
Foto: iStock
Umjesto toga, možete probati govoriti fraze koje isto znače, ali na malo drugačiji način
povezane vijesti
Poslovno okruženje često od nas zahtijeva da se pretvorimo u neku drugu, poslovnu personu.
Međutim, jedno je biti pristojan, a drugo je konstantno se ispričavati. U redu je to učiniti ako zaista napravimo pogrešku, ali previše puta izgovoreno “oprosti” ili “žao mi je” u nekom će trenutku početi gubiti na težini, i početi će odavati drugačiji dojam od planiranog.
Umjesto toga, možete probati govoriti fraze koje isto znače, ali na malo drugačiji način!
Recimo…
Umjesto: “Žao mi je što odgađam…”
Ako ste odgodili sastanak ili zadatak neminovno morali prebaciti na neki drugi datum, možete se zahvaliti osobi i reći:
“Hvala na fleksibilnosti” – time zapravo dajte osobi kompliment bez da pažnju prebacujete na sebe i odgađanje.
Umjesto: “Žao mi je što smetam…”
Razmislite, smetate li nekome doista ili vam je samo stalo do toga da nešto saznate ili napravite kako treba, a potreban vam je savjet?
Stoga, možete reći:
“Hvala što ste pronašli vremena” – osim što ćete ponovno dati kompliment drugoj osobi, dajete joj do znanja da doista cijenite vrijeme koje je odvojila za vas.
Umjesto: “Žao mi je što kasnim…”
Nitko ne voli kašnjenje, ali ponekad se dogodi život i neminovno je. Uvijek se potrudite javiti ako ćete kasniti, no ako ste to smetnuli s uma jer je bilo gužvovito, kažite:
“Hvala na strpljenju” – tako ćete ublažiti stvari, no pokušajte drugi puta izbjeći tu situaciju!
Umjesto: “Žao mi je što se miješam…”
Ako imate dobru ideju, nemojte ju držati za sebe. Točno to i naglasite:
“Imam ideju koja bi mogla biti od pomoći” – na taj način dajete prostora sebi bez da druga osoba ima osjećaj da joj oduzimate svjetlo pod reflektorom.
Umjesto: “Žao mi je na ovoj greški…”
Greške na poslu se događaju, i okej je ispričati se, ali tu i tamo možete reći, kada se dogodi greška s vaše strane:
“Hvala što ste primijetili!” – ublažiti ćete “udarac” na sebe, a pritom ćete drugu osobu komplimentirati koliko je pažljiva.
Umjesto: “Ne razumijem…”
Nerazumijevanje nečega može dovesti do frustracije, pa i svađa. Kako biste to srezali u korijenu i minimizirali rizik za tenzijama, na vrijeme možete reći:
“Možete li ponoviti? Želim razumjeti u potpunosti” – tako ćete dati do znanja da doista želite naučiti i shvatiti što se od vas očekuje.