NAJVEĆA INVESTICIJA U povijesti nautike RH

ACI marina Rijeka – raj za nautičare

Marinko Glavan

Foto: ZONA STO D.O.O.

Foto: ZONA STO D.O.O.

ACI marina Rijeka postavit će nove standarde u regiji kad je riječ o lukama nautičkog turizma. Arhitektonska rješenja, vrhunska usluga i raznolikost ponude pretvorit će riječku regiju u raj za nautičare. S oko 230 vezova marina će imati značajan kapacitet i moći primiti plovila i megajahte iz cijelog svijeta.



Dvije godine nakon uspješno provedenog natječaja za odabir koncesionara nove nautičke marine u Porto Barošu, u samom središtu Rijeke, početkom lipnja na lokaciji buduće marine ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković svečano je uručio koncesijski ugovor upravi tvrtke ACI – GITONE, koja će izgraditi marinu i njome upravljati u idućih trideset godina.


ACI – GITONE, zajednička tvrtka najvećeg lanca nautičkih marina Meditranu – ACI-ja i tvrtke GITONE Kvarner, koja posluje u sastavu Lürssen grupe, najpoznatijeg proizvođača velikih jahti na svijetu, od kojih svaka ima po pedeset posto vlasničkog udjela, u marinu će, prema odredbama koncesijskog ugovora, uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, odnosno gotovo 49 milijuna eura, a ugovorom je predviđena i mogućnost širenja marine na prostor putničke luke, na potezu od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do Bunkera i zgrade Lučke uprave Rijeka.


Zgrada marine i trg
Foto: IRA RECHNER ŠUSTAR ZA STUDIO RECHNER


Suradnjom ovih dvaju regionalnih lidera, ACI-ja kao vodeće tvrtke u području nautičkog turizma i tvrtke GITONE Kvarner kao jednog od najeminentnijih domaćih aktera u području turističkih i hotelijerskih usluga, bit će ostvarena najveća investicija u nautički turizam u povijesti Republike Hrvatske – ACI marina Rijeka. Ukupna vrijednost koncesije, i to samo za područje Porto Baroša, procijenjena je na milijardu i 165 milijuna kuna, odnosno 155 milijuna eura.




Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI – GITONE plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje.


Zgrada marine i trg noću Foto: IRA RECHNER ŠUSTAR ZA STUDIO RECHNER


Mjesto velikih ulaganja


Ministar mora, prometa i infrastrukture Butković prilikom uručenja ugovora istaknuo je da su izdavanjem lokacijske dozvole za gradnju marine, u svibnju ove godine, ispunjeni svi uvjeti za potpisivanje koncesijskog ugovora s tvrtkom ACI – GITONE, a do početka fizičkih radova preostalo je još ishođenje građevinske dozvole.


– Izgradnja marine u Porto Barošu jedan je od najvećih i najznačajnijih projekata u hrvatskom nautičkom turizmu uopće. Izgradnja je dugo najavljivana i pripremana, prošavši sve potrebne procedure, uz podršku svih dionika projekta, od Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije do Vlade Republike Hrvatske, koja je uključena i putem tvrtke ACI, u većinskom državnom vlasništvu, a s kojom smo krenuli u osnivanje zajedničke tvrtke s renomiranom Lurssen grupacijom te je toj tvrtki, ACI – GITONE, temeljem natječaja dodijeljen i ovaj ugovor o koncesiji. Potpis ugovora važan je korak k realizaciji ovog projekta, nakon čega kreću rokovi za izgradnju, rekao je Butković, koji je najavio početak radova u marini najesen, do kad se očekuje izdavanje građevinske dozvole.


Izgradnja marine u Porto Barošu jedan je od najvećih i najznačajnijih projekata u hrvatskom nautičkom turizmu uopće. Uz razvoj teretnih terminala, ovo je ipak projekt koji otvara nove mogućnosti u turizmu, ali i otvara nova radna mjesta, i to u ekskluzivnom segmentu turizma, jer će dovesti u Rijeku prave turiste, visoke platežne moći. Potražnja za nautičkim vezovima u Hrvatskoj je i dalje vrlo velika, mi smo sigurna zemlja, a ulaskom u šengensku zonu Hrvatska postaje još atraktivnija.
– Oleg Butković


