetništvu i majčinstvu.


Taylor Swift


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Taylor Swift (@taylorswift)



Druga na listi je glazbenica Taylor Swift koja ima najveći mjesečni opseg pretraživanja vezanih uz modu. Generirajući 3.393.100 mjesečnih pretraživanja, Swift je zaslužna i za 1.178 spremljenih stavki povezanih s modom na Pinterestu.


Njezin poredak na popisu oblikovan je njezinim prevladavajućim utjecajem na društvenim mrežama, aktivnostima na Pinterest pločama i brojnim partnerstvima s poznatim brendovima, uz njezin osobni stil. Pjevačica je poznata po svojim modnim trenucima koji postavljaju trendove, kao što su dizajnerske haljine i odijela prepuna šljokica uz tijelo koje je nosila tijekom svoje turneje »Eras Tour« (ujedno i niz koncerata s najvećom zaradom svih vremena), što samo potiče stalnu fascinaciju javnosti njezinim stilom.


Swift je izvan pozornice poznata po glamuroznim izdanjima na crvenim tepisima, a u privatno vrijeme njeguje ležerni stil kojim dominiraju kaputi, tajice s uzorcima i traper kao ključni elementi brojnih kombinacija.


Njezin modni izričaj evoluirao je paralelno uz onaj glazbeni jer je u začetku karijere, kao country djevojka iz Tennesseeja (uz debitantski country album »Taylor Swift« 2006. godine) većinom nosila kaubojske čizme, lepršave haljine i – gitaru. Romantični album »Lover« koji je izbacila 2019. godine donio je i veliku promjenu u njezinu izgledu jer je tada počela redovito nanositi crveni ruž i crnu olovku za oči, stvarajući poseban efekt mačjeg oka odnosno Cat Eye, što joj je s godinama postalo i zaštitni znak.


Kim Kardashian


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Kim Kardashian (@kimkardashian)



Na trećem mjestu liste najutjecajnijih slavnih osoba u svijetu mode smjestila se Kim Kardashian s najviše spremljenih stavki povezanih s modom na Pinterestu – ukupno 2.265. Kao jedna od najpoznatijih slavnih osoba kada su u pitanju modne kombinacije, njezina je uloga modne trendseterice neosporna.


Kao vlasnica brenda Skims, koji nudi usko rublje za oblikovanje tijela i koji se sada procjenjuje na četiri milijarde američkih dolara, njezin se neosporan utjecaj proteže preko mode, kozmetike i društvenih medija do partnerstava s brendovima, ali i stvaranja vlastitih. Dok se još probijala kao asistentica Paris Hilton, pokušavajući stvoriti vlastitu karijeru putem obiteljskog reality showa, Kardashiankin stil bi se lako utopio u svakodnevnoj masi.


Odijevala je tada traperice, visoke čizme, remenje i nerijetko se modno usklađivala sa sestrama na crvenom tepihu. Oko 2007. godine počela je s provokativnijim modnim izdanjima praćenim vrtoglavo visokim potpeticama, a na vrhuncu popularnosti obiteljskog showa, okrenula se i velikim modnim kućama koje su se redovito brinule za njezin izgled, kao i stilistima koji su od nje počeli stvarati modnu ikonu.


Couture haljina s potpisom Riccarda Tiscija u kojoj se pojavila na Met Gali u pratnji tadašnjeg supruga Kanyea Westa, postala je odskočna daska na njezinom modnom putovanju. Uska haljina s detaljima cvjetova tada trudnoj Kardashianki se pripila uz tijelo, a nedugo zatim, postala je jedna od najkorištenijih »memeova« na društvenim mrežama jer su je brojni usporedili sa – sofom.


»Sjećam se da je Robin Williams kazao da izgledam kao gospođa Doubtfire. Plakala sam čitavim putem do kuće jer nisam mogla vjerovati što mi se događa«, kazala je Kardashianka nakon salve smijeha koje je izazvala u toj haljini. Brzo se oporavila od toga pa je s pomoću stilista (i navodno Kanyea Westa), počela graditi stil temeljen na ključnim komadima visoke mode, pojavljujući se u dugačkim kaputima, uskim crnim haljinama i nešto elegantnijem stilu, ali uz dovoljno pokazivanja svojih oblina.


Njezinom statusu modne ikone doprinose i izdanja u kojima bi se malo tko pojavio, a posebnu rubriku zauzima s bizarnim zahtjevima, poput onoga kada je raspametila internet jer je odjenula originalni primjerak haljine iz muzeja koja je pripadala Marilyn Monroe.


