Štorija od mašte

Bračni par Puratić izrađuje skulpturalne svijeće koristeći 3D printer. Izgledaju maestralno

Mija Dropuljić

Foto: Tanja Kanazir, privatna arhiva

Foto: Tanja Kanazir, privatna arhiva

U Kastvu nastaju mala umjetnička djela od voska

Svijeće su puno više od samo mirisne dekoracije u stanu. Ovaj mali voštani detalj za dom ima veliku moć – cijeloj prostoriji može pružiti ugođaj putem svog dizajna, materijala i mirisa. Pojedine svijeće izgledaju toliko dobro da ih ljubomorno godinama čuvamo na polici.


Brend Up Candle Design izrađuje upravo takve svijeće – ne znamo bi se njihovim djelima divili ili bi svijećama dopustili da unesu atmosferu u naš dom. Ova umjetnička djela nastaju u Kastvu i to, vjerovali ili ne, korištenjem 3D printera.


Iza brenda skulpturalnih svijeća UP Candle Design stoji bračni par Margarita i Juriša Puratić.


“Rođeni smo Riječani, a naš studio se nalazi u obiteljskoj kući u pitoresknom Kastvu. Iako iz, naoko, nepovezanih profesija u pomorstvu i ekonomiji naše stvaralačko putovanje je započelo zajedničkom ljubavlju prema dizajnu, umjetnosti, zanatima i prirodi”, započinju svoju priču.



Bitno je oteti trenutak u danu za sebe i svoje rituale 


Ideja je rođena početkom 2021. godine, a potaknuta je željom za vlastitim kreativnim projektom, roditeljstvom i željom da stvore proizvod koji je puno više od samo materijala i funkcionalnog.


Prepoznali smo važnost održivog življenja te smo pokušali stvoriti jedinstveno iskustvo i narativ koji potiče na refleksiju, svjesnost i prisutnost. Svijeće su se nekako same nametnule kao izbor svojom simbolikom spiritualnosti i iluminacije.


U skladu s filozofijom održivosti odlučili smo ih proizvoditi kombinirajući prirodne materijale s izražajnim skulpturalnim oblicima kako bismo stvorili jedinstvene komade koji odražavaju naše vrijednosti i uvjerenja.”



Mindfullness


Ekologija, održivost i svjesnost čine temeljne vrijednosti UP Candle Designa. To se očituje od izrade same svijeće pa do pakiranja. 


Prioritet dajemo ekološki prihvatljivim materijalima i proizvodnim metodama. Osim toga, cilj nam je pridonijeti podizanju svijesti o važnosti mindfullnessa, tj. prisutnosti kroz sam narativ brenda i skulpturalnu formu.


Voljeli bi podsjetiti ljude koliko je bitno oteti trenutak u danu za sebe i svoje rituale. Vjerujemo kako je moderan čovjek žrtva sve bržeg načina života i rijetko nalazi vrijeme za promišljanje i re-evaluaciju vlastitih vrijednosti i smjera u kojem se kreće. I sami se borimo s istim problemima.


Pažnju nam odvlače površne stvari dok vrijeme nemilosrdno prolazi i ne pita kako smo ga proveli. Zato je jedan od lajtmotiva, koji je i u prirodi same svijeće, prolaznost.”



Blagoslov i izazov


Smatraju kako se za veće i vidljive pomake, promjene trebaju dogoditi na višim razinama, no to ne znači da ne vjeruju da i pojedinac svojim djelovanjem može doprinijeti održivijoj budućnosti.


“Jednostavne promjene, poput smanjenja otpada, očuvanja energije i podržavanja etičkih marki i malih proizvođača, ipak čine razliku. Nisu svi uvijek u mogućnosti činiti isto, ali malim koracima i odlukama u svakodnevnom životu te povećavanjem svijesti kroz edukaciju možemo stvoriti bolji i održiviji svijet za buduće generacije.”


