Rješavanje situacija

6 stvari koje bi jednostavno trebali prestati govoriti na poslu

Lucija Sučić

Foto: iStock

Foto: iStock

Umjesto toga, možete probati govoriti fraze koje isto znače, ali na malo drugačiji način

Poslovno okruženje često od nas zahtijeva da se pretvorimo u neku drugu, poslovnu personu.


Međutim, jedno je biti pristojan, a drugo je konstantno se ispričavati. U redu je to učiniti ako zaista napravimo pogrešku, ali previše puta izgovoreno “oprosti” ili “žao mi je” u nekom će trenutku početi gubiti na težini, i početi će odavati drugačiji dojam od planiranog.


Umjesto toga, možete probati govoriti fraze koje isto znače, ali na malo drugačiji način!


Recimo…


Umjesto: “Žao mi je što odgađam…”


Ako ste odgodili sastanak ili zadatak neminovno morali prebaciti na neki drugi datum, možete se zahvaliti osobi i reći:


“Hvala na fleksibilnosti” – time zapravo dajte osobi kompliment bez da pažnju prebacujete na sebe i odgađanje.


Umjesto: “Žao mi je što smetam…”


Razmislite, smetate li nekome doista ili vam je samo stalo do toga da nešto saznate ili napravite kako treba, a potreban vam je savjet?


Stoga, možete reći:


“Hvala što ste pronašli vremena” – osim što ćete ponovno dati kompliment drugoj osobi, dajete joj do znanja da doista cijenite vrijeme koje je odvojila za vas.


Umjesto: “Žao mi je što kasnim…”


Nitko ne voli kašnjenje, ali ponekad se dogodi život i neminovno je. Uvijek se potrudite javiti ako ćete kasniti, no ako ste to smetnuli s uma jer je bilo gužvovito, kažite:


“Hvala na strpljenju” – tako ćete ublažiti stvari, no pokušajte drugi puta izbjeći tu situaciju!


Umjesto: “Žao mi je što se miješam…”


Ako imate dobru ideju, nemojte ju držati za sebe. Točno to i naglasite:


“Imam ideju koja bi mogla biti od pomoći” – na taj način dajete prostora sebi bez da druga osoba ima osjećaj da joj oduzimate svjetlo pod reflektorom.


Umjesto: “Žao mi je na ovoj greški…”


Greške na poslu se događaju, i okej je ispričati se, ali tu i tamo možete reći, kada se dogodi greška s vaše strane:


“Hvala što ste primijetili!” – ublažiti ćete “udarac” na sebe, a pritom ćete drugu osobu komplimentirati koliko je pažljiva.


Umjesto: “Ne razumijem…”


Nerazumijevanje nečega može dovesti do frustracije, pa i svađa. Kako biste to srezali u korijenu i minimizirali rizik za tenzijama, na vrijeme možete reći:


“Možete li ponoviti? Želim razumjeti u potpunosti” – tako ćete dati do znanja da doista želite naučiti i shvatiti što se od vas očekuje.