Kardashianka je čitav proces oblačenja haljine brižljivo snimila za potrebe svoje serije, a isječci su postali viralni na društvenim mrežama. Unatoč brojnim kritikama što joj je uopće dozvoljeno dirati takav komadić modne prošlosti, Kardashianka je gomilala milijune (pregleda i klikova), pojavivši se u toj istoj (navodno repliciranoj) haljini na Met Gali.


Kylie Jenner


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Storm (@kyliejreal)



Njezina sestra Kylie Jenner četvrta je na popisu najutjecajnijih zvijezda s najviše pojavljivanja na Tjednu mode. Njezini brendovi Khy i Kylie Cosmetics, brojne suradnje s brendovima i stilovi koji postavljaju trendove (poput trendova bodycon, mob-wife i cottage-core) i dalje plijene pozornost javnosti.


Jenner je karijeru započela u obiteljskom reality showu sa starijim sestrama, a danas je majka dvoje djece, model, poduzetnica i influencerica koju na Instagramu prati gotovo 400 milijuna obožavatelja.


»Uvijek mijenjam svoj stil. Volim se igrati«, kazala je jednom prigodom, opisujući trenutnu estetiku odijevanja kao ženstvenu. Njezin se stil s godinama također prilično promijenio, a još će se i promijeniti mnoštvo puta s obzirom na to da ova poduzetnica ima tek dvadeset i sedam godina. Sve do 2023. godine voljela je uske modne komade, pripijena i poluprozirna odijela te mini suknje, ali sada joj se garderoba sastoji od nešto svečanijih modnih komada koji se vežu uz pojam tihog luksuza, ali i većinom crnih i bijelih tonova.


Gigi Hadid


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Gigi Hadid (@gigihadid)



Manekenka i glumica Gigi Hadid nalazi se na petom mjestu liste zahvaljujući 21 milijunu spominjanja na društvenim mrežama, što je stavlja na treće mjesto u ovoj kategoriji. Poznata manekenka odrasla je u sunčanom Beverly Hillsu, a potom je živjela u New Yorku pa se već tada mogao vidjeti stilski prijelaz iz kalifornijske opuštenosti i kratkih traper hlačica do malčice sofisticiranijeg osvrta na grunge modne kombinacije kojima dominiraju kožne jakne, majice nekoliko brojeva veće i opušteniji krojevi traperica.


Kendall Jenner


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Kendall (@kendalljenner)



Na šestom mjestu je još jedna članica klana Kardashian Jenner, Kendall Jenner, poznata po svom naveliko kopiranom stilu. Zauzela je drugo mjesto po posjećenosti na tjednima mode i suradnjama s luksuznim brendovima, što s obzirom na prirodu njezina posla niti ne čudi.


Manekenka je doista magistrirala lakoću ulične mode, a većina garderobe joj je puka suprotnost od one koju vole njezine sestre. Kendall se najčešće može vidjeti u minimalističkim modnim kombinacijama kojima dominiraju traperice, bijele majice i pletiva.


Formula njezina stila temelji se na odabiru bezvremenskih modnih komada koji se lako uklapaju u bilo koju dnevnu aktivnost, a preferira neutralne nijanse i luksuzne modne detalje poput sunčanih naočala ili torbica.


Bella Hadid


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Bella 🦋 (@bellahadid)



Manekenka Bella Hadid (da, Gigina sestra), sedma je najkopiranija slavna osoba u 2024. godini sa 16 milijuna spominjanja vezanih uz modu na društvenim mrežama. Međutim, njezin manji opseg pretraživanja mogao bi odražavati njezinu odluku da se povuče iz središta pozornosti ove godine nakon kontroverze oko kampanje poznatog brenda tenisica.


Sporna reklama je uključivala tenisice SL72 koje su povezale s godinom održavanja Olimpijskih igara u Münchenu – 1972., kada je jedanaestero izraelskih sportaša i jednog njemačkog policajca ubila palestinska grupa naziva Black September, što je tragičan događaj u povijest upisan kao Münchenski olimpijski masakr. Hadid (koja je s očeve strane Palestinka), objavila je da je »šokirana, uznemirena i razočarana manjkom osjetljivosti povodom kampanje«.


Brend se kasnije ispričao, kazavši da će revidirati reklamu te da Hadid više nije dio kampanje u kojoj je prethodno držala cvjetni buket za ponovno lansiranje tenisica koje su svoj debi doživjele spomenute godine.


