
Foto: Antea Škarić
Samo ime i koncept brenda nastali su prošlog ljeta dok je sjedila na plaži u razgovoru s prijateljima. Gledali su video otoka smeća koji pluta oceanom veličine dvije Francuske i raspravljali...
povezane vijesti
Novi brend na domaćem tržištu teško smo mogli ne uočiti na društvenim mrežama jer se, osim izražajnog dizajna, istaknuo i posebnim imenom.
Nazvala ga je njegova vlasnica Dora Škarić “DoOrSea”, a već sami naziv skriva višeslojnu poruku.
Bračanka Dora koja posljednjih sedam godina živi na relaciji Zagreb-Brač po profesiji je diplomirana komunikologinja. Za vrijeme i nakon studija, počela se baviti govorništvom i raditi na televiziji kao novinarka i voditeljica.
“Negdje po završetku studiju odlučujem upisati tečaj šivanja jer mi je uvelike nedostajao kreativni izričaj i rad rukama.
Iz pukog hobija počelo je prerasti u nešto više. Ideja o brendu postojala je od kada sam odlučila okušati se u kreativnim vodama, samo tada još nisam znala što bi točno izrađivala, ali jako me veselila sama pomisao na to da kreiram nešto što će odisati ‘otkačenošću’ i što će se moći nositi generacijama”, započinje svoju priču Dora koja ljubav prema modi gaji oduvijek, a radionice šivanja je pohađala još kao dijete.
Samo ime i koncept brenda nastali su prošlog ljeta dok je sjedila na plaži, u razgovoru s prijateljima.
Gledali su video otoka smeća koji pluta oceanom veličine dvije Francuske i raspravljali, a Dora im je potom ispričala svoju ideju o održivom brendu. Počeli su tako i prijedlozi za ime…
“Došli smo i do DoOrSea, što izgovorom zvuči kao moj nadimak (Dorsi), a šalje i poruku ‘do’ (napravi nešto) ‘or Sea’ (u točnom prijevodu ‘ili more’, a u kontekstu naziva brenda ‘ili vidi’), i , simbolom očiju koji predlažu riječ ‘vidi’ odnosno ‘gledaj kako more plaća cijenu‘”, pojašnjava kreativna Bračanka.
Balans između mnoštva boja
Ne možemo dizajnericu ne upitati što joj moda kao takva predstavlja, a Dora nam odgovara da je moda uvijek bila dio njezina osobnog identiteta te da je ujedno i neizostavan dio nje same.
“Bila mi je važna još od malih nogu. Sjećam se da sam se još u vrtiću znala preoblačiti nekoliko puta prije izlaska dok ne bih bila zadovoljna kombinacijom. Provodila bih sate kod bake, omotavajući se u njezine marame i stvarajući nove modne kombinacije.
S deset godina počela sam pohađati kreativne radionice na kojima smo učili šivati, a svoju prvu haljinu napravila sam već tada.
Srednja škola mi je otvorila nove vidike, pa sam se odlučila za studij komunikologije, no ubrzo sam shvatila i podsjetila se koliko su mi kreativnost i rad rukama zapravo važni”, kaže Dora.
Obožava boje i razigrane kombinacije u kojima se miješaju različiti uzorci i mnoštvo različitih boja pa su i u njezinim kreacijama motivi različiti. Pritom svejedno nastoji da zajedno pričaju priču, da u svakom od komada postoji sklad i balans između mnoštva boja i uzorak.
Nema ostataka
“Patchwork mi je omiljena tehnika šivanja te me totalno oduševila kada sam tek susrela s njom. Moglo bi se reći da je to kao slikanje tkaninom pa spajanjem različitih dobiješ nešto jedinstveno.
Tomu u prilog ide i činjenica da kod patchworka gotovo da nema ostataka, svi oni mali komadići koji ostanu nakon jednog odjevnog komada mogu se upotrijebiti u nekom od idućih kreacija”, pojašnjava.
Što se inspiracije tiče, kaže da ju može pronaći u doslovno svemu. Nekada krene od materijala i uzoraka koji joj „zapnu“ za oko, a ponekad joj je sami kroj odjeće taj koji vodi prvotnu priču.
