Ako već imamo toliko visoku incidenciju virusa, onda se barem i najsnažnije protiv njega borimo cijepljenjem. Jer i to je jedna od ključnih poruka za spas sezone - sada kad cjepiva ima dovoljno, i još će doći više od sedamsto tisuća doza do ljeta, ključno je da se cijepe svi oni na kojima će počivati turistička sezona, jednog dana u lipnju, kad ovaj treći val polako ostane iza nas
Cilj opravdava sredstvo – najkraća je moguća argumentacija novih mjera koje su od ponedjeljka na snazi u Primorsko-goranskoj županiji. Da bismo spasili sezonu, najprije moramo još malo stisnuti i strpiti se, to je sada s kulminacijom trećeg vala u ovoj regiji potpuno jasno.
Mjere su doista veoma stroge, gotovo kao one u proljeće prije točno godinu dana. Nema milosti prema ugostiteljima, nema milosti prema trgovcima, ali jedino je to preduvjet da se kroz iduća dva tjedna »zrak pročisti« i incidencija virusa počne padati. Ukratko – sljedeća dva tjedna su ključna, a to uopće nije parafraza niti vic, nego brutalna istina. Da bismo preživjeli ostatak godine, pogotovo oni u turizmu, a takvih je u našoj regiji najviše, prvo moramo podnijeti ovu žrtvu. Više nema mjesta ni vremena za bilo kakve vrste populizma, niti za želju da se donosioci odluka svide svima – iako smo u jeku lokalnih izbora, nema više prilike za tzv. popularne mjere i bilo kakva popuštanja na kojima bi se zarađivali politički poeni. Vlast, odnosno stožer, prisiljeni su poslušati sugestije onih koji su već ranije tvrdili da omču treba stegnuti, a hoće li birači znati na izborima za mjesec dana prepoznati te suptilne političke slojeve i znati čitati između redaka, ovog puta je zbilja manje bitno. Sada je prioritet sprečavanje daljnje epidemije, a primjer iz susjedne Istre pokazuje kako mjere itekako imaju veze s posljedicama. Gdje su mjere strože i gdje se kontakti više kontroliraju, situacija je bolja. I to je jasno kao dan. Zato odluke ne mogu biti drukčije, ma koliko nam je već svima skupa dosta ove muke.
U tom kontekstu, veoma je važno i da se građani ove regije u velikom broju odazivaju na pozive za cijepljenje. Kao i uvijek dosad, Rijeka i PGŽ pokazuju se progresivnom sredinom u kojoj građani vjeruju znanstvenicima i stručnjacima, i ne nasjedaju na antivakserske poruke. Ako već imamo toliko visoku incidenciju virusa, onda se barem i najsnažnije protiv njega borimo cijepljenjem. Jer i to je jedna od ključnih poruka za spas sezone – sada kad cjepiva ima dovoljno, i još će doći više od sedamsto tisuća doza do ljeta, ključno je da se cijepe svi oni na kojima će počivati turistička sezona, jednog dana u lipnju, kad ovaj treći val polako ostane iza nas. Turisti neće dolaziti ako turistički djelatnici neće većinski biti cijepljeni. Jednostavno, cijepljenje je postalo conditio sine qua non za uspjeh sezone, a bit će na duge staze preduvjet i za bilo koji biznis i normalan život. Na primjeru Velike Britanije vidimo da tu dilema više nema – to je jedna od europskih nacija s najvećom procijepljenošću, i cijepljeni britanski turisti već masovno traže destinacije za ovo ljeto. Da bi Hrvatska ostala jedna od njih, kako piše i The Mirror, važno je zadovoljiti uvjete koje ti turisti očekuju. Situacija se ubrzano mijenja – koliko god da nas novi val virusa iscrpljuje, ipak sad već u Europi postoji masa potencijalnih turista koja ima preduvjete za normalna putovanja, jer je obavila vakcinaciju, a poželjne destinacije bit će samo one koje će do ljeta uspjeti dokazati da su voljne uložiti napor da i same postanu COVID-free zone. A znamo da je to moguće jedino cijepljenjem. Zato je više nego opravdana odluka da 70.000 turističkih djelatnika postane prioritet za cijepljenje u iduća dva mjeseca.
A što se lokalnih izbora tiče, koji će se održati točno dva tjedna nakon lockdowna, ako popuštanja mjera i tada uopće bude, možda i nije loše da ćemo ostati lišeni cijelog onog izbornog folklora, izbornih skupova i govorancija. Ionako se cijeli život preselio u virtualni svijet, pa ako djeca mogu pratiti nastavu putem interneta i društvenih mreža, onda će i svaki zainteresirani birač na istim tim platformama naći svoje kandidate i programe. Mediji i društvene mreže odradit će svoj posao, a kartoline iz prve ruke ćemo ovog puta morati zaobići. Nažalost, već i sama činjenica da neki političari posežu za takvom vrstom promocije dok treći val virusa kosi sve pred sobom, porazna je. Ali, na stranu sad to – čekaju nas još najmanje dva tjedna izolacije, uz želju da nakon ovog trećeg lockdowna napokon pobijedimo virus do ljeta. Ako ćemo biti optimisti.
