SUZI PETRIČIĆ Direktorica TZG Opatije

Oduvijek njegujemo elegantni turizam

Suzi Petričić, direktorica TZG Opatija

Suzi Petričić, direktorica TZG Opatija

NE TRČIMO ZA BROJKAMA, VEĆ RAZVIJAMO KVALITETU KOJA U KONAČNICI OMOGUĆUJE I VEĆE PRIHODE NEOVISNO O BROJU KREVETA ILI NOĆENJA



Kad je hrvatski turizam u pitanju, Opatija je potpuno atipični grad. Za razliku od većine destinacija na Jadranu, ona od samog postanka vodi politiku turizma koji unazad nekoliko godina definiramo šifrom – 365. Možda i ne treba čuditi jer na samim počecima turizma, koji polako ide prema dva stoljeća iskustva, Opatija najbolje posluje izvan ljetnih mjeseci. Bila je mjesto uživanja i opuštanja, mjesto gdje se život uzimao u svojim najugodnijim pojavnostima. Opatija naprosto ne reagira na pojam »sezona« jer ona turizam živi čitave godine. Kad bismo dalje nastavili razlagati strukturu opatijskog turizma, opet ćemo se susretati s atipičnostima. Opatijskim smještajem vladaju – hoteli.
– Od svojih početaka, Opatija predstavlja sinonim za drugačiju vrstu turizma – u njoj su kroz povijest izrastali najelitniji hoteli u Europi koji su nudili ono što i danas čini luksuz i ekskluzivnu ponudu. Ovdje je izgrađena i prva luksuzna vila – Villa Angiolina koja je označila početak turizma u Hrvatskoj, a nakon nje ovdje je otvoren i prvi hrvatski hotel. S takvom bogatom turističkom poviješću rijetki se mogu pohvaliti, a nama je u naslijeđe ostao respektabilan broj povijesnih, a moram naglasiti i prekrasnih hotela. Danas su uz njih izrasli i moderni boutique hoteli, a svi zajedno godišnje ostvare više od 70 posto noćenja u destinaciji. Gotovo svih tridesetak hotela u gradu nose četiri ili pet zvjezdica, a vrhunsku hotelsku ponudu svojom kvalitetom prate i luksuzne kuće za odmor među kojima se ističu raskošne vile s bazenima u kojima se doista pazi na svaki detalj kako bi se gostima pružio nezaboravan odmor. Posljednjih godina kontinuirano rastu ulaganja u kvalitetni privatni smještaj pa Opatija nudi i velik broj visokokategoriziranih apartmana. Trendovi u turizmu posljednjih godina pokazuju da je smještaj visoke kategorije izrazito tražen. Ulaganje u kvalitetu smještaja, ali i ostale prateće turističke i ugostiteljske djelatnosti važno je jer podizanjem ljestvice kvalitete usluge privlačimo i kvalitetnije goste te se, u konačnici, povećavaju i prihodi od svih vrsta turističkih djelatnosti u destinaciji. I upravo se ta činjenica potvrdila ove sezone. Opatija se ne bavi masovnim, već finim, elegantnim turizmom.


Opatija predstavlja sinonim za drugačiju vrstu turizma – u njoj su tijekom povijesti izrastali najelitniji hoteli u Europi koji su nudili ono što i danas čine luksuz i ekskluzivnu ponudu


Suzi Petričić, direktorica TZG Opatije




Ne trčimo za brojkama, već razvijamo kvalitetu koja, u konačnici, omogućuje i veće prihode neovisno o broju kreveta ili noćenja. Upravo zahvaljujući kvaliteti, ali i drugim oblicima turizma koje Opatija tradicionalno razvija i po kojima je prepoznatljiva, kao što su zdravstveni turizam, gastronomija, kongresni turizam.. kao i razvoju događanja poput Adventa i RetrOpatije, Opatija bilježi odličnu cjelogodišnju popunjenost, ističe nam Suzi Petričić, direktorica TZ-a Opatija, prva među jednakima u sjajnom timu koji definira tu instituciju.