»Da sam bila svjesna situacije, nikada ne bih sudjelovala. Moj tim je trebao znati, brend je trebao znati i ja sam trebala više istražiti da bih i ja znala, i razumjela, i progovorila«, kazala je u izjavi, dodavši da »iako su namjere svih bile napraviti nešto pozitivno i okupiti ljude kroz umjetnost, kolektivni nedostatak razumijevanja svih strana potkopao je proces.«


Hailey Bieber


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Hailey Rhode Baldwin Bieber (@haileybieber)



Na osmo mjesto ljestvice smjestila se još jedna manekenka, Hailey Bieber. Djevojačkog prezimena Baldwin, stiže iz svijetu glazbene i filmske industrije vrlo poznate obitelji, a unatoč jednom od najnižih opsega pretraživanja, postigla je snažnu ukupnu ocjenu od 32,6 zbog svoje značajne prisutnosti na velikim modnim revijama tijekom tjedana mode i na Pinterestu.


Kći je Stephena Baldwina, a danas je udana za Justina Biebera s kojim je nedavno dobila i prvo dijete. Njezin stil, iako prilično skup i luksuzan, možda je i najjednostavnije kopirati od svih slavnih osoba na popisu jer se obično sastoji od ležernih trenirki, tajica, kaputa i monokromatske palete boja. Na crvenim je tepisima kroz povijest isporučila prilično legendarne modne kombinacije, a sama je pokrenula mnoštvo trendova u svijetu mode i ljepote.


Primjerice, njezina rutina za njegu kože redovito je uključivala mnoštvo seruma, a kada je izjavila da »ne ide na spavanje osim ako joj lice ne izgleda sjajno poput glazirane krafne«, pojam glazed donut odnosno glazirana krafna, postao je jedan od najpopularnijih u svijetu ljepote i najtraženiji na društvenim mrežama. Ne čudi stoga što je prepoznala vlastitu publiku pa lansirala kozmetički brend koji je u svega nekoliko minuta od službenog predstavljanja, rasprodao sve i jedan proizvod iz svoje prve linije.


Zendaya


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Zendaya (@zendaya)



Glumica Zendaya nalazi se na devetom mjestu popisa, s najmanje spominjanja na društvenim mrežama od »samo« šest milijuna. Ipak, njezina pojavljivanja na tjednima mode, partnerstva s brendovima i trenuci visoke mode na crvenom tepihu drže je u fokusu javnosti.


Evolucija njezina stila je doista spektakularna, a prvi put se na sceni pojavila još kao dijete iz Disneyjevog pogona. Sa svega trinaest godina započela je suradnju sa stilistom Lawom Roachom koji je na sebe preuzeo izgradnju njezina stila, nerijetko uz mnoštvo kritika na račun toga da je želi prikazati puno starijom nego što zapravo jest.


»Obećao sam joj kada je imala trinaest godina da ću napraviti sve da je podržim i pomognem joj rasti, a kako ona bude rasla, tako će me voditi sa sobom. Ona je održala svoje obećanje, a ja svoje, i odrasli smo zajedno«, kazao je Roach. Zajedno su stvorili moćan i elegantan stilski narativ, a Zendaya se prometnula u jednu od najjačih modnih ikona današnjice, prepoznatljiva po svojoj ljubavi prema visokim potpeticama.


Dua Lipa


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli DUA LIPA (@dualipa)



Popis deset najutjecajnijih modnih imena zatvara glazbenica Dua Lipa, koja je i dalje ključna osoba u modi s jedanaest milijuna spominjanja na društvenim mrežama unatoč najnižem opsegu pretraživanja od 22.400 i samo 849 spremanja na Pinterestu. Britanska pjevačica i kantautorica albanskog porijekla, nekoliko je godina radila kao model, a potom je 2014. potpisala ugovor s Warner Bros diskografskom kućom.


Godine 2017. objavila je debitantski album »Dua Lipa« koji je dostigao treće mjesto na ljestvici u Ujedinjenom Kraljevstvu. Porastom popularnosti, svoj je stil podigla na jednu novu razinu, puno veću od one s njezinih početaka kada je obično birala kratke haljine i jakne. Sada se više okrenula večernjim haljinama luksuznih modnih brendova za pojavljivanja u javnosti i crvene tepihe, a privatno je se može vidjeti u kožnim kaputima, tajicama i visokim čizmama.


Nekoliko čimbenika

Rezultat koji je brend koristio za rangiranje najutjecajnijih slavnih osoba u svijetu mode, izračunat je na temelju nekoliko čimbenika: mjesečni opseg pretraživanja, spominjanja na društvenim mrežama, broj spremljenih oznaka vezanih uz modu na Pinterestu, prisutnost na tjednima mode i je li slavna osoba postavila određeni trend ili estetiku.