Foto: A. CATALANO
Svjetski poznata francuska draguljarnica nedavno je u pitoresknom talijanskom gradiću nedaleko Milana predstavila najnoviju kolekciju naslovljenu »Sixiéme Sens par Cartier«
povezane vijesti
Dobro je znano da svaka žena voli lijep nakit. No ima onih komada nakita koji ostavljaju bez daha. Jedni od tih su oni iz renomirane francuske draguljarnice Cartier. Prelijepe ogrlice kuća Cartier ovih je dana predstavila na jezeru Como, gdje je održana revija nakita na kojoj je predstavljena najnovija kolekcija naslovljena »Sixiéme Sens par Cartier« iliti »Šesto čulo«.
Prelijepo prirodno okruženje jezera bilo je presudno pri odabiru lokacije na kojoj će se predstaviti komadi nakita od kojih svaki ima neku svoju posebnu priču, a nerijetko su inspirirani upravo prirodnim ljepotama. Okvir prirodnog okruženja predstavljao je idealnu kulisu za defile na kojem se moglo diviti kreacijama iz kolekcije »Šesto čulo«, čiji naziv evocira ono prirodno i manje poznato u čovjekovoj biti. Priroda i prelijepo »kamenje« idealan su spoj za večer čarolije u kojoj su uživali posebni gosti u boutique hotelu »Il Sereno«, koji je nedavno doživio dizajnerski preobražaj koji potpisuje dizajnerica Patricia Urquiola, ujedno i autorica scenografije za reviju Cartierova nakita.
Nova kolekcija oduševljava čula. Dragocjeni dijamanti, rubini, safiri… Ukomponirani u pomno dizajnirane ogrlice, naušnice, prstenje i narukvice predstavljaju čaroliju iz bajke. Bio je to poseban trenutak za ovu svjetski poznatu draguljarsku kuću koja je u vrijeme pandemije godinu dana bila na »prisilnom odmoru«.
Eskluzivna gala večer u Villi Lario na jezeru Como ugostila je poznata imena. Među uzvanicima su bili predsjednik Cartier International Cyrille Vigneron, Mariacarla Boscono, Golshifteh Farahani, Bianca Brandolini, Yasmine Sabri, Deena Abdulaziz, Nadine Labaki, Fatima Al Banawi, Hannah Herzsprung e Sibel Kekilli, sve imena koja u svijetu dragulja nešto znače, kao i oni koji si mogu priuštiti taj skupocjeni nakit. Dame u elegantnim večernjim haljinama i gospoda u tuxedima uživali su u pjenušcu, kavijaru i reviji nakita od kojeg zastaje dah. Večer koja se pamti.
Bajkovita priča
Draguljarska kuća Cartier osnovana je u Parizu 1847. godine. Utemeljio ju je Louis François Cartier preuzevši zanatsku radnju od svog mentora Adolpha Picarda u pariškoj ulici Montorgueil 31 koja je proizvodila nakit. Godine 1853. otvorio je novi dućan u ulici Neuve-des-Petits-Champs pored Burze i Kraljevske palače, Palais Royal.
Veću slavu stječe 1856. godine kad princeza Matilde, unuka Napoleona I i sestrična Napoleona III kupuje nekoliko skupocjenih ogrlica, narukvica, naušnica koje bivaju vrlo zapažene u javnosti. Godine 1859. carica Eugénia, supruga Napoleona III, također postaje vjerna klijentica ove draguljarnice i tako zapravo započinje tradicija koja donosi slavu Cartieru, koji tako postaje glavni draguljar brojnih kraljevskih obitelji, a posebno engleskog dvora.
Simbol luksuza, Cartierov nakit kao i satovi, sofisticirani i elegantni, predstavljaju statusni simbol kojem ne mogu odoljeti okrunjene glave, ali ni najljepše žene svijeta i filmske dive. Tako je bilo u prošlosti, a tako je i danas.
Veliki ljubitelj Cartierova nakita bio je i engleski nesuđeni kralj Edvard VII, koji je svojoj supruzi, kontroverznoj Wallis Simpson poklonio nekoliko legendarnih komada nakita s potpisom Maison Cartier kao što su »Bestiary« i »Trinity«. Ruska carska obitelj također je voljela Cartierov nakit kao i Aga Khan, kraljica Španjolske, kao i maharadže. Lista je poduža.
U svijetu je poznat i dijamant Cartier znan i kao »Burton-Taylor«, od 70 karata, koji je Richard Burton poklonio Elisabeth Taylor, a Cartierov nakit na poklon je dobivala i filmska diva, oskarovka Grace Kelly, princeza od Monaca.
Cartierova pantera
Atelier Cartier spaja klasiku, inovaciju i odvažnost u dizajnu te stoga predstavlja eskluzivitet, što je glavna značajka Maison Cartier. Pokretač toga bio je Louis Cartier, koji je posjedovao genijalan umjetnički talent za kreiranje osebujnog nakita. Ta nit vodilja prisutna je u dizajnu ove draguljarnice i u 21. stoljeću.
Osim vlastitih ideja Louis je štovao i zamisli dizajnerskih imena kao što su Charles Jacqueau, Maurice Couët i Edmonda Jaegera, koji je zaslužan za dizajn legendarnih Cartierovih satova.
No velik trag u povijesti ove draguljarske kuće ostavila je i umjetnica, muza i partnerica Jeanne Toussaint, jedna od najelegantnijih žena svoga vremena koju je krasio nadimak »pantera« zbog njezina temperamenta i štovanja te »divlje mačke«, koja je potom i postala zaštitni znak Cartiera. Tijekom povijesti i druge su »divlje« žene bile inspiracija za kolekcije obilježene animalnim dizajnom, koje krase primjerci nakita u obliku zmije ili krokodila.
Uspješno vođenje draguljarnice nastavili su Louisovi nasljednici sin Alfred i unuci Pierre, Louis i Jacques. Cartier danas ima trgovine u svim svjetskim metropolama i mondenim ljetovalištima te prema nekim dostupnim podacima prihod od 6,1 milijarde američkih dolara. Godine 2019. Forbes je klasificirao Cartier kao petu najvrjedniju marku na svijetu.
Najpoznatije lokacije Maison Cartier nalaze se u Parizu u Rue de la Paix 13 i to od 1899. godine, u Londonu u New Bond Streetu 175 od 1909. godine te u New Yorku na broju 653 na Fifth Avenue od 1917. godine.
Godine 1972. Cartier biva otkupljen od nekoliko investitora koji 1979. grupaciju sjedinjuju u »Cartier Monde«, koji 1993. postaje dio grupe Vendôme.