Vrhunska gastronomija


Ono što je u slučaju Opatije također »razlikovni efekt« njezina je gastronomska, također cjelogodišnja pojava. U Opatiji se restorani ne zatvaraju u listopadu da bi se opet otvorili prije Uskrsa, ne, oni rade – 365.
– Opatija ima sve »sastojke« potrebne za vrhunsku gastronomiju – bogatu tradiciju u kojoj se miješaju utjecaji Mediterana i kontinentalne kuhinje, moderne, s dozom autohtonosti uređene restorane u kojima mladi, vrhunski chefovi na jedinstven i kreativan način sljubljuju plodove mora i gorja, te autohtone namirnice svjetskog glasa kao što su kvarnerski škamp, šparoga ili marun. Važno je i okruženje u kojem se gastronomska ponuda razvijala te dostigla današnju razinu. Ponuda smještaja visoke kategorije ali i kvalitetna događanja tijekom godine rezultiraju sve brojnijim dolascima gostiju koji očekuju i cijene vrhunsku kuhinju. Svi navedeni »sastojci« velikim su trudom naših ugostitelja oblikovani u ukusnu priču koja svakoga osvaja »na prvu«. Gastronomija je tako postala motiv dolaska gostiju u naš grad, ne samo gostiju iz Hrvatske, već i Slovenije, Italije, Austrije…Opatijska gastro scena kroz cijelu godinu nudi uzbudljive mogućnosti i gastro priče, prilagođene sezoni, pojašnjava nam Petričić.
Vratimo li se i onom dijelu klasičnog prebrojavanja turista, i u tom su smislu djelatnice TZ-a Opatija više nego zadovoljne.
– Činjenica da Opatija funkcionira turistički tijekom čitave godine znači da nam je, u smislu rezultata, teže palo »zatvaranje« početkom godine nego drugim destinacijama. Ipak, neizvjesna i izazovna godina nadmašila je očekivanja i sezona je bila na tragu rekordne 2019. godine, dok smo ukupan broj noćenja iz prošle godine premašili još sredinom kolovoza. S istim trendom ušli smo i u posezonu, a dobar početak rujna koji je s oko 77 tisuća noćenja u prvih 18 dana na razini od 80 posto 2019. godine najava je i dobre posezone. Veseli nas da se vraćaju kongresna događanja po kojima je Opatija i poznata, jer je to jedan vid turizma koji je bio značajno na gubitku proteklih godinu i pol dana, nastavlja Petričić.
Nažalost, pandemija ne jenjava, na samom smo kraju rujna, prelazi se u jesensko poslovanje. Hoće li to Opatiji opet isprazniti hotele, restorane, ulice i lungomare?
– U vremenu kada su zdravlje i siguran odmor u fokusu cijelog svijeta, prednosti Opatije koje su joj i omogućile prvotni razvoj ponovo dolaze u prvi plan – poznati smo kao destinacija zdravlja i tu posvećenost zdravlju njegujemo više od 130 godina. Uz prirodne adute – kristalno čisti zrak, prekrasnu prirodu i blagu klimu, Opatija povezuje i one suvremene: luksuzne hotele, vrhunske zdravstvene ustanove, bogato opremljene wellness & spa centre, raznoliku ponudu sportskih i rekreativnih aktivnosti te vrhunsku gastronomiju. Uvjereni smo da uz sve mjere opreza i maksimalnu zaštitu ulazimo u jesen i zimu koje će biti vrlo blizu onima na koje smo i inače navikli i da će naši gosti uživati u svim blagodatima Opatije, rezolutna je direktorica TZ-a Opatija i dodaje da se Opatija pokazala kao sigurna i poželjna destinacija te da je i dalje fokus na zaštiti zdravlja gostiju i turističkih djelatnika.


