Damir Cupća

Dude varalice

Damir Cupać

Grad Rijeka izgleda za mandata Marka Filipovića kao brod bez kormilara koji pluta bez jasnog kursa

placeholder


Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović ima slabu moć upravljanja sustavima, prije svega komunalnim, ali je vrlo uspješan u isporučivanju duda varalica građanima.


Dokazao je to u zadnjem javnom istupu kada je na konferenciji za novinare najavio da će od 1. siječnja 2025. riječki srednjoškolci imati besplatan javan prijevoz. Najavio je da će se stope poreza na dohodak smanjiti kako bi se dokazalo da je spreman ispuniti predizborno obećanje o smanjenju prireza s 15 na 10 posto do kraja mandata. Korekcija je minimalna i za smanjenje je postojalo još prostora jer su stope poreza na dohodak među najvećim u Hrvatskoj.


Ali to nije bitno jer Filipović i dalje mukotrpno radi kako bi prirez bio smanjen. Iako je prirez kao takav ukinut.




Uz to, njegov zamjenik Goran Palčevski najavio je povećanje cenzusa kako bi se proširio broj korisnika socijalnog programa, za što će se u sljedećem proračunu osigurati dodatnih dva milijuna eura. Sve je toliko lijepo da ne može biti ljepše.


Prije nego što je javno obznanio te tri odluke, gradonačelnika Filipovića uglavnom nije bilo. Bit će da je sa svojim timom za gradske politike, ako tako nešto uopće postoji, razrađivao strategiju kako javnosti zamagliti oči od evidentnog neuspjeha stabilizacije javnog prijevoza.


Notorna je činjenica da je Autotrolej u kolapsu, a da Grad Rijeka kao većinski vlasnik ne može i ne zna sanirati štetu koja se svakodnevno čini građanima Rijeke.


I što onda treba napraviti, osigurati dodatnih 500.000 eura kako bi vožnje za riječke srednjoškolce bile besplatne. I začepiti usta svim kritičarima koji upozoravaju da je takvo stanje nedopustivo.


Do novih lokalnih izbora je samo osam mjeseci i treba preuzeti inicijativu budući da u ovom gradu previše stvari ne funkcionira. Zbog čega će riječki gradonačelnik u kampanji biti kao na streljani zbog neispunjenih obećanja.


Kao što je ono o gradnji tisuću novih stanova kako bi se omogućilo priuštivo stanovanje i tako zaustavila demografska katastrofa koja prijeti time da će Rijeka na sljedećem popisu stanovništva pasti ispod 100.000 ljudi koji u njoj žive.


Umjesto ozbiljnog posla, za koji je sada kasno, budući da je mandat pri kraju, u priču će se ubacivati dude varalice kao što je ova o besplatnom javnom prijevozu za srednjoškolce.


Kao što je duda varalica narativ o milostivom gradu koji se odriče milijuna eura kako bi građanima ostajale veće plaće. Takav potez ima minoran učinak na građane jer je riječ o nekoliko desetaka eura na godišnjoj razini.


Ono što ostaje kao višak na plaći, izbrisat će se samo jednom odlukom. Odlukom o poskupljenju plina koja je najavljena. Pitanje je i što će biti s ostalim cijenama komunalija. Koje su u nekoliko navrata u mandatu Marka Filipovića poskupjele. Kao što je poskupjela cijena odvoza otpada, a sve zbog uvođenja novog sustava gospodarenja otpadom koji bi u potpunosti trebao profunkcionirati do kraja tekuće godine.


Jedan od preduvjeta za to je rad riječke sortirnice u Mihačevoj dragi. Koja je izgrađena prije više od dvije godine, ali još uvijek nije u funkciji.


Grad Rijeka izgleda za mandata Marka Filipovića kao brod bez kormilara koji pluta bez jasnog kursa. Sve što se radi uglavnom kasni, a gradonačelnik je tu da moli za razumijevanje, strpljenje i ponekad da se pospe pepelom i javno ispriča građanima. Kao što je slučaj s novim kašnjenjem radova u središtu Rijeke. Na otvaranju gradilišta obećano je da će sve biti gotovo do kraja godine. I onda slijedi bolno otrežnjenje.


Priznaju u ViK-u da će projekt u potpunosti biti realiziran u prvom kvartalu sljedeće godine. Po mogućnosti negdje početkom svibnja 2025. da bi gradonačelnik Filipović dobio mogućnost mjesec dana prije izbora hvaliti se projektom koji je najveće ulaganje u vodnu infrastrukturu u Hrvatskoj, a za koji su većinom osigurana bespovratna europska sredstva.


S tim da će se prešutjeti da realizacija projekta kasni godinama. Što se može, bila je pandemija, pa se svi suočavaju s manjkom radnika, pa ovo, pa ono. Riječ je o nečemu na što gradska vlast ne može utjecati.


Idealno za slogan tipa s nama radovi kasne, a s drugima bi kasnili još više. Vjerujte nam na riječ.


Do toga svibnja na Korzu 16 osmislit će se još mnoge dude varalice kako bi se prikrila nesposobnost. Rezultat koje je da je osmišljen vozni red Autotroleja kojim je jedan cijeli riječki kvart gotovo pa onemogućen u korištenju javnog prijevoza jer je prometavanje linije 8 osakaćeno na nezamisliv način.