– Ovaj će projekt Rijeku učiniti još atraktivnijom. Rijeka je u posljednje vrijeme, sa svim projektima koji se u gradu i okolici realiziraju, posebno u lučkoj i prometnoj infrastrukturi, mjesto velikih ulaganja. U svim tim projektima postoji sinergija svih uključenih strana i možemo biti zaista zadovoljni završetkom Brajdice, izgradnjom i odabirom koncesionara na Zagrebačkoj obali, cestom D 403, koja će biti otvorena krajem ljeta, a ovo je projekt koji će Rijeci ponuditi novu dimenziju, otvoriti grad moru i vratiti mu značaj koji on treba imati. Uz razvoj teretnih terminala, ovo je ipak projekt koji otvara nove mogućnosti u turizmu, ali i otvara nova radna mjesta, i to u ekskluzivnom segmentu turizma, jer će dovesti u Rijeku prave turiste visoke platežne moći. Potražnja za nautičkim vezovima u Hrvatskoj je i dalje vrlo velika, mi smo sigurna zemlja, a ulaskom u šengensku zonu Hrvatska postaje još atraktivnija, rekao je ministar.


Benzinska pumpa
Foto: IRA RECHNER ŠUSTAR ZA STUDIO RECHNER


Istaknuo je da će ACI marina Rijeka potaknuti i razvoj okolnih područja u Rijeci u turističkom smislu, kao i na području pružanja različitih usluga potrebnih nautičarima i njihovim plovilima.


– Vjerujem da Grad Rijeka već ima planove za to, a tu je još i pitanje Delte, no to su sve projekti koji će postati aktualni po izgradnji marine. I to odmah, rekao je Butković.


Član Uprave ACI – GITONE Anđelko Petrinić je, odgovarajući na pitanje novinara, naglasio da za početak radova neće biti potrebno raspisivanje javnog natječaja za odabir izvođača, s obzirom na to da tvrtka nije obveznik zakona o javnoj nabavi, zbog čega će radovi moći započeti vrlo brzo po izdavanju građevinske dozvole.


– Polovinom lipnja krećemo s, da tako kažem, pretkvalifikacijama za odabir izvođača. Objavit ćemo poziv za dostavu ponuda za gradnju, u kojima će ponuđači morati dokazati stručnu, tehničku i financijsku sposobnost. Njihove ponude ćemo provjeriti i odabrati nekoliko najboljih, s kojima ćemo potom krenuti u postupak pregovora, tako da očekujem da ćemo u listopadu imati izvođača radova, rekao je Petrinić.


Johannes Böck, direktor tvrtke Gitone, ministar Oleg Butković i Anđelko Petrinić, direktor ACI Gitonea
Foto: Vedran Karuza


Što se tiče mogućnosti proširenja ACI marine Rijeka na cijeli bazen Putničke luke, odnosno na područje između Rive Boduli i DeFraceschijevog gata, koje je predviđeno koncesijskim ugovorom, Petrinić je kazao da će ACI – GITONE zahtjev za proširenje podnijeti čim se za to steknu uvjeti, od kojih je najvažniji izdavanje uporabne dozvole za marinu u Porto Barošu.


Dvije faze


Projekt izgradnje ACI marine Rijeka podijeljen je u dvije faze zbog zahtjeva Konzervatorskog odjela u Rijeci za zaštitom dijela postojećih lučkih skladišta na Senjskom pristaništu. Kako projekt ne bi bio usporen, u tvrtki ACI – GITONE su odlučili projekt marine podijeliti na morski i kopneni dio. Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji. Radovi na drugoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni 2026. godine, kada će marina biti u cijelosti izgrađena i u funkciji.


Zadovoljstvo nakon uručenja koncesijskog ugovora


ACI marina Rijeka će preobraziti područje istočnog dijela riječke luke, odnosno Porto Baroša i Senjskog pristaništa, već desetljećima za javnost zatvorenog lučkog područja koje će izgradnjom marine postati ne samo mjesto za privez brodova, nego će građanima Rijeke i gostima marine ponuditi niz sadržaja, od atraktivne šetnice, preko raznovrsne ugostiteljske i trgovačke ponude, do sportskih i drugih aktivnosti. Riječ je o projektu koji će Rijeku transformirati u nautičko središte Jadrana. Od velike je važnosti ne samo za nautičare već i za sve stanovnike Rijeke i šire okolice jer će izgradnja marine trajno promijeniti izgled grada, a svojim brojnim sadržajima, novim radnim mjestima i poslovnim mogućnostima i unaprijediti kvalitetu života stanovnika riječke regije.


Predstavljen je i zanimljiv video o budućoj marini u centru Rijeke
Foto: Vedran Karuza


ACI marina Rijeka postavit će nove standarde u regiji kad je riječ o lukama nautičkog turizma. Arhitektonska rješenja, vrhunska usluga i raznolikost ponude pretvorit će riječku regiju u raj za nautičare. S oko 230 vezova marina će imati značajan kapacitet i moći primiti plovila i megajahte iz cijelog svijeta.