S obzirom na to da obožava plavu i narančastu, stvorila je kombinaciju koja ju ne može ne podsjetiti na sunce, more i ljeto, pa bi se moglo reći da od tud sve kreće i završava. Priznat će Dora i da previše voli i druge boje da bi se „osudila“ na samo dvije omiljene.
“Svoj stil sam dugo gradila, on se mijenjao kako sam se i ja mijenjala, od tinejdžerskih dana kada sam preferirala classy stil došla sam do toga da danas preferiram, autentične, neobične i otkačene odjevne komade.
Ipak, ne bi ga mogla svesti na jedan stil. Oblačim se onako kako se osjećam, nekada se volim odjenuti elegantno i ekscentrično, ponekad sam više raspoložena za casual street wear. Stil mi poprilično varira, često kombiniram iste komade na mnogo različitih načina i kroz različite stilove.
Veliki dio mojeg ormara sam sama sašila, a kada kupujem, onda nastojim kupovati kvalitetne komade koje ću moći nositi godinama.
Second hand dućani i domaći mali brendovi su mi česta stanica za pronalaženje jedinstvenih odjevnih komada”, otkriva Dora.
Promicanje svijesti o održivosti
Njezina je želja da se DoOrSea percipira kao brend koji promovira sklad između stila i etike te da ga se percipira kao mjesto u kojem je moda vesela i autentična.
“Naravno, voljela bih da se i mene, kao dizajnericu DoOrSea komada percipira u kontekstu svega onog što predstavlja brend, kroz autentičan stil koji nikad neće ići nauštrb održivosti i ekologije“, dodaje.
Iako je ideja o brendu prisutna već neko vrijeme, Dora je prvo želje testirati ideju kroz prezentaciju svojih kreacija i promicanje svijesti o održivosti putem društvenih mreža. Kroz objave na Instagramu, nastojala je osvježiti koncept spore mode i ručno rađenih odjevnih komada te pratiti reakcije ljudi.
S obzirom na velik interes i pozitivne povratne informacije, odlučila je da ideja preraste u poslovni korak registracijom obrta čime će njezin brend uskoro dobiti svoje mjesto na tržištu.
“Trenutačno sam u procesu adaptacije radnog prostora, ali uskoro bi sve trebalo biti spremno pa će se moje kreacije uskoro moći naručiti. Za sada mogu pretpostaviti i predvidjeti izazove, a vjerujem da je prvi i najveći – visoki troškovi izrade s kojim se suočavaju mnogi mali obrtnici, ali i nedovoljna educiranost odnosno svjesnost među ljudima o vrijednosti i važnosti održive mode.
Zbog svega toga ponekad ste primorani žrtvovati neke komponente kreacije da bi ona mogla imati razumnu cijenu. Ipak, prema reakcijama mojih pratitelja, čini se da ipak sve više ljudi danas cijeni kvalitetne, ručno rađene i održive proizvode”, zaključuje Dora.
Izbjegavanje prekomjerne proizvodnje
Želja joj je i da u budućnosti ostane vjerna svemu onome od čega je i krenula kada je započela priču s DoOrSea – iste vrijednosti i veseli stil koji će se pojavljivati u različitim odjevnim komadima.
U planu joj je izrada više različitih odjevnih komada koji će se moći nositi kroz sva vremenska doba, poput prsluka kojeg možete vidjeti u nekim od njezinih prethodnih objava na Instagramu. S obzirom da voli uzorke, u budućnosti bi se svakako odvažila na kreiranje vlastitih uzoraka na tekstilu.
“U ovom trenutku nemam planove za velike kolekcije.
U održivim brendovima ključno je izbjegavati prekomjernu proizvodnju i gomilanje tekstila koji također imaju ograničen vijek trajanja. Stoga ću se i ubuduće fokusirati na kreiranje jedinstvenih komada u malim, limitiranim serijama.
Ovaj pristup ne samo da doprinosi održivosti i jedinstvenosti svakog komada, već mi je i osobno draži jer tako zaobilazim monotoniju; svaki novi komad predstavlja novi izazov“, kaže Dora.