Koliko god se u početku čini da je zajednički posao izvrsna ideja, usklađivanje privatnog i poslovnog života je u isto vrijeme blagoslov i izazov. 


“Iako nam omogućuje integraciju naših strasti i vrijednosti kroz posao, može biti teško odvojiti to dvoje. Međutim, pokušavamo i učimo se još uvijek odrediti prioritete i stvoriti granice, nadajući se kako će tako oba aspekta naših života dobiti pozornost koju zaslužuju.”



Spoj modernog i tradicionalnog


Stvaranje brenda je pred bračni par stavio pred brojne neočekivane izazove koji idu puno dalje od samo definiranja niše i ciljane publike. 


“Multidisciplinarni proizvodni proces, spajanje tradicionalne izrade s modernom tehnologijom poput 3D printanja, zahtijevao je svladavanje različitih vještina. Od uklanjanja grešaka kod prototipa do razumijevanja svojstava voska za specifičnost naših skulptura – svaki je korak iziskivao pažljivo rješavanje problema.


Uz to, jedan od izazova je bio i pronalaženje održivih materijala uz balansiranje kvalitete i pristupačnosti.”



Meditativni komadi


U nastavku ističu da  se njihovi radovi izdvajaju zbog jedinstvene kombinacije prirodnih materijala, izražajnih oblika i pažljive izrade. Dovoljan je svega jedan pogled kako bi bilo posve jasno kako su njihove svijeće mala umjetnička djela koje bi rado i kolekcionarski skupljali. 


“Svaka svijeća je ručno rađeno malo umjetničko djelo, prožeto našom strašću prema umjetnosti, prirodi i težnjom ka osobom razvoju. Naše svijeće ne pružaju samo ambijentalno osvjetljenje, već služe kao ukrasni ali i meditativni komadi.”



Svaka svijeća svoju priču ima


U izradi su implementirali 3D tehnologiju jer su prvenstveno željeli poboljšati preciznost i kreativnost u samom dizajnu svijeća. 


“Ovaj moderan pristup omogućuje nam da naše koncepte oživimo složenim detaljima i teksturama. Proces počinje konceptualizacijom, zatim digitalnim modeliranjem i prototipiranjem, a završava tradicionalnim tehnikama lijevanja i dorade.”


U svojoj trenutnoj ponudi imaju 16 modela svijeća i svaka utjelovljuje priču koja je Margariti i Juriši važna.


“Kada smo krenuli s brendom, od popularnijih modela bile su  svijeće Anthis i Nova, a kako smo uvodili nove modele vodstvo su preuzele Ikigai i Stylophora, svijeća inspirirana koraljem koja je posebno popularna u ljetnim mjesecima među ljubiteljima morskih motiva.”


“U ponudi osim skulpturalnih imamo i mirisne svijeće kao i vrlo popularne poklon pakete koji se mogu personalizirati. Primijetili smo kako je naša priča i poruka brenda o održivosti i svjesnosti rezonirala i u poslovnom sektoru jer primamo veliki broj narudžbi za poslovne poklone posebno u blagdanskom razdoblju.”




Bračni par ima razne i uzbudljive planove za budućnost. Uz samo proširenje njihove priče i asortimana skulpturalnih svijeća, cilj im je istražiti nove tehnike i materijale uvođenjem drugih ukrasnih, ali funkcionalnih predmeta pod okriljem glavnih vrijednosti brenda. 


“Prošle godine smo uveli u ponudu razvoj i izradu svijeća po narudžbi tako da nastojimo iskoristiti specifičan ‘know-how’ i tehnologiju unutar industrije. Postoji veliki interes publike za radionicama s obzirom na to da se radi o sveobuhvatnom i kompleksnom procesu tako da nam je cilj u skoroj budućnosti krenuti u smjeru edukacije”, zaključuju Margarita i Juriša.


_


Svijeće se mogu kupiti na njihovoj službenoj web stranici, ali i putem društvenih mreža. Cijene skulpturalnih svijeća iznose 22 eura.