Grad Opatija


Uigrani tim


I ne samo da vjeruju već i čine. Jer nikad ne miruju, stalno promišljaju, tim TZG-a Opatije je naprosto jedan iznimno živi organizam koji istinski voli svoj posao. I trudi se gostima pružiti nesvakidašnje užitke.
– TZG Opatije ima mali, ali jako dobro uigrani tim. U specifičnim uvjetima pandemije, kada je sve bilo zatvoreno, a turizam upitan, mi smo reagirali promptno i osmislili novi prilagođeni marketinški plan te nastavili komunikaciju sa svojim dosadašnjim i potencijalnim posjetiteljima kroz virtualni svijet. Vlastitim snagama pokrenuli smo kampanju »Dream today, visit Opatija tomorrow« čiji su zadani ciljevi bili zadržati interes gostiju, »hraniti« njihove pozitivne misli i emocije te ih potaknuti na posjet Opatiji čim se situacija stabilizira. Potvrda da smo u tom cilju uspjeli su, ne samo dobri turistički rezultati u ovoj godini, kao i privlačenje novih, mlađih gostiju koji traže posebna iskustva i doživljaje i spremni su ih više i platiti, već smo nagrađeni i od strane struke. S kampanjom smo ušli i u finale godišnje nagrade HUOJ-a za krizno komuniciranje, najprestižnije nagrade u području odnosa s javnošću u Hrvatskoj. Ponosni smo na sve naše projekte, a izdvojit ću Advent i Retropatiju koji su izvrstan primjer događanja nastalih u sinergiji s cijelom zajednicom, od lokalnog stanovništava do svih dionika opatijskog turizma. Protekle godine Advent u Opatiji podignuli smo na visoku razinu. Iako zbog epidemioloških uvjeta nismo mogli primiti velik broj gostiju, fotografije i snimke bajkovite Opatije obišle su čitav svijet i naišle na fantastične reakcije. To je sjajan temelj, ali i poticaj da budemo još kreativniji u ovogodišnjem Adventu za koji su pripreme već u tijeku. Ukoliko epidemiološka situacija bude povoljna, vjerujemo da će »Najljepši Advent uz more« biti razlog dolaska mnogobrojnih posjetitelja u Opatiju i dodatno pojačati turističke rezultate u ovoj godini. Još jedan projekt na koji smo izuzetno ponosni je »Fell&Taste«, projekt koji smo realizirali putem europskih fondova, a putem kojeg predstavljamo autohtone proizvode i doživljaje opatijskog zaleđa i Voloskog povezujući goste i male proizvođače autohtonih, lokalnih proizvoda. Kreirali smo posebne itinerere za naše goste sa željom da posjetitelji upoznaju naša mala obiteljska gospodarstva, te uživajući u ljepotama opatijskog zaleđa, autohtone proizvode kupuju direktno iz ruku onih koji ih proizvode, kazala je Petričić, direktorica TZG-a Opatije, grada koje je u velikoj mjeri »izmislio« hrvatski turizam i stalno mu daje neke nove, za mnoga mjesta inicijalne ideje. Jednostavno kad se kaže Hrvatska i turizam, kaže se prije svega i svih – Opatija.


Brojna priznanja


Posebnost svih ovih projekata upravo je u tome što su ih samostalno osmislili i realizirali djelatnici TZG-a, a potvrda za njihov rad su i mnogobrojna priznanja ove godine.
– Uz već spomenuo priznanje struke za projekt »Dream today, visit Opatija tomorrow«, isti je kao odličan primjer komunikacije za vrijeme krize nagrađen i od strane turističkog časopisa Way to Croatia. Agencija i portal Reisgraag iz Nizozemske proglasili su Opatiju jednom od najboljih destinacija na Dutch Travel Destination Awards 2021, Volosko je uvršteno među najljepše skrivene dragulje Europe od strane Europan Best Destinations, najutjecajnijeg turističkog portala u Europi, Opatijski Advent prepoznat je u svjetskim razmjerima te uvršten u svjetski katalog Light Magazin, a EBD i Forbes odabrali su Opatiju kao jednu od najromantičnijih europskih destinacija za Valentinovo. Posljednja u nizu nagrada koju je TZG Opatija nedavno dobila je titula »Champion Wellness 2021« kao rezultat kontinuiranog ulaganja u zdravstveni turizam, poručuje Suzi Petričić