Kanoćal

Politički debakl Marka Filipovića

Damir Cupać

Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA

Gradonačelnik je poručio da je niz projekata doveden u pitanje, da ne zna što i kako dalje jer se nije nadao takvom epilogu

placeholder


Nakon što je gradonačelnik Marko Filipović povukao odluku o Strategiji razvoja Urbane aglomeracije Rijeka za razdoblje od 2021. do 2027. godine na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća, ugrožena je realizacija niza projekata za koje je osigurano 55 milijuna eura nepovratnih europskih sredstava. Ako to nije politički autizam i političko ludilo, teško je reći što bi onda bilo. Filipovićeva odluka samo je logična posljedica načina na koji on zamišlja vođenje grada u političkoj konstelaciji u kojoj nema većinu u riječkom parlamentu. Zanemarujući osnovne matematičke operacije, a to su zbrajanje i oduzimanje, i politički bonton u trenutku kada je u Rijeci na djelu kohabitacija izvršne vlasti i predstavničkog tijela, Filipović je u posljednjoj punoj godini mandata doživio potpuni poraz. Protiv načina na koji on zamišlja vođenje politike bili su i njegovi dosadašnji relativno lojalni partneri iz konstituirajuće većine, PGS i Možemo! Rijeka.


I odmah valja reći da je za katastrofu tešku 55 milijuna eura isključivi krivac gradonačelnik koji se od prosinačke sjednice, kada mu je proračun za ovu godinu prošao zahvaljujući glasu nezavisnog vijećnika Davora Štimca, uzdao da mu do kraja mandata samo preostaje laganini odraditi posao. Do novih lokalnih izbora, koji će se održati u svibnju 2025. godine. Da je Filipović imalo odgovoran gradonačelnik i odgovorna osoba, morao je znati da se nedostatak glasova kompenzira razgovorima i pregovorima koji vode do kompromisa. U Rijeci ne postoji nikakva postizborna koalicija koja bi imala većinu u Gradskom vijeću, ali riječ je o neformalnom savezu zahvaljujući kojemu većina važnih odluka prolazi. I što se onda dogodi na sjednici Gradskog vijeća s točkom koja je preduvjet realizacije niza projekata u jedinicama lokalne samouprave koje su članice Urbane aglomeracije Rijeka?


Prvi je čuđenje materijalom izrazio vijećnik Mosta Aleksandar Saša Milaković. Dobro, on je u oporbi pa je njegova kritika projekta rekonstrukcije garaže Autotroleja na Školjiću bila očekivana. Očekivana je bila i kritika Vedrana Vivode iz Akcije mladih koji je iz konstituirajuće većine prešao u oporbu. Upravo je uređenje Školjića bio jedan od njegovih predizbornih projekata, a čiji je temelj preseljenje Autotroleja na novu lokaciju. Što se tiče HDZ-a, oni se nisu ni trebali očitovati jer se podrazumijeva da će biti protiv. No, da bi moglo biti svega, bilo je jasno iz istupa vijećnika Možemo! Nebojše Zeliča i Ive Davorije. Oni su poručili da je nedopustivo da gradonačelnik Filipović pred vijećnike stavlja materijal iz kojega je vidljivo da od preseljenja garaže Autotroleja neće biti ništa i da će realizacijom Strategije razvoja Urbane aglomeracije Rijeka takvo stanje biti zabetonirano sljedećih nekoliko desetljeća. Pa je onda za govornicu izašao i vijećnik PGS-a Nikola Ivaniš koji je poručio da je preseljenje garaže bila gotova stvar i da se zadnjih nekoliko godina samo o tome pričalo i da je nedopustivo da sada Filipović dolazi pred gradske vijećnike s projektom rekonstrukcije Autotrolejevog pogona na Školjiću.




Onome tko zna osnovne operacije zbrajanja i oduzimanja bilo je jasno da odluka neće proći. Ali to nije bilo jasno Filipoviću koji nije odmah zatražio riječ i povukao prijedlog, sakrio se od srama u svoj ured i odmah počeo slati poruke političkim partnerima u kojima bi se ispričao i zatražio hitan sastanak na kojemu bi se počelo utvrđivati kako prevladati opasnost gubitka 55 milijuna eura bespovratnih sredstava. Ne, on to nije napravio. On je ucijenio gradske vijećnike da će oni biti krivi za propast projekata. Onda su mu vijećnici pojasnili da su njegove optužbe u potpunosti deplasirane jer će odgovornost snositi isključivo Filipović. Što je u potpunosti točno.


I nakon svih tih blamaža određena je stanka nakon koje je gradonačelnik napravio jedino što je mogao – povukao je prijedlog i ugrozio projekte za koje je osigurano 55 milijuna eura. Ovaj put mu ni Štimac nije mogao pomoći. Gradonačelnik je poručio da je niz projekata doveden u pitanje, da ne zna što i kako dalje jer se nije nadao takvom epilogu. A zaboravio je objasniti kako je moguće da je u zadnjih nekoliko godina tvrdio da će se garaža Autotroleja preseliti na novu lokaciju, a onda je, bez da je ikoga obavijestio, došao s prijedlogom rekonstrukcije garaže na Školjiću. Politički autizam i političko ludilo, nema što drugo biti. Uz zrno bezobrazluka i demagogije.