Uvodnik
Samo cijepljenje sezonu spašava
Tihana Tomičić
10. travanj 2021 16:00
Foto Dusko Jaramaz/PIXSELL
Ako već imamo toliko visoku incidenciju virusa, onda se barem i najsnažnije protiv njega borimo cijepljenjem. Jer i to je jedna od ključnih poruka za spas sezone - sada kad cjepiva ima dovoljno, i još će doći više od sedamsto tisuća doza do ljeta, ključno je da se cijepe svi oni na kojima će počivati turistička sezona, jednog dana u lipnju, kad ovaj treći val polako ostane iza nas
Cilj opravdava sredstvo – najkraća je moguća argumentacija novih mjera koje su od ponedjeljka na snazi u Primorsko-goranskoj županiji. Da bismo spasili sezonu, najprije moramo još malo stisnuti i strpiti se, to je sada s kulminacijom trećeg vala u ovoj regiji potpuno jasno.
Mjere su doista veoma stroge, gotovo kao one u proljeće prije točno godinu dana. Nema milosti prema ugostiteljima, nema milosti prema trgovcima, ali jedino je to preduvjet da se kroz iduća dva tjedna »zrak pročisti« i incidencija virusa počne padati. Ukratko – sljedeća dva tjedna su ključna, a to uopće nije parafraza niti vic, nego brutalna istina. Da bismo preživjeli ostatak godine, pogotovo oni u turizmu, a takvih je u našoj regiji najviše, prvo moramo podnijeti ovu žrtvu. Više nema mjesta ni vremena za bilo kakve vrste populizma, niti za želju da se donosioci odluka svide svima – iako smo u jeku lokalnih izbora, nema više prilike za tzv. popularne mjere i bilo kakva popuštanja na kojima bi se zarađivali politički poeni. Vlast, odnosno stožer, prisiljeni su poslušati sugestije onih koji su već ranije tvrdili da omču treba stegnuti, a hoće li birači znati na izborima za mjesec dana prepoznati te suptilne političke slojeve i znati čitati između redaka, ovog puta je zbilja manje bitno. Sada je prioritet sprečavanje daljnje epidemije, a primjer iz susjedne Istre pokazuje kako mjere itekako imaju veze s posljedicama. Gdje su mjere strože i gdje se kontakti više kontroliraju, situacija je bolja. I to je jasno kao dan. Zato odluke ne mogu biti drukčije, ma koliko nam je već svima skupa dosta ove muke.
U tom kontekstu, veoma je važno i da se građani ove regije u velikom broju odazivaju na pozive za cijepljenje. Kao i uvijek dosad, Rijeka i PGŽ pokazuju se progresivnom sredinom u kojoj građani vjeruju znanstvenicima i stručnjacima, i ne nasjedaju na antivakserske poruke. Ako već imamo toliko visoku incidenciju virusa, onda se barem i najsnažnije protiv njega borimo cijepljenjem. Jer i to je jedna od ključnih poruka za spas sezone – sada kad cjepiva ima dovoljno, i još će doći više od sedamsto tisuća doza do ljeta, ključno je da se cijepe svi oni na kojima će počivati turistička sezona, jednog dana u lipnju, kad ovaj treći val polako ostane iza nas. Turisti neće dolaziti ako turistički djelatnici neće većinski biti cijepljeni. Jednostavno, cijepljenje je postalo conditio sine qua non za uspjeh sezone, a bit će na duge staze preduvjet i za bilo koji biznis i normalan život. Na primjeru Velike Britanije vidimo da tu dilema više nema – to je jedna od europskih nacija s najvećom procijepljenošću, i cijepljeni britanski turisti već masovno traže destinacije za ovo ljeto. Da bi Hrvatska ostala jedna od njih, kako piše i The Mirror, važno je zadovoljiti uvjete koje ti turisti očekuju. Situacija se ubrzano mijenja – koliko god da nas novi val virusa iscrpljuje, ipak sad već u Europi postoji masa potencijalnih turista koja ima preduvjete za normalna putovanja, jer je obavila vakcinaciju, a poželjne destinacije bit će samo one koje će do ljeta uspjeti dokazati da su voljne uložiti napor da i same postanu COVID-free zone. A znamo da je to moguće jedino cijepljenjem. Zato je više nego opravdana odluka da 70.000 turističkih djelatnika postane prioritet za cijepljenje u iduća dva mjeseca.
A što se lokalnih izbora tiče, koji će se održati točno dva tjedna nakon lockdowna, ako popuštanja mjera i tada uopće bude, možda i nije loše da ćemo ostati lišeni cijelog onog izbornog folklora, izbornih skupova i govorancija. Ionako se cijeli život preselio u virtualni svijet, pa ako djeca mogu pratiti nastavu putem interneta i društvenih mreža, onda će i svaki zainteresirani birač na istim tim platformama naći svoje kandidate i programe. Mediji i društvene mreže odradit će svoj posao, a kartoline iz prve ruke ćemo ovog puta morati zaobići. Nažalost, već i sama činjenica da neki političari posežu za takvom vrstom promocije dok treći val virusa kosi sve pred sobom, porazna je. Ali, na stranu sad to – čekaju nas još najmanje dva tjedna izolacije, uz želju da nakon ovog trećeg lockdowna napokon pobijedimo virus do ljeta. Ako ćemo biti optimisti.