Damir Cupać

Filipović se trebao ispričati i građanima Rijeke

Damir Cupać

Marko Filipović / Snimio SERGEJ DRECHSLER

Marko Filipović / Snimio SERGEJ DRECHSLER

Ušli smo u rujan 2024. godine i teško je vjerovati da će se situacija popraviti

placeholder


Moguće je da je to demagogija i populizam, najniže kategorije, moguće je da je nedopustivo uspoređivati ljubljansku sramotu s bakljama i stanje u riječkom gradskom prijevozu. Točnije moguće je da je nedopustivo uspoređivati ulogu riječkoga gradonačelnika Marka Filipovića u te dvije priče.


Ono što je usporedivo je sramota koju svaki građanin Rijeke osjeća kada gleda scene od 60. minute utakmice s Olimpijom. To je sramota usporediva s onom kojoj ćemo očito svjedočiti čim počne škola i kada će se početi ponavljati sramotne scene viđene tijekom proljeća tekuće godine. Riječ je o nemoći riječkih roditelja da im djeca na vrijeme i bez problema autobusima javnog prijevoznika stignu u školu. Pravo stanje kolapsa čak se i skrivalo od građana. Tek kada je postalo neizdrživo za sve korisnike Autotroleja, pokušala se sanirati šteta pa je povučen potez smanjivanja cijena karata za dio korisnika. Javni prijevoz je komunalna djelatnost i kao takav je obveza jedinice lokalne samouprave. Nije da je u Rijeci javni prijevoz ikada bio usporediv s, recimo, europskim sredinama, ali je nekako funkcionirao. Izgledala je vožnja iz riječkih kvartova do grada, prije nego što je Europa počela davati novac s kojim su se kupili novi autobusi, kao vožnja s firmom Krstić iz legendarne komedije »Ko to tamo peva«. No, vozni red se poštovao i putnici su mogli bez straha otići na autobusnu stanicu kako bi na vrijeme krenuli i stigli tamo gdje im je bilo potreba. Bilo da je to placa za umirovljenike, radno mjesto u gradu za radnike ili škola za učenike.


I umjesto da nabavkom nove autobusne flote eksplodira prodaja karata zbog više razine usluge, došlo je do nezabilježenog kolapsa. Koji će se nastaviti. Barem prema onom što je izjavio direktor Autotroleja Robert Mrvčić. Prije nekoliko dana on je poručio da u ovom trenutku nije u mogućnosti dati točan broj polazaka novog voznog reda, s obzirom na to da je isti još uvijek u izradi. Ali vjeruje da će početkom nove školske godine biti u mogućnosti pojačati vozni red na linijama uvodeći određeni broj dodatnih polazaka u odnosu na školski vozni red koji je bio na snazi do ljeta. Znači, Mrvčić vjeruje i misli, ali nekoliko dana pred početak školske godine on još uvijek ne zna. Ili ne želi eksplicitno reći ono što je prilično logično iz njegove sljedeće izjave u kojoj navodi da su od početka godine zaposlena 22 vozača, a da ih je otišlo 26. Osnovom matematičkom operacijom lako je izračunati da je Autotrolej povećao minus vozača za četiri. Unatoč optimizmu koji su i Mrvčić i riječki gradonačelnik širili kada je riječ o novom zapošljavanja. Oni su bili uvjereni da će povećanje plaća vozačima i angažiranje agencija za zapošljavanje stranih radnika rezultirati kadrovskim bumom i normalizacijom stanja u Autotroleju. Ne treba ni podsjećati na nesretnu epizodu sa stranim radnicima koja je osramotila i agenciju za zapošljavanje i Autotrolej kao korisnika usluga te agencije koja je završila u svim medijima jer su ljudi završili u nehumanim uvjetima. Da bi na kraju bio raskinut ugovor. Jednostavno, sve one inicijative koje su najavljene kada je riječ o zapošljavanju novih vozača završile su neslavno.




Ušli smo u rujan 2024. godine i teško je vjerovati da će se situacija popraviti, što znači da će se kolaps Autotroleja nastaviti, a građani Rijeke nastavit će i tijekom jeseni muke mučiti s javnim gradskim prijevozom kao što je to bio slučaj tijekom proljeća. I sada dolazimo do onog demagoškog i populističkog dijela s početka teksta. Riječki gradonačelnik Marko Filipović, kojega najčešće nema tijekom godine, a tijekom ljetnih mjeseci se pretvara u čisti eter pa se zbog toga čini da Rijeka ni nema gradonačelnika, ukazao se u Ljubljani na nogometnoj utakmici. Pa je nakon neviđene sramote koja je posramila i one građane koji vole nogomet i one koji ga ne vole smogao snage i hrabrosti ispričati se ljubljanskom kolegi Zoranu Jankoviću za nered koji su napravili riječki nogometni huligani.


Ispričao se za ono na što ni na koji način nije mogao utjecati, niti je mogao spriječiti. Ali je ispao čovjek. S obzirom na kaos koji se očekuje kada krene školska godina, Filipović je također trebao smoći snage, izaći pred kamere i ispričati se građanima Rijeke i korisnicima Autotroleja. Za ono što će uslijediti i za što je izravno odgovoran kao gradonačelnik Rijeke, grada koji ima najveći suvlasnički udio u Autotroleju, i kao predsjednik Skupštine toga komunalnog društva.